گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیACV-15 دوزیست ترک!

ACV-15 دوزیست ترک!

ACV-15 دوزیست ترک!

مجله تصویری سلاح- ACV-15 نوعی خوردوی زره پوش جنگی دوزیست بوده که توسط کمپانی صنایع دفاعی  FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. واقع در ترکیه طراحی و ساخته شده است. گفته می شود که ACV-15 در واقع ترکیبی از قابلیت های خودرو جنگی پیاده نظام و همچنین نفربر زره پوش را در اختیار دارد. این خودروی زرهی بر اساس خودرو جنگی پیاده نظام پیشرفته آمریکایی و همچنین نفربر زرهی M113A1 طراحی شده است.

طراحی و توسعه

هدف FNSS از توسعه ACV-15، پاسخ گویی به نیازهای عملیاتی نیروی زمینی ترکیه بود و همانطور که پیش تر اشاره شد در این راستا از خودرو جنگی پیاده نظام پیشرفته آمریکایی الهام گیری کرد. نخستین سری تولیدی از این خودرو در سال 1992 تحویل داده شد. نسل جدید ACV-15 از حجم داخلی و ظرفیت حمل بار بیشتری برخوردار است. این خودرو کاملا دوزیست بوده و می تواند به راحتی از موانع آبی عبور کند، از این رو به واسطه ظرفیت بالاتر و همچنین ویژگی آبی- خاکی خود قابلیت عملیاتی بیشتری نسبت به رقبای خود در میدان نبرد خواهد داشت. امکانات استاندارد ACV-15 شامل سیستم محافظتی NBC (هسته ای، بیولوژیک و شیمیایی)، دوربین دید در شب و سیستم پرتاب نارنجک خواهد بود.

 

 

2249 واحد از ACV-15 در ترکیه و 136 واحد از آن نیز در امارات متحده عربی مورد استفاده است. مالزی در مجموع 211 واحد از خودروی مذکور را در سال 2000 سفارش داد و تمام آنها به طور کامل تحویل داده شدند.

اپراتور

از جمله مهم ترین اپراتورهای ACV-15 می توان به اردن، مالزی، فیلیپین، سوریه، ترکیه و امارات متحده عربی اشاره کرد.

 

 

مشخصات ACV-15

– نوع: خودروی زرهی جنگی

– محل تولید: ترکیه

– سال خدمت: از 1992 تاکنون

– تولید کننده: صنایع دفاعی FNSS و DefTech مالزی

– تولید شده به سال: 1992 تاکنون

– تعداد ساخته شده: 2،945

– وزن: 14 تن

– طول: 5.26 متر

– پهنا: 2.83 متر

– ارتفاع: 2.88 متر

– خدمه: 3 + 8

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

 

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد