گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسینگاهی به سلاح آلمانی لایتگشوتز 40

نگاهی به سلاح آلمانی لایتگشوتز 40

نگاهی به سلاح آلمانی لایتگشوتز 40

مجله تصویری سلاح- لایتگشوتز 40 که سلاحی بدون لگد است (اسلحه ای که سبب به عقب رانده شدن گاز حاصل از احتراق هنگام شلیک شده و لگد آن به طرز قابل توجهی کاهش می یابد)، توسط ارتش آلمان طی جنگ جهانی دوم ساخته شد. تولید سلاح های بدون لگد در کمپانی راین متال به سال 1937 باز می گردد و هدف از طراحی آن ها تجهیز سربازان نیروی هوایی به یک اسلحه پشتیبان سنگین بود که می توانست توسط چتر نیز رها شود.

طراحی

یکی از مشخصه های مشترکی که در تمامی سلاح های بدون لگد آلمان ها دیده می شود، این است که از گلوله های توپ معمولی با کارتریج های متفاوت استفاده می کنند. این تنوع در کارتریج ها می توانست پاسخ گوی طراحی منحصر به فرد اسلحه های مذکور باشد. لایتگشوتز 40 از گلوله توپ  7.5 cm Gebirgsgeschütz (Mountain Gun) 36 و همچنین  7.5 cm Feldkanone 16, neuer Art استفاده می کرد.  به کار گیری گلوله های مذکور منتج به صرفه جویی بسیار در وقت و همچنین هزینه شد چرا که دیگر نیازی به راه اندازی خطوط تولید جدید نبود.

اما مهم ترین مشکلاتی که در پی شکست پروژه لایتگشوتز به چشم می خورد، بدین صورت تفسیر شد: نخست آن که گاز حاصل از احتراق خود منجر به رسوب و ایجاد اختلال در مکانیسم شلیک سلاح می شد و دوم آن که پس از آتش 300 دور، کل مجموعه دچار لرزش ناگهانی شده و امکان استفاده دقیق وجود نداشت.

مشخصات تفنگ آلمانی لایتگشوتز 40

– نوع: سلاح بدون لگد

– محل تولید: آلمان

– مدت زمان خدمت: 1940 الی 1945

– اپراتور اصلی: آلمان نازی

– جنگ ها: جنگ جهانی دوم

– تولید کننده: کمپانی راین متال

– تعداد ساخته شده: 450

– وزن: 145 کیلوگرم

– طول: 0.75 متر

– طول لوله: 458 میلی متر

– وزن پرتابه: 14.8 کیلوگرم (HE)

– کالیبر: 75 میلی متر

– نواخت تیر: 8 دور در دقیقه

– برد موثر آتش: 6،800 متر

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد