گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیسلاح استاندارد نظامیان صهیونیست!

سلاح استاندارد نظامیان صهیونیست!

سلاح استاندارد نظامیان صهیونیست!

مجله تصویری سلاح- تاور ( به صورت tuh-VAWR تلفظ می شود) نوعی تفنگ تهاجمی تاکتیکی است که بر اساس طراحی بولپاپ ساخته شده است و عمدتا توسط نیروهای رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می گیرد. بولپاپ در واقع به مدلی از جنگ افزارهای گرم اشاره دارد که گلنگدن و خشاب در قسمت پشتی ماشه و نزدیک به صورت تیرانداز جای خواهد گرفت. این رویکرد منتج به کاهش طول سلاح بدون نیاز به کاستن از طول لوله می شود. نخستین تلاش هایی که برای طراحی تفنگ مذکور انجام گرفت به سال 1991 باز می گردد. در آن زمان صنایع نظامی رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه پروژه ای بودند که جایگزین M-16، CAR-15 و IMI Galil شود. مهم ترین ویژگی های این تفنگ تهاجمی به صورت زیر خواهد بود:

– سازگاری با مهمات 5.56 mm ناتو

– راحتی استفاده از یک تفنگ تهاجمی کوتاه که در عین حال از دقت یک تفنگ با لوله بلند برخوردار است

– ضریب اطمینان بالا به ویژه در شرایط آب و هوایی نامساعد

– طراحی ارگونومیک و سهولت در استفاده

– قابلیت بهره برداری توسط اپراتورهای راست و یا چپ دست

 

 

تاور در دو مدل اصلی شامل TAR-21 و CTAR-21 تولید شده است. TAR-21 برای اولین بار در سال 1998 به طور عمومی معرفی شد و آزمایش های میدانی آن نیز توسط  رژیم صهیونیستی بین سال های 1999 الی 2002 انجام شد. تاور TAR-21 با مکانیستم وابسته به گاز کار می کند و مجهز به سیستم آتش انتخابی است. این سلاح هم اکنون به عنوان تفنگ تهاجمی استاندارد نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی(IDF)، خدمت می کند. یک سری نسخه غیر نظامی(خارج از سفارش IDF) هم از این سلاح ها تولید شده است که در بسیاری از تنظیمات مشابه مدل نظامی هستند اما تنها در حالت شلیک نیمه خودکار قابل استفاده اند. نمونه استاندارد از TAR یا به اختصار “تفنگ تهاجمی تاکتیکی” لوله ای به طول 45.72 سانتی متر دارد. CTAR مخفف “تفنگ تهاجمی تاکتیکی جمع و جور” است و لوله ای کوتاه تر به طول 38.1 سانتی متر دارد. در مجموع طول کلی این مدل بیش از 63.5 سانتی متر است. برد موثر تمامی انواع تاور 300 متر گزارش شده است.

تاور مجهز به خشاب مدل AR15 استاندارد با ظرفیت 30 دور است. در نتیجه اگر اپراتور خشاب های AR15 را داشته باشد، دیگر نیازی به خرید خشاب جدید نخواهد بود. علاوه بر این کمپانی سازنده یک کیت تبدیل 9 میلی متری نیز برای تاورهای تولیدی خود در نظر گرفته است.

 

 

مشخصات تاور TAR-21

– نوع: بولپاپ

– محل تولید: رژیم صهیونیستی

– زمان خدمت: از سال 2001 تاکنون

– تولیدکننده و طراح: سازمان صنایع نظامی رژیم صهیونیستی

– وزن: 3.27 کیلوگرم و 3.18 کیلوگرم برای مدل CTAR-21

– طول: 720 میلی متر

– طول لوله: 460 میلی متر

– کارتریج: 5.56×45mm NATO و 5.56×30mm MINSAS

– برد موثر آتش: 550 متر

– سیستم تغذیه: خشاب جعبه ای با ظرفیت 30 دور

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد