گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هااز گران قیمت ترین سلاح هایی که تاکنون به فروش رفته اند!

از گران قیمت ترین سلاح هایی که تاکنون به فروش رفته اند!

از گران قیمت ترین سلاح هایی که تاکنون به فروش رفته اند!

مجله تصویری سلاح- همان طور که می دانید انواع سلاح های تولید شده علاوه بر جنبه نظامی خود، اغلب از نظر تاریخی نیز ارزشمند هستند. بسیاری از تفنگ هایی که در گذشته طراحی و ساخته شده اند، امروزه جز خاطرات نظامی یک ملت به شمار می روند و به همین دلیل در مقایسه با تفنگ های مدرن قیمت بالاتری را به خود اختصاص می دهند. حتی شمار قابل توجهی از کلکسیونر ها نیز طراحی سلاح های امروزی را  “عادی” دانسته و دائما به دنبال تفنگ های بکر قدیمی می گردند. اما لازم به ذکر است که تنها انواع خاصی از سلاح های گذشته به چنین ارزش بالایی دست خواهند یافت. در این میان سلاح هایی هم وجود دارند که نه به خاطر عملکرد موفقیت آمیز خود، بلکه به علت خدمت در دستان چهره های مشهور آن دوران ماندگار شده اند. چنین جنگ افزار هایی از نظر تاریخی بسیار با اهمیت هستند. در ادامه نگاهی به چند مورد از گران قیمت ترین سلاح هایی که تاکنون تولید شده و در مزایده های مختلف به فروش رفته اند، خواهیم داشت.

The Fuhrer’s Golden Gun؛ قیمت 114،000 دلار

 

 

گفته می شود از این سلاح طلا پوش 7.65 میلی متری هیچ شلیکی صورت نگرفته و در اختیار یکی از منفور ترین رهبران دنیا قرار داشته است. سلاح نام برده در یک مزایده عمومی به سال 1987 به قیمت 114،000 دلار فروخته شد. به نظر می رسد که Fuhrer’s Golden Gun در سال 1939 به عنوان هدیه پنجاهمین سالگرد تولد هیتلر توسط خانواده Walther به وی اهدا شده است. بدین ترتیب بیشتر از آن که ابزاری برای حفاظت باشد، تبدیل به یک اثر هنری ارزشمند شد. برخی از مورخان اعتقاد دارند که هیتلر از این سلاح برای خودکشی در پناهگاه خود استفاده کرده است. البته داستانی محتمل تر حاکی از به سرقت رفتن سلاح چند ماه قبل از مرگ هیتلر توسط یک سرباز آمریکایی است.

 ؛ قیمت 225،000 دلارWyatt Earp’s Colt .45-caliber Revolver

 

 

این هفت تیر متعلق به یکی از چهره های معروف آمریکایی به نام Wyatt Earp بوده است. اما این تنها دلیلی نیست که قیمت 225،000 دلاری این سلاح را توجیه می کند، بلکه حضور آن در یکی از افسانه ای ترین نبرد های ثبت شده در تاریخ غرب وحشی،  Wyatt Earp’s Colt را تا این اندازه ارزشمند کرده است. جزئیات دقیق این نبرد در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شده و برای همیشه از بین رفته است. هفت تیر مذکور در مزایده ای واقع در ایالت آریزونا به فروش رفت.

.44-caliber Smith & Wesson ؛ قیمت 350،000 دلار

 

 

ارزش مادی بالای این سلاح به استفاده از آن برای قتل جسی جیمز؛ یاغی سنگدل آمریکایی و چهره افسانه ای این کشور باز می گردد. این قتل به دست باب فورد و در سوم آوریل سال 1882 صورت گرفت. انگیزه فورد نیز پاداشی بود که توسط فرماندار میسوری به وی وعده داد. البته لازم به ذکر است که سلاح فورد نسخه ای سنگین وزن تر از مدل مورد بحث بوده است. .44-caliber Smith & Wesson در سال 2003 طی مزایده ای به مبلغ 350،000 دلار فروخته شد.

Teddy Roosevelt’s Double-Barreled Shotgun؛ قیمت 862،500 دلار

 

 

داستان معروفی که در مورد تئودور روزولت وجود دارد، علاقه شدید وی به شکار است، تا آن جا که بار ها اشاره کرد پس از فراغت از ریاست جمهوری اولین کاری که انجام دهد، شکار خواهد بود. البته کشتار گونه های حیوانی نادر به نام علم و تاریخ توجیه می شد و سلاح مورد بحث نیز بخش مهمی از این پروژه گسترده بود. Teddy Roosevelt طرفداران زیادی داشته، از جمله یکی از محبوب ترین رئیس جمهور های آمریکا که در مورد این تفنگ گفته است: “زیبا ترین سلاحی است که تاکنون به چشم دیده ام”

این سلاح در سال 2010 به قیمت 862،500 دلار فروخته شد.

Simon Bolivar’s Flintlock Pistols؛ قیمت 1،687،500 دلار

 

 

سیمون خوزه آنتونیو د لا سانتیسیما ترینیداد بولیوار ای پالاسیوس پونته‌ای بلانکو فرمانده انقلابی ونزوئلایی بود که نام آن در شمار رهبران جنبش استقلال طلبانه آمریکای جنوبی نیز به چشم می خورد. اما این دو پیستول افسانه ای که ارتباطی مستقیم با سیمون بولیوار دارند، در مزایده ای به سال 2004 به مبلغ 1،687،500 دلار فروخته شدند.

؛ قیمت 1،986،000 دلارGeorge Washington’s Saddle Pistols

 

 

عده زیادی این پیستول ها را مهم ترین سلاح های گرم تاریخ آمریکا به شمار می آورند و در حال حاضر در نمایشگاه Fort Ligonier در پنسیلوانیا در معرض دید عموم هستند. پیستول های مذکور پس از مسلح سازی جورج واشینگتن در جنگ آمریکا برای استقلال، در نهایت به دست اندرو جکسون؛ هفتمین رئیس جمهور تاریخ این کشور افتادند. بدین ترتیب مسیری پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتند تا باری دیگر تجربه درخشش در برابر عموم مردم را به دست آورند.

Lincoln’s Killer؛ بدون قیمت!

 

 

هیچ کدامیک از سلاح های این لیست توان رقابت با این تپانچه کوچک 6 اینچی را که در تئاتر فورد؛ تئاتری تاریخی در واشینگتن مستقر است، در اخیتار ندارند. همان طور که در تیتر نیز مشاهده می کنید، این سلاح به اندازه ای با ارزش است که نمی توان قیمتی برای آن تعیین کرد. با این وجود بین سال های 1800 تا 1810 به مبلغ حدودا 25 دلار توسط جان ویلکس بوث خریداری شد. وی در 14 آوریل سال 1865 به زندگی آبراهام لینکلن پایان داد و هنگام فرار این تپانچه مینیاتوری را به زمین انداخت. از آن جایی که تفنگ قاتل لینکلن سرنوشت تاریخ را تغییر داد، تا به امروز قیمت گذاری نشده است.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد