گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیتانگو 51؛ تک تیرانداز دقیق آمریکایی!

تانگو 51؛ تک تیرانداز دقیق آمریکایی!

تانگو 51؛ تک تیرانداز دقیق آمریکایی!

مجله تصویری سلاح- تانگو 51 نوعی تفنگ تک تیرانداز تولید کارخانه Tactical Operations بوده که بر اساس رمینگتون مدل 700 اکشن ساخته شده است و مهمات مختلف با کالیبر 7.62×51 میلی متر ناتو یا .308 وینچستر را در خود جای می دهد. جالب است بدانید طبق بررسی های انجام شده این تفنگ از دقت بالایی برخوردار است. تضمین دقت آن معادل 7.3 میلی متر گسترش در فاصله 100 متری خواهد بود. این سلاح توسط بیش از 400 واحد اجرای قانون یا یگان ویژه پلیس در سراسر دنیا به خدمت گرفته شده است که از جمله مهم ترین آنها می توان به واحد نیروهای ویژه لس آنجلس اشاره کرد.

نام تفنگ تانگو 51 در شماره آوریل سال 2000 مجله ماهانه سوات برجسته شد. در این مجله نویسنده مطلب، تانگو 51 را دقیق ترین تفنگ تک تیرانداز که تاکنون شلیک کرده است، خطاب کرد. وی می گوید: من تاکنون تفنگ های تک تیرانداز مختلفی را امتحان کرده ام و این نمونه در نوع خود بسیار دقیق است. همانطور که پیش تر نیز گفته شد، این تفنگ با الهام از رمینگتون 700 اکشن طراحی شده است اما پوشش کروم و فولاد ضد زنگ مخصوص به خود را دارد. قنداق با استفاده از رنگ اپوکسی تکمیل شده و همانطور که در تصاویر نیز مشاهده خواهید کرد، در صورت ثبت درخواست از جانب مشتری می تواند مجهز به بافتی خاص هم باشد. امکان ساخت سفارشی ماشه (از ماشه استاندارد رمینگتون استفاده می شود) و تزئین آن با به کار گیری جواهرات لوکس وجود خواهد داشت.

 

 

این تفنگ های تک تیرانداز نه تنها بسیار دقیق هستند، بلکه کاربر پسند بودن آنها نیز نوعی مزیت بزرگ برای خط تولید محسوب می شود. به واسطه دو علت مذکور، سازمان های بزرگ فدرال و محلی از تانگو 51 به عنوان تفنگ تک تیرانداز استاندارد خود بهره برداری می کنند. در واقع دقت و ارگونومی این تفنگ از اصلی ترین دلایل محبوبیت آن به شمار می روند. می توان از تانگو 51 با و یا بدون صدا خفه کن استفاده کرد و عدم به کار گیری آن مشکلی در زمینه تولید صدای بیش از حد حین شلیک ایجاد نمی کند. از طرف دیگر تانگو 51، عملکردی بسیار روان و بدون دردسر خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که دقت سلاح تحت تاثیر صدا خفه کن نبوده و علت ترجیح برخی از اپراتورها به استفاده از آن، تولید سر و صدای کمتر و در نتیجه تمرکز بیشتر کاربر است.

 

 

مشخصات تانگو 51

– نوع: تفنگ تک تیرانداز

– محل تولید: آمریکا

– تعداد ساخته شده: مشخص نیست

– وزن: 4.9 کیلوگرم

– طول: 1125 میلی متر

– طول لوله: 609- 457 میلی متر

– کالیبر: 7.62×51 میلی متر ناتو یا .308 وینچستر

– حداکثر برد شلیک: 800 متر

– سیستم تغذیه: خشاب جعبه ای قابل تعویض با ظرفیت 5 دور

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد