گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیپرنده کوچک میدان نبرد!

پرنده کوچک میدان نبرد!

پرنده کوچک میدان نبرد!

مجله تصویری سلاح- اسنایپ نانو کوادروتور و یا به اختصار اس ان کیو نوعی پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) قابل حمل بوده که توسط کمپانی AeroVironment در کالیفرنیا توسعه یافته است. از آن جایی که این محصول نظامی از ابعادی کوچک برخوردار است، جا به جایی آن توسط  سربازان پیاده نظام به راحتی انجام می پذیرد و به طور چشمگیری منتج به افزایش آگاهی موقعیتی و همچنین مهارت های فردی خواهد شد. لازم به ذکر است که نسخه جدیدی از اس ان کیو در دست طراحی و ساخت بوده که می تواند برای نیروهای پلیس کارایی زیادی داشته باشد. به عنوان مثال از طریق پهپاد مورد نظر، قابلیت مشاهده مکان های خطرناک و یا دور از دسترس وجود دارد.

اس ان کیو برای نخستین بار در انجمن بین المللی سیستم های حامل بدون سرنشین (AUVSI) واقع در دالاس رونمایی شد. این سیستم تنها 140 گرم وزن دارد و بدنه کوچک آن نیز مقاومت بالایی دارد. البته وزن کل مجموعه به اندازه ای است که به راحتی بتوان آن را حمل و نقل کرد. کمپانی AeroVironment، اس ان کیو را با هدف مشارکت در ماموریت های شناسایی، نظارت و همینطور عملکرد های هوشمندانه کوتاه برد طراحی کرده است. اس ان کیو طی 60 ثانیه به ارتفاع مطلوبی برای تهیه تصاویر از محیط می رسد که می تواند به فرمان سرباز کنترل کننده آن، ویدئو های با کیفیت ضبط کند. دوربین ها نیز از نوع مادون قرمز بوده و به خوبی پاسخ گوی نیاز های نظامی هستند.

 

 

زمان کارکرد هر باتری حدودا 15 دقیقه است. از طرفی در هر کیت دو عدد باتری وجود دارد. اس ان کیو با حداکثر سرعت 22 مایل در ساعت و برد موثر 1 کیلومتر وارد عمل می شود. پهپاد مذکور تنها یک محصول دفاعی- نظامی نیست. پذیرش سفارش برای نسخه های غیر تجاری نیز از سه ماهه نخست سال 2017 آغاز شده است.

 

 

طبق گفته AeroVironment، این پهپاد کوچک در صورت وزش باد (15 تا 20 مایل در ساعت) نیز پایدار بوده و البته خیلی بی صدا عمل می کند. بدین ترتیب می توان از آن برای ماموریت های حساس در بیشتر شرایط آب و هوایی استفاده کرد. اس ان کیو مجهز به صفحه کنترل لمسی و همچنین استاندارد MIL-STD 810 که بیانگر ضد ضربه بودن آن است. در صورتی که ارتباط رادیویی این پهپاد به هر دلیلی قطع شود، به طور خودکار به سمت اپراتور کنترل کننده خود باز می گردد. از طرفی کمپانی سازنده ادعا کرده است که پرواز اس ان کیو به راحتی امکان پذیر بوده و در نتیجه روند آموزش به اپراتور تنها چند ساعت طول خواهد کشید.

 

 

 

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد