گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیمعرفی سلاح متفاوت USFA ZiP .22LR

معرفی سلاح متفاوت USFA ZiP .22LR

معرفی سلاح متفاوت USFA ZiP .22LR

مجله تصویری سلاح- کمپانی اسلحه سازی USFA؛ مخفف U.S. Fire Arms، سابقه درخشانی در زمینه تولید هفت تیرهای با کیفیت دارد. این مجموعه حرفه ای اقدام به توسعه برندی جدید تحت عنوان ZiPFactory کرده است. اولین محصول این برند نیز تپانچه ZiP .22LR نام دارد. USFA با معرفی این جنگ افزار، شعاری متمایز را دنبال می کند و آن هم چیزی نیست جز: “آینده همین حالا است”. دفتر مرکزی USFA در شهر هارتفورد، ایالت کنتیکت آمریکا واقع شده است و یک شرکت سهامی خاص به شمار می رود. همانطور که در تصاویر نیز مشاهده خواهید کرد، سلاح جدید تولیدی تحت برند ZiPFactory، از منظر طراحی ظاهری بسیار متفاوت دارد و همین امر سبب ایجاد پرسش های متعددی در ذهن مخاطب خواهد شد.

 

 

گلنگدن در USFA ZiP .22LR به طور کامل داخل فریم سلاح قرار گرفته است. دست تیر انداز دقیقا در قسمت خلفی گلنگدن؛ پشت سلاح جای می گیرد. از آن جایی که گلنگدن پلاستیکی در سلاح مذکور قطعه ای داخلی محسوب می شود، ZiP مجهز به ظرفیت شارژ خارجی نیز خواهد بود. از نظر راحتی در استفاده و حمل و نقل نیز USFA ZiP .22LR، مورد تایید نیروهای نظامی و دیگر اپراتورهای مرتبط است. البته کاربرد این سلاح برای افراد راست دست بسیار آسان تر از چپ دست ها بوده و این موضوع نقطه ضعفی جزئی در خصوص ZiP .22LR محسوب می شود. دوربین های به کار رفته در ساخت این مجموعه هم به خوبی و با دقت قابل توجهی کار خواهند کرد. اما مهم ترین ویژگی USFA ZiP .22LR که آن را از دیگر سلاح های هم دسته متمایز می سازد، قابلیت بالای آن برای طراحی و تولید سفارشی به درخواست مشتریان خواهد بود. امکان ایجاد تغییرات مختلف در قنداق و لوله اسلحه (برای اتصال به صدا خفه کن) نیز وجود خواهد داشت.

 

 

علاوه بر نقاط قوت متعددی که برای سلاح مورد نظر ذکر شد، کاستی هایی نیز به چشم می خورد. یکی از بارز ترین معایبی که متوجه USFA ZiP .22LR است، شکست در روند تغذیه سلاح به شمار می رود. در واقع پیش از آن که خشاب دور بعدی از مهمات را به محل مناسب هدایت کند، گلنگدن حرکتی رو به جلو خواهد داشت. با توجه به سرعت گلنگدن، ZiP بیشتر با خشاب های BX-1 (ظرفیت 10 دور) سازگار خواهد بود. BX-25 نمی تواند با سرعت لازم، روند تغذیه در دفعات بعد را میسر سازد. البته در نسخه های ارتقا یافته جدید از ZiP .22LR سعی شده است مشکلات مذکور تا جای امکان رفع شوند. لوله 13.3 سانتی متری ZiP .22LR با تمامی مهمات آزمایش شده، به خوبی کار می کند.

مشخصات USFA ZiP .22LR

– کالیبر: .22

– فریم: پلیمر

– طول لوله: 13.3 سانتی متر

– طول: 19.6 سانتی متر

– وزن: 430 گرم در حالت خالی بدون خشاب

– ظرفیت: سازگار با تمامی خشاب های  Ruger 10/22

– قیمت پیشنهادی کارخانه: 219 دلار همراه با خشاب BX-1

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد