گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیهمراه کوچک اما کاربردی نظامیان!

همراه کوچک اما کاربردی نظامیان!

همراه کوچک اما کاربردی نظامیان!

مجله تصویری سلاح مدتی است که چاقوهای کوچک نیز همانند تفنگ های این چنینی بسیار مورد توجه قرار گرفته و تولید آن توسط شرکتهای مطرح در این بخش دنبال می شود. جالب است معمولا این مدل چاقوها برخلاف اندازه بسیار کوچک خود، کارایی زیادی داشته و برای انجام انواع کارهای سخت نیز فوق العاده هستند. از طرفی اندازه کوچک منتج به وزن کمتر می شود که این مورد مزیتی بزرگ برای بسیاری از نیروهای نظامی محسوب می شود. چاقو به عنوان یک ابزار و همچنین وسیله دفاعی در شرایط بحرانی می تواند ناجی یک سرباز باشد حال آنکه مزیت اندازه کوچک نیز نقش مهمی در استتار آن وسیله دارد. در ادامه با چند چاقوی کوچک اما فوق العاده کارآمد آشنا خواهیم شد.

Spyderco Bug

– طول تیغه: 1.27 اینچ

– طول کلی: 2.9 اینچ

قیمت: 20 دلار

این چاقو نیز یکی دیگر از کوچک ترین مدلهای موجود بوده و به خوبی در دست (با هر اندازه ای) جای می گیرد. در حالت باز این چاقو حداکثر 3 اینچ طول خواهد داشت. نکته جالب در مورد محصول نام برده ظاهر آن است که شباهت زیادی به سایر چاقوهای طراحی شده در کمپانی  Spydercoدارد و از این طریق نوعی نوستالژی در ابعاد کوچک برای طرفداران خود خلق کرده است. از نظر اندازه این مدل به قدری کوچک است که می توان آن را بدون هیچ مشکلی به یک دسته کلید وصل کرد.

SOG Micron

– طول تیغه: 1.5 اینچ

– طول کلی: 3.38 اینچ

قیمت: 19 دلار

برند SOG سابقه ای درخشان در عرصه تولید چاقوهای نظامی حرفه ای دارد. اگر مدل Micron از این کمپانی را از نزدیک ببینید، به معنای حقیقی یک “مینی چاقو” پی خواهید برد. طول تیغه این چاقو 1.5 اینچ بوده و می تواند به دسته کلید اضافه شود.

Buck Knives Metro

 

– طول تیغه: 1.14 اینچ

– طول کلی: 3.5 اینچ

قیمت: 21.5 دلار

این چاقو در واقع ابزاری جالب است که به همین دلیل نیز مورد توجه نظامیان آمریکایی قرار گرفته است. یک بخش نیز برای بازکردن بطری دارد و حمل و نقل آن به آسانی انجام می شود. هر چند این ابزار شباهت کمی به چاقوهای متعارف دارد اما در نوع خود بسیار مفید و کاربردی است.

Cold Steel Urban Pal

 

– طول تیغه: 1.5 اینچ

– طول کلی: 3.13 اینچ

قیمت: 24 دلار

یک چاقوی تیغه ثابت با ظاهری خاص است که حتی نحوه قرارگیری آن در دست سرباز نیز کاملا متفاوت با انواع متعارف چاقو است. به دلیل اندازه و نوع قرارگیری، این چاقو هنگام حملات ناگهانی به دشمن یک متخصص تمام عیار خواهد بود.

Boker Plus Toucan Knife

 

– طول تیغه: 1 اینچ

– طول کلی: 3 اینچ

قیمت: 36.5 دلار

همانطور که می بینید از نام یک پرنده برای نامگذاری این ابزار استفاده شده که البته بی دلیل هم نیست! ظاهر این چاقو شباهت زیادی به توکان دارد که موجب شده تا این تیغه ثابت بسیار متفاوت به نظر آید. به عنوان بازکن بطری، پیچ گوشتی و میخ کش نیز قابل استفاده است.

 

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد