گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیکلید حیات در شرایط دشوار؛ بهترین فیلترهای تصفیه آب در سال 2017

کلید حیات در شرایط دشوار؛ بهترین فیلترهای تصفیه آب در سال 2017

کلید حیات در شرایط دشوار؛ بهترین فیلترهای تصفیه آب در سال 2017

مجله تصویری سلاح- همان طور که می دانید اطمینان از سلامت آب شرب ضامن حیات فرد و پیشگیری کننده از انواع بیماریهای مرتبط خواهد بود. زندگی شهری چنین امری را به واسطه سیستم های گسترده تصفیه آب در تمام مناطق، تسهیل کرده است اما همیشه شرایط به این سادگی ها نخواهد بود. به عنوان مثال تصور کنید که به سفری ماجراجویانه برای کوهنوری، کمپینگ، ماهیگیری و یا طبیعت گردی رفته اید. مهمترین امکاناتی که به همراه خواهید داشت چیست؟ بله درست است چندین بطری آب! در هر صورت ممکن است مجددا به آب قابل شرب نیاز داشته باشید و در مناطق کوهستانی یا جنگلی خبری از سیستم تصفیه و آب سالم نخواهد بود! در ادامه به معرفی بهترین فیلترهای تصفیه آب تولید شده در سال 2017 خواهیم پرداخت که نه تنها برای عاشقان طبیعت گردی ابزاری حیاتی است، بلکه کاربرد مهمی برای افراد نظامی نیز خواهد داشت.

ETEKCITY 1500L

 

 

این فیلتر که در لیست پر فروش ترین دستگاه های تصفیه آب همراه جای گرفته، تمامی استاندارد های مد نظر FDA را با موفقیت پشت سر گذاشته است. Etekcity با ظرفیت 1500 لیتر در سه سطح مختلف آب را فیلتر کرده و محصولی سالم و قابل شرب را در اختیار کاربر خود قرار می دهد. سه سطح نام برده متشکل از پیش فیلتر، فیلتر کربن (به علاوه خاصیت آنتی باکتریال فعال) و غشای UF است که می تواند 99.99999 درصد از باکتری های احتمالی همچون سالمونلا، عامل وبا و هر نوع پروتوزوآ را از بین ببرد.

در مجموع اگر به دنبال محصولی کوچک، سبک وزن و موثر برای استفاده در محیط های طبیعی که آب تصفیه در دسترس نیست هستید، Etekcity گزینه مناسبی به شمار می رود.

  SURVIVOR FILTER PRO 

 

 

از این محصول به عنوان باکیفیت ترین سیستم تصفیه آب قابل حمل و نقل موجود در بازار یاد می شود. بررسی های نشان داده اند که سطح فیلتراسیون توسط Survivor filter از هر نظر در مقایسه با سایر رقبا کامل تر خواهد بود. این مورد نیز مجهز به سیستم فیلتر باکتریهای خطرناک در سه سطح بوده و می تواند تا 99.9 درصد انواع ویروسها، استافها، باکتریها و حتی فلزات سنگین مانند جیوه و سرب را حذف کند. امکان تصفیه 500 میلی لیتر آب در هر دقیقه وجود دارد و سیستم فیلتر سه تایی آن می تواند تا 100،000 لیتر آب را بدون نیاز به تعویض مجدد تصفیه کند.

از طرفی Survivor filter می تواند طعم آب را نیز بهبود ببخشد و این مورد برای آن مزیتی بزرگ محسوب می شود. بزرگترین عیب آن قیمت بالاتر در مقایسه با برخی از فیلتر های تصفیه آب همراه خواهد بود.

LIFESTRAW 

 

 

Lifestraw یکی دیگر از فیلترهای تصفیه آب است که می تواند کاربرد زیادی برای علاقه مندان به طبیعت گردی داشته باشد. لازم به ذکر است که این محصول علاوه بر آمریکا، در کشورهای متعددی در سراسر دنیا به فروش رفته و از آن جایی که حدودا 54 گرم وزن دارد حین کوهنوردی و کمپینگ می توان آن را به راحتی حمل و نقل کرد. همچنین به دلیل وزن سبک، هنگام بلایای طبیعی که احتمال آلودگی آب شرب بالا می رود نیز قابل استفاده خواهد بود. این فیلتر می تواند 99.9999 درصد از باکتریهای موجود در آب را از بین ببرد. امکان فیلتراسیون مواد شیمیایی همچون ید و کلراید نیز در اختیار کاربر قرار می گیرد.

LIFESTRAW GO WATER BOTTLE FILTER

 

 

این محصول نیز یکی دیگر از فیلترهای Lifestraw بوده که از جنس پلاستیک و عاری از BPA است. استفاده از این مدل به ویژه برای کوهنوردان توصیه می شود. از آن جایی که بطری اندازه بزرگی دارد، نیاز به حمل بطری اضافه برای ذخیره آب نخواهد بود. امکان فیلتراسیون ذرات تا 0.2 میکرون و حجم 1000 لیتر آب وجود دارد. اگرچه این مدل از فیلترهای تصفیه آب Lifestraw مزایای زیادی خواهد داشت، اما سیستم فیلتراسیون فاقد فیلتر کربن بوده و پس از تصفیه نیز آب حاصل طعم چندان مناسبی ندارد.

KATADYN POCKET

 

 

اگر به دنبال محصولی هستید که مورد توجه سیستم نظامی واقع شده باشد، Katadyn بهترین گزینه ممکن خواهد بود. قدرت فیلتراسیون 99.99 درصد بوده و تا 300 گالن آب تصفیه خواهد شد. فیلترها مجهز به پوششی از نقره هستند که از رشد باکتری ها داخل مجموعه جلوگیری می کند. بزرگترین عیب این محصول قیمت بالای آن به شمار می رود .

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد