گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیهدفگیری با تضمین آلمانی!

هدفگیری با تضمین آلمانی!

هدفگیری با تضمین آلمانی!

مجله تصویری سلاح- بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که آلمان ها همواره در زمینه طراحی و ساخت سلاح های نظامی، یک قدم جلوتر از رقبای خود بوده اند و خواهند بود. تجهیز نیروهای آلمانی به جدید ترین و البته موثرترین تسلیحات نظامی تنها یکی از جلوه های برتری مذکور به شمار می رود. طراحی توپخانه های قدرتمند با هدف تقویت تجهیزات پیاده نظام و هنرنمایی های متعدد تکنولوژیک در عرصه نظامی نمونه هایی دیگر از تلاش های متخصصین جنگی آلمانی خواهد بود. با ما همراه باشید تا نگاهی به برترین تفنگ های تک تیرانداز آلمانی داشته باشیم.

شماره دهم؛ H&K PSG-1

 

 

PSG 1 نوعی تفنگ تک تیرانداز مخصوص نیروهای پلیس است که توسط کمپانی هکلر و کخ در دهه هشتاد میلادی و با اهداف ضد ترور وارد بازار نظامی شد. جالب است بدانید که این تفنگ بر اساس مدل هکلر و کخ ژ-3 طراحی شد. PSG-1 همچنین به خاطر دقت بالای خود، محبوبیت قابل توجهی بین نیروهای نظامی دارد. امروزه این تفنگ توسط نیروهای پلیس در مناطقی از اروپا و همینطور آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله مهم ترین مشخصات PSG-1 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– کالیبر: 7.62×51 mm NATO

– خشاب: خشاب جعبه ای قابل تعویض با ظرفیت 5 الی 20 دور

– لوله: 65 سانتی متر

– طول کلی: 120.8 سانتی متر

– وزن کلی: 8.10 کیلوگرم

شماره نهم؛ H&K MSG90

 

 

MSG90 به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای تفنگ تک تیرانداز PSG-1 توسط کمپانی هکلر و کخ معرفی شد. لازم به ذکر است که سیستم ماشه و ساختار کلی سلاح شباهت زیادی به PSG-1 دارد. اما از لحاظ وزن، 1.3 کیلوگرم از PSG-1 سبک تر است. مشخصات اصلی این تفنگ تک تیرانداز به صورت زیر خواهد بود:

– کالیبر: 7.62×51 mm

– مکانیسم: نیمه خودکار

– خشاب: با ظرفیت انتخابی از 5 الی 20 دور

– لوله: 60 سانتی متر

شماره هشتم؛ H&K SR9

 

 

در اصل این مدل یک طراحی مجدد از HK91 به شمار می رود که هدف از انجام آن تقویت هرچه بیشتر این تفنگ بوده است. با وجود آن که اکثر تفنگ های HK از نظر دقت در وضعیت مناسبی به سر می برند، اما SR9 نرمال توانایی برآورده سازی استانداردهای معمول دقت یک تفنگ تک تیرانداز را ندارد. این مشکل در نسخه های T و TC از سلاح نام برده تا حد امکان رفع شده است و بدین ترتیب می توانند کاندید خوبی برای یک تفنگ تک تیرانداز حرفه ای باشند. مشخصات SR9 به قرار زیر خواهد بود:

– کالیبر: 7.62 mm NATO

– خشاب: خشاب فولادی با ظرفیت 5 دور

– لوله: 50 سانتی متر

– وزن همراه با دوربین: 4.95 کیلوگرم

– طول کلی: 110.5 سانتی متر

شماره هفتم؛ Walther WA2000

 

 

این مورد یکی دیگر از تفنگ های تک تیرانداز برتر آلمانی است که مکانیسمی نیمه خودکار دارد و یک سلاح بولپاپ محسوب می شود. این تفنگ طی قرن بیستم توسط کارل والتر به عنوان یک تفنگ تک تیرانداز ویژه پلیسی طراحی و ساخته شد. Walther WA2000 برای نخستین بار در سال 1982 معرفی شد و توسط واحد پلیس آلمان مورد بهره برداری قرار گرفت. تولید انبوه این سلاح به علت هزینه های بالای ساخت آن هیچ گاه میسر نشد و تنها شاهد ورود تعداد محدودی از آن به بازار نظامی بوده ایم. گفته می شود که فقط 176 واحد از تفنگ تک تیرانداز WA-2000 ساخته شده است. مشخصات این سلاح را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

– کالیبر استاندارد: .300 Win mag

– کالیبرهای انتخابی: 7.62×51 mm NATO و یا 7.5×55 mm Swiss

– مکانیسم: نیمه خودکار، بولپاپ

– طول: 90.5 سانتی متر

– وزن خالی: 6.95 کیلوگرم

– لوله: 65 سانتی متر

– خشاب: خشاب جعبه ای قابل تعویض با ظرفیت 6 دور

– حداکثر برد موثر: 1000 متر با کالیبر .300 Win mag

شماره ششم؛ Mauser SP66

 

 

SP66 تفنگی ساخت کمپانی اسلحه سازی آلمانی موزر است که با اهداف نظامی و همچنین اجرای قانون طراحی و ساخته شد. استفاده از چوب برای تولید این سلاح با مهارت بالایی صورت گرفته است و در مجموع قابلیت رقابت با تفنگ های تک تیرانداز هم رده خود را خواهد داشت. مشخصات این مدل:

– کالیبر: 7.62×51 mm NATO

– سیستم تغذیه: خشاب جعبه ای قابل جداسازی با ظرفیت 3 دور

– وزن در حالت پر: 6.2 کیلوگرم

– طول: 114 سانتی متر

– لوله: 68 سانتی متر

شماره پنجم؛ Mauser 86 SR

 

 

86 SR نیز توسط کمپانی موزر و در اواسط قرن بیستم تولید شده است. این سلاح در واقع نمونه پیشرفته تری ازSP 66  محسوب می شود. این مدل در مقایسه با SP 66، طول بیشتری داشته و از وزن کمتری نیز برخوردار است. لازم به ذکر است که دقت این تفنگ تک تیرانداز نسبت به مدل اولیه خود، کمتر نخواهد بود. مشخصات Mauser 86 SR به صورت زیر گزارش شده است:

– کالیبر: 7.62×51 mm NATO

– سیستم تغذیه: خشاب جعبه ای دوقلو با ظرفیت 9 دور

– وزن بدون دوربین: 4.9 کیلوگرم

– طول: 121 سانتی متر

شماره چهارم؛ Blaser R93 Tactical

 

 

این مورد نیز یکی دیگر از تفنگ های تک تیرانداز برتر آلمانی بوده که به طور ویژه برای نیروهای تاکتیکی طراحی شده است. بلیزر R93 شامل تمامی ویژگی های ضروری مورد نیاز برای یک تفنگ تک تیرانداز می شود و از نظر مدرنیته چیزی کم از رقبای قدرتمند خود ندارد. مشخصات این سلاح به صورت زیر گزارش شده است:

– کالیبر: 7.62×51 mm NATO

– سیستم تغذیه: خشاب جعبه ای قابل تعویض با ظرفیت 10 دور

– وزن: 5.4 کیلوگرم

– لوله: 60 سانتی متر

شماره سوم؛ Erma SR-100

 

 

Erma SR-100 یکی از گران ترین تفنگ های تاکتیکی است که توسط برخی از نیروهای ویژه آلمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این سلاح همچنین در شمار دقیق ترین تفنگ های تک تیرانداز موجود نیز طبقه بندی می شود. در ادامه به بررسی مشخصات Erma SR-100 خواهیم پرداخت:

– کالیبر: 7.62 mm NATO

– وزن: 5.4 کیلوگرم

– لوله: 65 سانتی متر

– طول: 126 و یا 136 سانتی متر

– سیستم تغذیه: خشاب قابل تعویض با ظرفیت های 10، 8 و یا 5 دور

شماره دوم؛ Unique Alpine TPG-1

 

 

این مدل مدولار در رده تفنگ های تک تیرانداز تاکتیکی با دقت بالا دسته بندی می شود. قابلیت تجهیز به کالیبرهای چندگانه و همچنین دقت قابل توجه از جمله مهم ترین ویژگی های TPG-1 به شمار می روند. مشخصات این سلاح به صورت زیر خواهد بود:

– کالیبر: 5.56×45 mm NATO

– لوله: 650، 700 میلی متر و Lapua Magnum

– حداکثر برد شلیک: 1500 متر

شماره نخست؛ Keppeler KS-V 

 

 

Keppeler KS-V  نسل پنجم تفنگ های تک تیرانداز بولپاپ به شمار می رود. این تفنگ آلمانی از یک طراحی بولپاپ منحصر به فرد برخوردار است و همین موضوع امکان تعویض هرچه سریعتر خشاب را در اختیار کاربر قرار می دهد. مشخصات حرفه ای ترین تفنگ تک تیرانداز این لیست را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

– کالیبر: 7.62×51 NATO

– وزن: 5.5 کیلوگرم

– لوله: 65 و 50 سانتی متر

– طول: 108 سانتی متر

– سیستم تغذیه: خشاب قابل تعویض با ظرفیت 3 و یا 5 دور

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد