گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیآشنایی با کمپانی “والتر”

آشنایی با کمپانی “والتر”

آشنایی با کمپانی “والتر”

مجله تصویری سلاح- کارل والتر GmbH و یا همان والتر، کمپانی اسلحه سازی آلمانی است که بیش از 100 سال تجربه دارد. والتر در این مدت به طراحی و تولید انواع سلاح های گرم، تفنگ های بادی و دیگر تسلیحات مورد نیاز کشور پرداخته است. این کمپانی در واقع تابعه گروه PW محسوب می شود. زیر مجموعه ای از کمپانی نام برده تحت عنوان “شرکت اسلحه سازی والتر” در سکونتگاه مسکونی فورت اسمیت؛ آرکانزاس واقع شده است، توسط گروه PW در سال 2012 بنیان گذاری شد. لازم به ذکر است که تلفظ درست نام کمپانی (Walther)، به صورت  [ˈvaltɐ]خواهد بود. با این حال کسانی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اغلب با تلفظ آلمانی آشنا نبوده و از همان واژه والتر استفاده خواهند کرد.

تاریخچه

تاریخچه تاسیس کمپانی والتر به کارگاهی باز می گردد که توسط Matthias Conrad Pistor؛ اسلحه ساز اصلی کارخانه Kassel ساخته شد. Pistor در واقع از اجداد خانواده والتر به شمار می رود. کارگاه و یا به اصطلاح کارخانه کوچک مذکور در سال 1780 در زمینه تولید تپانچه و سلاح های دیگر فعالیت داشت. گفته می شود که شرکت والتر پس از تاسیس توسط کارل والتر (جد وی از سمت خانواده مادری به Pistor ها می رسد) در سال 1886، به تولید سلاح های هدف گیری و مناسب شکار می پرداخت. اما تا سال 1908 و پیش از ابتکار عمل Fritz Walther؛ بزرگ ترین پسر کارل والتر، کمپانی نام برده هیچ گونه تپانچه ای نساخته بود!

در سال 1929، والتر شاهد تولید مدل محبوب تپانچه پلیس و همچنین مدل های PP بود. مدل های PP که جز دسته تپانچه های نیمه خودکار به شمار می رفتند، نخستین خط تولید انبوه تپانچه در کمپانی والتر بودند که نه تنها ضریب اطمینان بالا تر و هزینه تولید نسبی پایین تری داشتند، بلکه بهترین گزینه برای جایگزینی با تپانچه پارابلوم 1908 یا لوگر نیز بودند. بدین ترتیب رایش آلمان (دولت مبتنی بر ملت آلمان بین سال های 1871 تا 1945 که معنای “قلمرو آلمان” را می دهد) در سال 1938 قرارداد جایگزینی و استفاده از P38 با کالیبر 9 میلی متر و وزن 960 گرم را امضا کرد.

با از بین رفتن کمپانی به واسطه جنگ جهانی دوم، والتر تنها به کلکسیونی از طرح ها و اختراع های ثبت شده خود محدود شد. اما پسر بزرگ کارل والتر و در واقع همان مغز متفکر کمپانی دست از تلاش بر نداشت و در سال 1953 شرکت اجدادی پدر خود را این بار در شهر اولم؛ جنوب غربی آلمان احیا کرد. در سال 1957 تولید مجدد P38 نیز به منظور تجهیز ارتش آلمان غربی از سر گرفته شد. زمانی که Fritz Walther در دسامبر سال 1966 فوت کرد، پسر وی؛ کارل هاینز مدیریت کارخانه را به دست گرفت و بر طرح های تکنولوژیک جدید متمرکز شد. جالب است بدانید در سال 1993، کمپانی اسلحه سازی والتر توسط UMAREX Sportwaffen خریداری شد اما تحت همان نام قبلی به تولید محصولات خود در اولم ادامه داد و امروزه آن را Carl Walther Sportwaffen می شناسند.

از جمله مهم ترین محصولات تولیدی کمپانی والتر می توان به تفنگ های دستی، تپانچه های بادی، مسلسل های دستی، سلاح های گرم بالستیک و همینطور چاقو های تاکتیکی اشاره کرد. در ادامه نگاهی به چند مورد از محبوب ترین تسلیحات ساخت کارخانه اسلحه سازی والتر خواهیم داشت.

PK 380

 

 

PK 380 نه تنها از ظاهر مناسبی برخوردار است، بلکه ابعاد جمع و جوری نیز دارد. بدین ترتیب برای ماموریت هایی که نیاز به اختفای سلاح دارند، گزینه خوبی محسوب می شود. ماشه کوچک آن نیز برای افرادی که دست های کوچکی دارند، تجربه راحت تری از کار با سلاح را خلق خواهد کرد. از طرفی وزن پایین آن سبب شده تا بدون هیچ گونه مشکلی بتوان آن را در فضایی محدود حمل و نقل کرد.

– کالیبر: .380 ACP

– طول لوله: 3.66 اینچ

– ظرفیت: 8 RDS

– طول کلی: 6.5 اینچ

– ارتفاع: 5.2 اینچ

– پهنا: 1.2 اینچ

– وزن خالی: 18 اونس

PPS M2

 

 

این سلاح تمام امکاناتی که یک تفنگ دستی جمع و جور می تواند در اختیار تیر انداز قرار دهد را شامل می شود. بدنه باریک، خوش ساخت و ماشه روان از جمله مهم ترین ویژگی های این اسلحه به شمار می روند.

– کالیبر: 9 میلی متر

– طول لوله: 3.18 اینچ

– ظرفیت: 6/7/8 RDS

– طول کلی: 6.3 اینچ

– ارتفاع: 4.4/4.9/5.3 اینچ

– پهنا: 1 اینچ

– وزن خالی: 21.1 اونس

P22

 

 

این مدل یکی دیگر از نوآوری های بزرگ کمپانی والتر محسوب می شود. به عقیده خود شرکت، P22 نسخه ای از تفنگ های دستی است که تمام طراحی ها را متحول ساخته است.

– کالیبر: .22 L.R.

– طول لوله: 3.42 اینچ

– ظرفیت: 10 RDS

– طول کلی: 5.3 اینچ

– ارتفاع: 4.5 اینچ

– پهنا: 1.1 اینچ

– وزن خالی: 12 اونس

CREED

 

 

در این مدل می توان مجموعه ای از قدرت، دقت، کیفیت، طراحی بی نظیر ماشه و ضریب اطمینان بالا را به خوبی مشاهده کرد. بدنه سلاح از جنس پلیمر های مدرن بوده و سیستمی ارگونومیک را خلق کرده است. تمام اجزای فلزی کاملا در برابر خوردگی و سایش مقاوم بوده و سطح سختی به رنگ مشکی مات را ایجاد کرده اند.

– کالیبر: 9 میلی متر

– طول لوله: 4 اینچ

– ظرفیت: 16 RDS

– طول کلی: 7.3 اینچ

– ارتفاع: 5.6 اینچ

– پهنا: 1.3 اینچ

– وزن خالی: 27 اونس

PPQ 45

 

 

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، سری PP یا تپانچه پلیس از محبوبیت بالایی برخوردار است. PPQ نیز تپانچه پلیس با قابلیت دفاع سریع بوده و یکی از موفقیت ترین خطوط تولید کمپانی والتر محسوب می شود.

– کالیبر: 45 .ACP

– طول لوله: 4.25 اینچ

– ظرفیت: 12 دور

– طول کلی: 7.4 اینچ

– ارتفاع: 5.8 اینچ

– پهنا: 1.3 اینچ

– وزن خالی: 28 اونس

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد