گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هالاغری با استفاده از رژیم غذایی نظامی!

لاغری با استفاده از رژیم غذایی نظامی!

لاغری با استفاده از رژیم غذایی نظامی!

مجله تصویری سلاح- رژیم های نظامی همواره یکی از محبوب ترین انواع رژیم های غذایی در سراسر جهان بوده اند و البته خواهند بود. ادعا می شود که این دسته رژیم ها می توانند با سرعت بالایی سبب کاهش وزن شوند، تا 10 پوند (4.5 کیلوگرم) تنها در یک هفته! از طرفی نیازی به خرید مکمل های گران قیمت، غذا های خاص و یا کتب راهنما نیز ندارید و با کمترین هزینه به وزن دلخواه خود دست خواهید یافت. اما آیا رژیم های نظامی واقعا کارساز هستند؟

رژیم نظامی چیست؟

رژیم نظامی که تحت عنوان رژیم سه روزه نیز شناخته می شود، روشی مفید به منظور کاهش 10 پوند وزن در مدت زمان یک هفته است. در واقع این رژیم سه روز در هفته دنبال خواهد شد و چهار روز بعدی حالت استراحت است. این چرخه هر هفته تکرار می شود تا زمانی که فرد به وزن ایده آل خود برسد. گفته می شود که رژیم نظامی توسط متخصصین تغذیه آمریکایی و با هدف ایجاد تناسب اندام سریع در سربازان طراحی شده است. با این وجود رژیم مورد بحث، وابسته به هیچ سازمان نظامی و یا دولتی نیست.

البته این رژیم با نام های دیگری همچون رژیم ارتش، رژیم نیروی دریایی و یا حتی رژیم بستنی نیز شناخته می شود.

مکانیسم عمل رژیم نظامی چیست؟

رژیم سه روزه نظامی در واقع به دو مرحله طی یک دوره هفت روزه تقسیم می شود. در سه روز اول باید از یک برنامه غذایی کم کالری برای صبحانه، نهار و شام پیروی شود. میان وعده ای نیز وجود نخواهد داشت! میزان کل مصرف کالری در این مرحله باید تقریبا 1،100 الی 1،400 کالری در هر روز باشد. برای چهار روز باقی مانده از هفته نیز، غذای سالم و در عین حال کم کالری توصیه می شود. طرفداران این رژیم ادعا می کنند که هر فردی می تواند چندین بار سیکل مذکور را تکرار کند تا به وزن هدف خود دست یابد.

 

 

برنامه غذایی

برنامه غذایی سه روزه در مورد رژیم نظامی به قرار زیر خواهد بود:

میزان کالری دریافت شده در روز اول باید حدود 1،400 کالری باشد.

+ روز اول

– صبحانه: یک تکه نان تست با 2 قاشق غذا خوری کره بادام زمینی، یک نصف گریپ فروت و یک فنجان چای یا قهوه (اختیاری)

– ناهار: یک تکه نان تست، یک نصف تن ماهی، یک فنجان چای یا قهوه (اختیاری)

– شام: 85 گرم گوشت قرمز همراه با یک فنجان لوبیا سبز، یک سیب کوچک، یک نصف موز و یک فنجان بستنی وانیلی

میزان کالری دریافت شده در روز دوم باید حدود 1،200 کالری باشد.

+ روز دوم

– صبحانه: یک تکه نان تست، یک عدد تخم مرغ پخته شده، یک نصف موز و یک فنجان قهوه یا چای (اختیاری)

– ناهار: یک تخم مرغ پخته شده، یک فنجان پنیر خامه ای، 5 عدد کراکر نمکی (نوعی شیرینی) و یک فنجان چای یا قهوه (اختیاری)

– شام: دو عدد هات داگ بدون پنیر، نصف یک فنجان هویج و نصف یک فنجان کلم بروکلی، نصف یک عدد موز و نصف فنجان بستنی وانیلی

میزان کالری دریافت شده در روز دوم باید حدود 1،100 کالری باشد.

+ روز سوم

– صبحانه: یک تکه پنیر چدار، 5 عدد کراکر نمکی، یک عدد سیب کوچک و یک فنجان چای یا قهوه (اختیاری)

– ناهار: یک تکه تست، یک عدد تخم مرغ با پخت باب میل فرد و یک فنجان چای یا قهوه (اختیاری)

– شام: نصف یک عدد تن ماهی، یک نصف موز و یک فنجان بستنی وانیلی

لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی در مصرف چای و یا قهوه وجود ندارد تا زمانی که کالری دریافتی را با استفاده از شیرینی جات و یا خامه افزایش ندهید! روزانه چند لیوان هم آب بنوشید.

 

 

چهار روز باقی مانده

در چهار روز باقی مانده هفته نیز باید رژیم غذایی حفظ شود البته محدودیت های کمتری دارد. مصرف اسنک های مختلف مجاز بوده و محدودیت های مربوط به گروه های غذایی وجود ندارد. با این حال دریافت روزانه کالری باید زیر 1،500 باشد.

غذا های اضافه مجاز

افرادی که به هر دلیلی نمی توانند وعده های غذایی نام برده را به صورت شرح داده شده مصرف کنند، قادر به جایگزینی با غذا های دیگر خواهند بود. البته کالری دریافتی از حد و حدود مشخص شده نباید فراتر رود. به عنوان مثال ممکن است فردی به کره بادام زمینی حساسیت داشته باشد. در این حالت می تواند از کره بادام استفاده کند. در نتیجه تنها نیاز به محاسبه کالری ها و انطباق آن با مقادیر مذکور خواهید داشت. لازم به ذکر است که طرفداران رژیم نظامی، نوشیدن آب لیمو گرم را توصیه می کنند که در برابر نوشیدنی های مصنوعی مزایای زیادی به همراه دارد. البته هیچ دلیل علمی برای این پیشنهاد وجود ندارد.

اگر میزان کالری ورودی به بافت چربی، کمتر از خروج آن باشد در این صورت طی مدت زمانی کوتاه وزن کم خواهید کرد. محتویات هر وعده غذایی نیز که برای سه روز مختلف رژیم نظامی اشاره شد، می توانند با افزایش متابولیسم بدن منتج به چربی سوزی شوند. البته همان طور که گفته شد شواهد علمی کافی به منظور تایید این مطالب وجود ندارد. از طرفی اکثر وعده های غذایی در این رژیم کم پروتئین و غنی از کربوهیدرات هستند که سبب می شود ترکیب مناسبی برای لاغری نباشند. با این وجود رژیم نظامی طرفدارانی دارد که معتقد اند این رژیم تاثیرات مطلوبی برایشان به دنبال داشته است.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد