گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاپنج مورد از بدترین سلاح های روسی در گذر زمان!

پنج مورد از بدترین سلاح های روسی در گذر زمان!

پنج مورد از بدترین سلاح های روسی در گذر زمان!

مجله تصویری سلاح- زمانی که صحبت از نوآوری های روسیه در عرصه نظامی می شود، بدون شک نام خانواده تفنگ های تهاجمی کلاشنیکف در خاطر هر فردی تداعی خواهد شد. این طراحی به واسطه ضریب اطمینان بالای خود، به ویژه در شرایط محیطی نامناسب شهرت زیادی دارد. هرچند روسیه در زمینه تولید تفنگ های AK موفقیت زیادی داشته است، در این میان سلاح های متعددی نیز وجود دارند که عملکرد و خصوصیات آنها بارهای بار زیر سوال رفته است! در ادامه نگاهی به بدترین سلاح های تولید شده توسط این کشور خواهیم داشت.

PPSh-41

این مدل که تحت عنوان پ پ ش یا پاپاشا نیز شناخته می شود، توسط طراحی روس به نام گئورگی اشپاگین در جنگ جهانی دوم برای ارتش شوروی ساخته شد. به منظور موفقیت بیشتر در کاهش سرعت گلنگدن با هدف شلیک بهتر، این قسمت از سلاح مذکور بسیار سنگین ساخته شد. تصور کنید وزن گلنگدن 1.2 کیلوگرم است، درحالی که کل مجموعه 5.5 کیلوگرم وزن دارد. لرزش شدیدی حین شلیک سلاح گزارش شده است که نقطه ضعف مهمی محسوب می شود.


AS-10(X)-11-56

سرگئی سیمونوف یکی دیگر از طراحان مشهور روسی است که به خاطر معرفی تفنگ نیمه اتوماتیک اس کا اس توانست توجه سیستم های نظامی را به خود جلب کند. AS-10(X)-11-56 نیز با مکانیسم گلنگدن و وابسته به سیستم گازی توسط سیمونوف طراحی شد. اما این مورد نیز به علت ضریب اطمینان پایین در دسته بدترین سلاح های روسی قرار گرفته است.


AB-7.62، AB-5.45 و AVB

این مورد را همواره به خاطر طراحی های نظامی عجیب و غریب خود می شناسند. جالب است بدانید که A. F. Baryshev هیچ گونه ارتباطی با کمپانی های بزرگ نداشته و طی دو دهه چندین سری از تفنگ های متفاوت با کالیبر نظامی استاندارد را تولید کرده است. مزیت سلاح های Baryshev به اشپاگین را می توان ساختار جمع و جور تفنگ و همچنین به احتمال زیاد وزن کمتر آن به دلیل عدم وجود پیستون و لوله گاز به شمار آورد. اما اصلی ترین دلیل رد اسلحه های تولیدی Baryshev، دقت پایین آنها به ویژه طی شلیک اول در مقایسه با دیگر تسلیحات مورد استفاده بود.


 

 

AVT-40

اگرچه SVT-40 یکی از بهترین تفنگ های نیمه اتوماتیک بوده است، اما AVT-40  را می توان بدترین سلاح تولید شده در این خانواده لقب داد. آتش مداوم سبب تخریب لوله در AVT-40 می شد و از طرفی تنها برای شلیک نیمه اتوماتیک نیز مناسب بودند. حتی گزارشاتی موجود است که قنداق در اثر استرس افزایش یابنده به واسطه شلیک تمام اتوماتیک، دچار شکست می شود. از این رو AVT های تولید شده فقط در حالت نیمه اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفتند و به تدریج از هدف اصلی تولید خود دور شدند.


 

 

OTs-14 Groza

OTs-14 Groza یک تفنگ تهاجمی بولپاپ است که با هدف جایگزینی کلاشنیکف در نبردهای نزدیک طراحی شد (به خصوص مدل های AKS-74  و یا AKS-74U). این سلاح قابلیت افزودن امکانات مختلف نظیر کاهنده صدا و همچنین انواع دوربین های دید در شب و مناسب روشنایی روز را در اختیار داشت. اگرچه از لحاظ تئوری هیچ مشکل خاصی در این سلاح دیده نمی شد، اما اپراتورها پس از بررسی های میدانی مواردی را در ارتباط با نواقص طراحی آن گزارش دادند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین معایب OTs-14 Groza، دشواری های متعدد برای تمیز کردن آن خواهد بود.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد