گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاسفری به یک کارخانه اسلحه سازی در فیلیپین!

سفری به یک کارخانه اسلحه سازی در فیلیپین!

سفری به یک کارخانه اسلحه سازی در فیلیپین!

مجله تصویری سلاح- آیا تا به حال نسبت به اتفاقاتی که در یک کارخانه اسلحه سازی می گذرد، کنجکاو شده اید؟ تصور شما از روند ساخت یک سلاح به چه صورت است؟ چه ماشین آلاتی مورد استفاده قرار می گیرد و آزمایش های تاییدی چگونه انجام می شوند؟ شاید انتظار یک مجموعه بسیار منظم و پیچیده را داشته باشید، هر چند بیشتر کمپانی های مطرح تولید اسلحه چنین شرایطی دارند اما تولیدی های کوچکی نیز در گوشه و کنار جهان وجود دارند که وضعیت کاملا متفاوتی به عنوان یک کارخانه اسلحه سازی دارند. در ادامه  به یک کارخانه کوچک فیلیپینی خواهیم رفت.

 

به نظر می رسد که این کارخانه در مجموع از دو بخش اصلی تشکیل شده است. در یکی از قسمت ها ماشین آلات معمولی وجود دارد که با استفاده از صفحات فولادی، اجزای فلزی مورد نیز برای عملکرد بهینه یک سلاح را می سازند. اما بخش مهم کارخانه در دو طبقه با دفاتر مختلف و همچنین ماشین های مخصوص مونتاژ و ساخت کارتریج خلاصه می شود.

اگر ساعاتی از زمان خود را صرف پیاده روی در استان سیبو کشور فیلیپین کنید، فرصت ملاقات با نیروهای مسلح پلیس در تمام سطح شهر را خواهید داشت؛ از مراکز خرید گرفته تا سینما و بانک ها. جالب است بدانید که کارخانه های اسلحه سازی نیز جز موارد استثنا نخواهند بود و نیروهای امنیتی مسلح از آنها هم محافظت می کنند.  هر تپانچه تولیدی پیش از آن که کارخانه را ترک کند، در یک تست با ده شلیک آزمایش خواهد شد. از طرفی تنها سلاحی که در این کارخانه اسلحه سازی فیلیپینی ساخته می شود، تپانچه 1911 گزارش شده است!

تمامی اجزای تپانچه به جز خشاب، در کارخانه مورد نظر ساخته می شود. خشاب ها از ایتالیا وارد خواهند شد. طبق اطلاعات به دست آمده، SAM (نام کارخانه) فعالیت خود را در سال 1993 آغاز کرده است. در ابتدا این کارخانه با 600 کارمند در دو شیفت به ساخت اسلحه اشتغال داشته است اما پس از رکود اقتصادی در سال 2008، تعداد کارکنان به 100 نفر و زمان فعالیت نیز به یک شیفت در روز کاهش یافت.

هرچند تولیدات این کارخانه در فیلیپین و کشورهای دیگری نظیر کانادا استفاده می شود، اما آمریکا اصلی ترین مشتری آن محسوب می شود! Wolverine و Seraphim دو کمپانی کانادایی هستند که SAM برای آنها تپانچه می سازد. ساختمان های کارخانه تاریک، گرم، شلوغ و آلوده هستند!

تصویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد، میله های فولادی طویلی هستند که هنوز برش داده نشده اند.

 

 

میله های فولادی در نهایت به اجزای قابل مشاهده در موارد زیر تبدیل خواهد شد.

 

تصاویر بعدی نمایی از محیط کار در بخش ماشین آلات معمول کارخانه هستند.

 

لوله ای که برای هر سلاح در نظر گرفته می شود، از جنس مواد متفاوتی تهیه خواهد شد. به نظر می رسد این اجزا نیز همانند خشاب ها در محل دیگری ساخته شده و سپس به کارخانه ارسال می شوند.

 

پس از آن که بخش های مختلف یک سلاح آماده می شود، نوبت به گذر از چندین فرآیند ماشینی کنترل CNC خواهد رسید. CNC به اتوماسیون ماشین آلات از طریق سیستم های رایانه ای گفته می شود که قابلیت اجرای فرامین کنترلی را در اختیار دارند. همچنین نمایی از کف کارخانه را مشاهده خواهید کرد.

 

در نهایت بخش های مختلف تپانچه به یکدیگر متصل شده و روند مونتاژ انجام می شود. قسمت اصلی این مرحله در طبقه بالا صورت می گیرد که فضایی مشابه یک قفس برای کارکنان دارد. تصاویر واضحی از این طبقه در دست نیست زیرا همانطور که گفته شد محوطه ای تاریک و نه چندان تمیز است.

 

مهمات سبک نیز از جمله دیگر تولیدات این کارخانه به شمار می روند.

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد