گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیگوش فیل هایی برای نجات تیرانداز !

گوش فیل هایی برای نجات تیرانداز !

گوش فیل هایی برای نجات تیرانداز !

مجله تصویری سلاح- یک کمپانی آمریکایی به نام Tactical Revolution که در سال 2011 تاسیس شده است، اقدام به طراحی صفحات تاکتیکی سبک وزن کرده که می تواند در قالب یک سیستم متصل شونده به مسلسل های مختلف، تفنگ های ضد تجهیزات و همچنین تفنگ های تک تیرانداز مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم که به اختصار AAS (مخفف AJAX Armor System) نامیده می شود، در کنفرانس سال 2015، NDIA SOFIC به نمایش درآمده است.

Timo Tervola رئیس کمپانی نام برده جزئیات بیشتری را از این سیستم جالب در اختیار مخاطبان کنفرانس قرار داده است. از جمله مهم ترین اجزای AAS می توان به سیستم اتصال مدولار Mil-Std-1913 اشاره کرد که نصب و جداسازی سریع را تضمین می کند. در واقع اپراتور ظرف مدت زمان تنها چند ثانیه، می تواند صفحات زرهی مستحکم و البته سبک را به سلاح خود متصل کند. این روش اتصال آسان نهایتا سلاح مورد نظر را در هر کدام از طرفین، مجهز به صفحات زره پوش خواهد کرد. این صفحات می توانند ضربات وارده ناشی از شلیک 6 گلوله با کالیبر 7.62×51 میلی متر ناتو را از فاصله 15.2 متری تحمل کنند. لازم به ذکر است که امکان توقف مهمات.338 Lapua Magnum  شلیک شده از فاصله 100 متری نیز وجود دارد. AAS قدرت گلوله را تضعیف کرده و از این طریق قابلیت محافظتی صفحه زرهی را افزایش می دهد. بدین ترتیب عملکرد تیرانداز در صورت مواجهه با آتش دشمن تا اندازه زیادی تقویت خواهد شد.

به نظر می رسد که این سیستم تاکتیکی صفحات زرهی در کمال دقت طراحی شده باشد. همانطور که گفته شد، اپراتور ضمن استفاده از AAS با سرعت و به سهولت قادر به محافظت از خود و تفنگ تک تیرانداز خواهد بود. جالب است بدانید که منتقدان صنایع دفاعی به شدت تحت تاثیر کیفیت بالای مواد به کار رفته در روند ساخت این سیستم قرار گرفته اند. AAS در هر کدام از طرفین 1.8 الی 2.04 کیلوگرم وزن دارد به همین دلیل بیشتر مناسب موقعیت های شلیک به صورت ثابت، پلت فرم های که به طور کلی ثابت هستند، پلت فرم های نصب شده روی وسایل نقلیه نظامی و استحکامات دفاعی خواهد بود.

 

علاوه بر مدل فوق، نسخه ای دیگر نیز از AAS تولید شده است که “گوشه فیل” خوانده می شود و بیشتر برای تسلیحات سبک استفاده خواهد شد.

 

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد