گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیمروری بر اسلحه RMCS-4

مروری بر اسلحه RMCS-4

مروری بر اسلحه RMCS-4

مجله تصویری سلاح- یکی از جدیدترین نوآوری های کمپانی آمریکایی Windham، تفنگی تحت عنوان RMCS-4  است. این تفنگ ظرف مدت زمانی کوتاه به مقبولیت قابل توجهی دست یافت. اصلی ترین علت این امر به طراحی انعطاف پذیر سلاح باز می گردد. به واسطه این حالت،RMCS-4  قادر به کار با کارتریج های متنوعی خواهد بود. از جمله محبوب ترین کارتریج های مورد استفاده می توان به ناتو 5.56 mm 7.62×39، mm و 9 mm اشاره کرد.

در واقع RMCS-4 بخش مهمی از سری سیستم های چند کالیبری Windham را تشکیل می دهد. از طرفی در مدت زمانی که برای بارگذاری مجدد یک خشاب با ظرفیت 30 دور به صورت دستی لازم است، امکان تغییر کالیبرها نیز وجود خواهد داشت. بدین ترتیب می توان از سلاح مذکور برای اهداف مختلفی نظیر آموزش و همچنین عملیات های نظامی مختلف استفاده کرد. علاوه بر موارد فوق، ارائه RMCS-4 توسط Windham در یک بسته بندی مجهز و کامل، ایده عاقلانه دیگری از این کمپانی به شمار می رود. در این مجموعه سه لوله اضافی، سه خشاب و همچنین سلاح مونتاژ شده به چشم می خورد.

 

 

سیستم چند کالیبری Windham را می توان مجموعه ای با کارایی بالا و همچنین بسیار قابل اطمینان نام نهاد. طراحی چنین سیستمی کاملا هوشمندانه صورت گرفته است و می توان حین تعویض کارتریج ها، خشاب را نیز تغییر داد.

عملکرد

پیش از استفاده از تفنگ، باید نسبت به خالی بودن کامل آن اطمینان حاصل کرد. جالب است بدانید که تعویض میان کالیبر 5.56 mm و 300 BLK، از سایر کارتریج های موجود راحت تر خواهد بود زیرا خشاب های مورد استفاده مشابه هستند. تغییر وضعیت به 7.62×39 mm و 9 mm، نیازمند چندین مرحله اضافی است.

تست های متعددی نیز به منظور بررسی عملکرد تفنگ RMCS-4 صورت گرفته که نتایج به دست آمده حاکی از دقت بالای سلاح حین کار با طیف وسیعی از کالیبرهای معمول بوده است. اکثر کاربران گزارش داده اند که با مشکل خاصی طی تعویض کارتریج ها مواجه نشده و این روند مسیری ساده را شامل می شود. همچنین در محدوده 100 یاردی، میانگین سه شلیکی که با هرکدام از کالیبرها انجام گرفت، سطح دقت 1-MOA را نشان دادند. لازم به ذکر است که در صورت تعویض لوله های داغ، استفاده از دستکش ضروری خواهد بود. علاوه بر مزیت های متعددی که در مورد این تفنگ ذکر شد، باید به قابلیت حمل و نقل آسان آن نیز اشاره کرد. همچنین نگه داری از سلاح و تمیز کردن آن به واسطه طراحی منحصر به فرد، بسیار راحت تر از نمونه های مشابه بوده و با سرعت بالاتری قابل انجام است. قیمت حدودی این مجموعه، کمتر از 3،000 دلار گزارش شده است.

 

مشخصات RMCS-4

– کالیبر: 5.56mm, 300 BLK, 7.62x39mm, 9mm

– لوله: 16 اینچ

– وزن: 6.4 پوند در حالت خالی

– رنگ: مشکی مات

– قیمت: 2،971 دلار

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد