گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیRipsaw EV3-F1؛ از تانک تا سوپرلوکس آفرودی!

Ripsaw EV3-F1؛ از تانک تا سوپرلوکس آفرودی!

Ripsaw EV3-F1؛ از تانک تا سوپرلوکس آفرودی!

مجله تصویری سلاح- Ripsaw نوعی تانک سبک پیشرفته محسوب می شود که توسط کمپانی آمریکایی Howe & Howe Technologies مراحل طراحی و توسعه خود را پشت سر گذاشته است. برادران Howe پروژه Ripsaw را به عنوان یک ایده خانوادگی کوچک در سال 2000 رقم زدند. آنها این پروژه را در نمایشگاه وسایل نقلیه دالاس؛ سال 2001 معرفی کردند که توانست در جلب نظر ارتش آمریکا بسیار موفق باشد. چندی بعد در همان سال، ارتش سفارش ساخت پروتوتایپ MS-1 و ارسال آن به عراق را به ثبت رساند.

Ripsaw برای مشارکت در ماموریت های مختلفی از جمله دفاع و حفاظت از پیاده نظام، گشت مرزی، شناسایی، امداد و نجات و همچنین دفع مهمات انفجاری دشمن طراحی شده است. دوربین های نصب شده روی خودرو نیز با پوشش 360 درجه ای، دید کاملی از محیط اطراف را در اختیار اپراتور آن قرار می دهند. گفتنی است ارتش تانک نام برده را به صورت کنترل از راه دور نیز – توسط سربازی مستقر در یک وسیله نقلیه زرهی به فاصله 1 کیلومتر از Ripsaw – مورد آزمایش قرار داده است. امکان استفاده از جنگ افزارهای تانک به کمک سیستم تسلیحاتی پیشرفته کنترل از راه دور؛ به اختصار ARAS نیز وجود خواهد داشت که این سیستم خود می تواند عملیات بارگذاری انواع مهمات را ظرف تنها چند ثانیه انجام دهد. بدین ترتیب بدون درگیری مستقیم سربازان و تهدید جانی، قابلیت مقابله با نیروهای دشمن فراهم خواهد شد. تاکنون انواع متفاوتی از تانک های Ripsaw ساخته شده است که هر کدام برتری های قابل توجهی نسبت به نسخه های پیشین خود دارند. اما در ادامه به معرفی تکامل یافته ترین هنر نمایی برادران Howe، تحت عنوان Ripsaw EV3-F1 خواهیم پرداخت.

 

 

متخصصین نظامی EV3-F1 را تجلی تمام عیار یک تانک سوپر لوکس با موتور هلکت 1500 اسب بخاری و سیستم تعلیق پیشرفته می دانند. از طرفی مانور پذیری بالای این تانک 7،700 پوندی (معادل حدودا 3492.6 کیلوگرم)، شما را به یاد یک دوچرخه کوهستانی همه فن حریف خواهد انداخت. تانک های سری Ripsaw تولید کمپانی Howe & Howe بیش از نیم میلیون دلار قیمت دارند. EV3-F1 تک صندلی بوده و از حضور مخزنی به حجم 727 اینچ مکعب در ترکیب با موتور هلکت هِمی بهره می برد. نسبت نیرو به وزن این نسخه، .2 hp/lbs  گزارش شده است و به طور کلی می تواند از سطوحی با شیب 70 درجه نیز صعود کند. از نظر فضای داخلی نیز درست مانند آن است که اپراتور داخل کابین یک جت جنگنده قرار گرفته و از طریق سیستم کنترل رانندگی 5 سرعته خودکار، مدیریت مجموعه را در دست داشته باشد. بالاترین میزان سرعت گزارش شده برای این تانک 121 کیلومتر بر ساعت بوده است. شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما این تانک تحقق جلوه های ویژه فیلم های اکشن نظامی در دنیای واقعی خواهد بود و به راستی که تاکنون هیچ نمونه دیگری مشابه Ripsaw EV3-F1 دیده نشده است.

اسکلت لوله ای از فلز صنایع هوا و فضا، آلومنیوم و کامپوزیت های فوق العاده با کیفیت در همراهی با مهندسی قابل تحسین سیستم تعلیق، از این خودرو یک گزینه خاص خاص یا بهتر بگوئیم یک تانک آفرودی تمام عیار ساخته است.

 

 سری Ripsaw نه تنها توجه ارتش آمریکا را به خود جلب کرده است، بلکه در فیلم موفق و محبوب “سریع و خشن 8” نیز حضور داشت. در این اثر سینمایی از مدل EV2 تانک های Ripsaw استفاده شده است. EV2 نسخه ای لوکس با دو صندلی محسوب می شود که دارای حداکثر سرعت 97 کیلومتر در ساعت و همچنین برد 480 کیلومتری است.

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد