گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاواقعیت هایی درباره جنگ جهانی دوم

واقعیت هایی درباره جنگ جهانی دوم

واقعیت هایی درباره جنگ جهانی دوم

مجله تصویری سلاح- حتما تاکنون فیلم های مختلفی در مورد جنگ جهانی دوم دیده اید، اما در ادامه حقایقی عنوان خواهند شد که شاید قبلا درباره آنها نشنیده باشید.

– اولین نظامی ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم به دست ژاپنی ها کشته شد. در تصویر زیر یک سرباز آلمانی مشاهده می شود که در اوکراین توسط پارتیزانها مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کارابینر 98 (تفنگ جنگی آلمانی ساخت موزر) او از دستانش رها می شود.

 

 

– نخستین ارتشی آمریکایی در جنگ جهانی دوم توسط روس ها کشته شد.

 

 

– بیش از 100،000 نفر از خدمه بمب افکن های متفقین در سراسر اروپا کشته شدند. در عکس زیر نیز یک B-17F توسط جنگنده مسرشمیت ام ئی 262 نیروی هوایی آلمان نابود می شود.

 

 

– شمار بیشتری از نظامیان آمریکا در نیروی هوایی از بین رفتند تا در نیروی دریایی.

 

 

– Stanisława Leszczyńska مامای کاتولیک لهستانی بود که طی جنگ در لهستان اشغال شده، توانست با موفقیت 3،000 نوزاد یهودی را در اردوگاه کار اجباری آشویتس به دنیا آورد.

 

 

– در جنگ جهانی دوم، سربازان بریتانیایی روزانه 3 ورق دستمال توالت دریافت می کردند. این در حالی است که سهمیه آمریکایی ها 22 ورق بوده است.

 

 

– چهار تن از هر پنج سرباز آلمانی که در جنگ از بین رفته اند، در جبهه شرقی کشته شده اند. تصویری که مشاهده می کنید، مربوط به سربازان آلمانی اسیر شده در سال 1944 است.

 

 

– تنها 20 درصد از مردانی که در اتحاد جماهیر شوروی در سال 1923 متولد شده بودند، از جنگ جان سالم به در بردند.

 

 

– در جنگ جهانی دوم، جوان ترین نیروی ارتش آمریکا نوجوانی 12 ساله به نام Calvin Graham بود. وی هنگام نام نویسی در نیروی دریایی آمریکا، در مورد سن خود دروغ گفت و تا زمان جراحت او نیز این موضوع پنهان باقی مانده بود.

 

 

– تنها یک نفر از هر چهار نفر خدمه یوبوت ها (به معنای قایق زیرآبی) زنده می ماندند.

 

 

– محاصره استالینگراد منجر به مرگ و میر گسترده روس ها (نظامی و غیرنظامی) شد. آمار کشته ها در مقایسه با مجموع تلفات آمریکایی و بریتانیایی طی کل جنگ جهانی دوم بسیار بیشتر بوده است.

 

 

– آمریکایی ها برای آن که از واژه همبرگر (تلفظ آلمانی) طی جنگ جهانی دوم استفاده نکنند، عنوان “استیک آزادی” را به کار می بردند.

 

 

– ویلیام هیتلر، برادر زاده آدولف هیتلر در زمان جنگ جهانی دوم، به نیروی دریایی آمریکا خدمت می کرد.

 

 

– آدولف هیتلر و هنری فورد هرکدام عکسی از دیگری روی میز کار خود داشتند.

 

 

– طی جنگ جهانی دوم، بزرگترین حلقه جاسوسی ژاپنی در مکزیک قرار داشت.

 

 

– نرخ مرگ و میر اسرا در کمپ های روس، 85 درصد بوده است.

 

 

– اولین بمبی که توسط نیروهای متفقین بر سر برلین رها شد، تنها فیل باغ وحش این شهر را از بین برد.

 

 

– اگر استفاده از سومین بمب اتمی نیز ضرورت می یافت، شهر مورد هدف توکیو بود.

 

 

– هیرو اوندا (ستوان ژاپنی) که در واحد اطلاعات ارتش امپراطوری ژاپن کار می کرد، هیچ گاه  تسیلم نشد. او در سال 1944 (جنگ جهانی دوم) برای ادامه ماموریت های جاسوسی خود به فیلیپین فرستاده شد و تا حدود 29 سال بعد و حتی پایان جنگ نیز با اختفا در جنگل به فعالیتش ادامه داد. در مارس سال 1974، فرمانده اوندا به ملاقات وی رفت و بدین ترتیب توانست به ژاپن بازگردد.

 

 

– مجموع تلفات جنگ جهانی دوم بین 50 تا 70 میلیون نفر بوده است. 80 درصد این رقم را مردم چهار کشور روسیه، چین، آلمان و لهستان تشکیل می دادند. بیش از 50 درصد تلفات از میان غیر نظامیان و اکثریت آنها نیز زنان و کودکان بوده اند.

 

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد