گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیکارخانه اسلحه سازی “پتریوت”

کارخانه اسلحه سازی “پتریوت”

کارخانه اسلحه سازی “پتریوت”

مجله تصویری سلاح- نام کارخانه اسلحه سازی پتریوت در شمار یکی از مهم ترین تولید کنندگان تفنگ های نظامی مخصوص مامورین اجرای قانون و نیروهای نظامی به چشم می خورد. این کمپانی آمریکایی که در شهر فینیکس؛ مرکز ایالت آریزونا واقع شده است، اولین سازنده و فروشنده تفنگ های متنوع با عملکرد وابسته به سیستم گازی در آمریکا به شمار می رود. پتریوت نخستین بار در سال 2002 توسط یک مهندس هوافضا بنیان گذاری شد.

به منظور رفع مشکلاتی نظیر خطرات رسوب کربن و همچنین مسئله زمان بندی شلیک مرتبط با لوله کوتاه مدل قدیمی AR-15، کارخانه اسلحه سازی پتریوت سیستم پیستونی با عملکرد وابسته به گاز را توسعه داد. این سیستم بهبود یافته مزایای متعددی در مقایسه با روش تزریق مستقیم گاز به پذیرنده خواهد داشت. از آن جایی که گاز های داغ به پذیرنده بالایی تزریق نمی شوند، احتمال رسوب کربن عملا از بین می رود. از طرفی نه تنها خستگی اپراتور حین کار با سلاح کاهش می یابد، بلکه ضمن کاهش دمای نمونه جدید هنگام شلیک شاهد ایمنی بالا تر و ضریب اطمینان بیشتری از آن خواهیم بود.

پتریوت به واسطه بهره برداری از پوشش های تجاری NP3 که در برابر خوردگی نیترید و گاز مورد استفاده برای عملکرد سلاح مقاوم هستند، تبدیل به یکی از پیشتازان صنعت تسلیحات نظامی در آمریکا شده است. لازم به ذکر است که این پوشش نیاز به استفاده از هر گونه ماده روان کننده برای تسهیل عمل سلاح را کاهش داده و به معنای واقعی حذف کرده است. بدین ترتیب کمپانی پتریوت را می توان تولید کننده ای خلاق به شمار آورد که به منظور رقابت در بازار های نظامی به عنصر ابتکار و نوآوری تکیه دارد. در ادامه نگاهی به چند مورد از محبوب ترین جنگ افزار های این کارخانه میان نیروهای نظامی خواهیم داشت.

P308 EDGE

 

 

این سلاح که از دوام و خلاقیتی مشابه سری P415 تولید شده توسط همین کمپانی برخوردار است، راحتی قابل توجهی را در اختیار اپراتور قرار می دهد. پهنای سلاح نزدیک به 20 درصد کاهش یافته است و اپراتور با هر دو دست خود می تواند به آسانی با آن کار کند. P308 EDGE با پوشش NP3 نزدیک به 2449 دلار قیمت دارد.

– کالیبر: 7.62×51 mm

– لوله: 16.5”

– طول ریل: 14.5” M-LOK MRR

– وزن: 8.1 پوند

– طول: 35”

P300

 

 

جنگ افزار بعدی با قیمت حدودی 3500 دلار، پیشرفته ترین پلت فرم نیمه اتوماتیک .300 WIN MAG به شمار می رود. هیچ اپراتوری نمی تواند قدرت بی نظیر این سلاح شود، با این وجود تنها مشکلی که استفاده از آن را کمی دشوار می سازد وزن بالای آن خواهد بود. P300 نیز مجهز به سیستم پیستونی با عملکرد وابسته به گاز است که مجموعه را حین کار خنک نگه داشته و از رسوب کربن جلوگیری می کند. این تفنگ در دو مدل با وزن و طول های متفاوت موجود است که مشخصات آن ها به قرار زیر خواهد بود.

– کالیبر: .300 Win Mag و .300 Win Mag

– طول لوله: 18” و 24”

– طول ریل: 14.5” M-LOK MRR و 14.5” M-LOK MRR

– وزن: 9.5 و 11 پوند

– طول: 37” و 46”

RENEGADE +

 

 

در مورد این سلاح که از مکانیسم عملی مشابه مدل قدیمی تر AR-15 برخوردار است، اصلاحات متعددی انجام شده که از جمله مهم ترین نتایج آن می توان به امکان کنترل راحت تر آن اشاره کرد. به ادعای کمپانی چنان چه یک تفنگ با مکانیسم تزریق مستقیم گاز وجود داشته و بتواند به خوبی پاسخ گوی استاندارد های نظامی باشد،  RENEGADE + خواهد بود. این سلاح 1899 دلار قیمت دارد.

– کالیبر: 5.56 ناتو

– لوله: 16.5”

– طول ریل: 14.5” M-LOK MRR

– وزن: 6.3 پوند

– طول: 34”

P6.5 EDGE SPR

 

 

P6.5 EDGE SPR مجهز به کارتریج 6.5 Creedmoor بوده و به واسطه مکانیسم پیستون گاز عمل می کند. ابتکار به کار رفته در طراحی این تفنگ، منتج به دوام قابل توجه آن در انواع شرایط محیطی شده است. اپراتور می تواند با هر دو دست خود، درست مشابه مدل P308 با سلاح کار کند. قیمت این تفنگ 2399 دلار گزارش شده است.

– کالیبر: 6.5 Creedmoor

– طول لوله: 20”

– طول ریل: 14.5” M-LOK MRR

– وزن: 9.5 پوند

– طول:

– وزن: 9.5 پوند

– طول: 39”

REVOLUTION

 

 

کاهش سایز و وزن در این مدل از ویژگی های بارز آن محسوب می شود که اپراتور را برای تجربه استفاده راحت تر از سلاح یاری می دهد. لازم به ذکر اتس که بیشتر اجزای Revolution از نظر اندازه با مدل AR15 مشابه هستند.

– کالیبر: 7.62 ناتو

– طول لوله: 16.5”

– طول ریل: 14.5” M-LOK MRR

– وزن: 7.3 پوند

– طول: 34”

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد