گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهگانز فریمسریع ترین اسلحه جهان و شلیک یک میلیون گلوله در دقیقه!

سریع ترین اسلحه جهان و شلیک یک میلیون گلوله در دقیقه!

سریع ترین اسلحه جهان و شلیک یک میلیون گلوله در دقیقه!

مجله تصویری سلاح- بنابر رکوردهای جهانی گینس، مینی گان M134 با نواخت آتش 6،000 گلوله در دقیقه جایگاه سریع ترین سلاح دنیا را به خود اختصاص داده است. مینی گان M134 برای اهداف نظامی و استفاده توسط نیروهای مستقر در بالگردهای جنگی توسعه یافت. سرعت شلیک این سلاح در مقایسه با مسلسل های معمولی، 10 برابر بیشتر بود.

اما متال استورم گان؛ نسل جدیدی از مسلسل های قدرتمند توانسته است M134 را تبدیل به یک اسباب بازی کند. این سلاح در یک دقیقه 1 میلیون گلوله را با موفقیت و بدون هیچ گونه اختلالی شلیک خواهد کرد. متال استورم گان توسط یک شرکت استرالیایی به همین نام ساخته شده است. در سال 2007، کمپانی متال استورم ارسال این دسته از مسلسل ها را به نیروی دریایی آمریکا آغاز کرد.

شاید برایتان عجیب باشد که چگونه ممکن است تعداد لوله های کمتر، منتج به نواخت آتش قدرتمند تری شود؟ جالب است بدانید که کمپانی متال استورم برای توسعه سلاح مورد نظر خود از تکنولوژی موشک منطبق سازی شده superposed)) بهره برداری و حتی این تکنولوژی را نیز به نام خود ثبت اختراع کرده است. پرتابه های متعدد در لوله سلاح بارگذاری می شوند و پروپلانتی (ماده ای شیمیایی و پر انرژی) که بین هرکدام از آنها قرار گرفته است، به عنوان نیروی محرکه اولیه مجموعه عمل خواهد کرد. پروپلانت به طور مداوم می سوزد و شتاب مناسب برای حرکت پرتابه ها را تامین می کند. بدین ترتیب سلاح متال استورم می تواند گلوله ها را به صورت سری شلیک کند. در واقع اگر بخواهیم از این تکنولوژی خارق العاده صحبت کنیم، باید گفت که هیچ رقیبی برای آن وجود نخواهد داشت.

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد