گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیزره پوش اتریشی Pandur I

زره پوش اتریشی Pandur I

زره پوش اتریشی Pandur I

مجله تصویری سلاح- Pandur نوعی خودروی زرهی جنگی و یا نفربر زره پوش است که به اختصار در گروه APC جای گرفته و توسط کمپانی اتریشی Steyr-Daimler-Puch تولید شده است. خودروی مذکور طی دهه 1980 به عنوان یک سرمایه گذاری خصوصی و بر اساس طرح Pegaso BMR-600  توسعه یافت. البته از سال 2003 به بعد، تولید این محصول تحت پشتیبانی کمپانی جنرال داینامیکس انجام می شود.

تسلیحات

نفربر زرهی Pandur I مجهز به مسلسل سنگین 12.7 میلی متری است. طراحی مدولار این خودرو اجازه استفاده از انواع سیستم های تسلیحاتی را به آن می دهد. از جمله مهم ترین این دسته جنگ افزار ها می توان به توپ اتوماتیک 20 میلی متری و برجک زرهی با سلاح 90 میلی متری (توسط دو اپراتور کنترل می شود) اشاره کرد.

انواع

– Pandur I

مدل A از این سری شامل خودرو های متفاوتی می شود. در این دسته نفربر زرهی، آمبولانس، خودروی ضد تانک، خودروی مخصوص عملیات بازیابی و تعمیر و همچنین خودروی پست فرماندهی جای می گیرد.

مدل B نیز شامل خودروی دوزیست (مجهز به دو موتور جت آبی)، خودروی حامل خمپاره انداز و خودروی پشتیبانی مخصوص شرایط بحرانی آتش سوزی است.

– Pandur II

– Pandur EVO

لازم به ذکر است که تولید Pandur I متوقف و با مدل بهبود یافته Pandur II جایگزین شده است. نسخه جدید تر در انواع 6×6 و 8×8 موجود است.

 

 

اپراتور ها

– اتریش

– بلژیک

– کویت

– آمریکا

– جمهوری اسلوونی

 

 

مشخصات Pandur 6×6

– نوع: خودروی زرهی جنگی

– محل تولید: اتریش

– طراحی: دهه 1980

– وزن: 13.5 تن

– طول: 5.7 متر

– پهنا: 2.5 متر

– ارتفاع: 1.82 متر

– خدمه: 2 نفر به علاوه 8 نفر شامل نیروهای نظامی

– پوشش زرهی: محافظت در برابر سلاح های کالیبر 12.7 میلی متر در قسمت کمانی شکل جلوی خودرو و محافظت در برابر سلاح های کالیبر 7.62 میلی متر در تمام قسمت های خودرو

– جنگ افزار اصلی: MG با کالیبر 12.7 میلی متر

– موتور: Steyr دیزلی توربوشارژ با 6 سیلندر و قدرت 260 bhp

– برد عملیاتی: 700 کیلومتر

– سرعت: 100 کیلومتر بر ساعت

 

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد