گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیهفت تیری که یک حیوان وحشی است!

هفت تیری که یک حیوان وحشی است!

هفت تیری که یک حیوان وحشی است!

مجله تصویری سلاح- در دنیای تسلیحات انواع و اقسام تفنگ ها با کالیبرهای گوناگون وجود دارد. برخی از آنها بسیار قدرتمند هستند، در حالی که ممکن است مابقی طرفداران کمتری در بازارهای نظامی داشته باشند. در میان کلاس های منحصر به فرد از تفنگ های دستی بزرگ، اسمیت اند وسون 500 محبوبیت فراوانی به دست آورده است. به گونه ای که قابلیت کشندگی آن را با تفنگ های تهاجمی یکسان می دانند و به واسطه مکانیسم لگد (حرکت رو به عقب سلاح پس از شلیک) لقب “حیوان وحشی” را بر آن گذاشته اند.

این سلاح که بین سال های 2002 و 2003 توسط کمپانی آمریکایی اسمیت اند وسون طراحی شده، پس از سلاح خواهر خود تحت عنوان مگنوم .44 برای سالیان سال به عنوان یک هفت تیر قوی و حرفه ای در وضعیت تولید انبوه باقی مانده است. مگنوم .44 که مدل 629 نیز نامیده می شود، از نظر اندازه خود سلاح و همچنین گلوله ها با اسمیت اند وسون 500 تفاوت هایی جزئی دارد.  اسمیت اند وسون 500 در اصل برای مقاصد شکار (شکار حیوانات کوچک مانند خوک وحشی و یا گوزن) ساخته شده بود. البته این اسلحه با حضور در سری فیلم های Dirty Harry و استفاده شخصیت بازرس پلیس از آن به شهرت بیشتری دست یافت. مگنوم .44 نیز به شدت محبوب بود و برای مدت زمانی طولانی جز اصلی خط تولید تفنگ های دستی اسمیت اند و وسون به شمار می رفت. در سال 2003، کمپانی اسلحه سازی اسمیت اند وسون یک تفنگ دستی و همچنین یک کارتریج جدید را معرفی کرد که می توانست صنایع نظامی را تکان دهد. همین موضوع باعث شد که کمپانی مذکور به عنوان سازنده قوی ترین تفنگ های دستی در جهان شناخته شود. در واقع می توان هفت تیر اسمیت اند وسون 500 با کارتریج مگنوم .500 را انقلابی در عرصه اسلحه سازی به شمار آورد. این هفت تیر می تواند 5 گلوله با ضخامت نیم اینچ را در خود جای دهد. این فشنگ ها بین 17.5 الی 32.3 گرم وزن دارند و می توانند انرژی قابل توجهی تولید کنند. این انرژی بازه ای از 1.2 تا 4.1 کیلو ژول را به خود اختصاص می دهد. با توجه به این استاندارد، مگنوم .500 حدودا دو برابر از مگنوم .44 قوی تر است. در سرعت 632.4 متر بر ثانیه، مگنوم .500 به طور کلی از کارتریج .50 Action Express نیز سریع تر است. در صورتی که این سلاح با استفاده از مهمات مناسب بارگذاری شود می تواند قدرت و دقت قابل توجهی را به نمایش بگذارد.

در تصویر زیر یک اسمیت اند وسون 500 را در قسمت بالایی و یک مدل 629 (همان مگنوم .44) را در قسمت پایین مشاهده می کنید. تفاوت اندازه دو سلاح و کارتریج های مگنوم .500 و مگنوم .44 به خوبی نشان داده شده است.

 

 

علاوه بر تمامی مزایای فوق، هیچ تفنگ دستی معمولی وجود ندارد که بتواند در برابر آسیب ناشی از شلیک گلوله مگنوم .500 مقاومت کند. لازم به ذکر است که به تازگی کمپانی اسمیت اند وسون یک فریم جدید نیز اختراع کرده است که فریم X نام دارد. هفت تیر مدل 500 با لوله استاندارد، 38.1 سانتی متر طول کلی و 2 کیلوگرم وزن دارد (در حالت خالی). اما آنچه که این سلاح را بیش از هر چیز دیگری معروف ساخته است، لگد آن محسوب می شود و نیازمند مدیریت حرفه ای تیرانداز است. برای استفاده بهینه از آن، اپراتور باید تجربه بالایی داشته باشد تا نه تنها آسیب نبیند، بلکه از سرعت شلیک نیز کاسته نشود. به نظر می رسد که این اسلحه به عنوان یک سلاح کمری برای شکارچیان انتخاب بهتری باشد. همچنین لازم به ذکر است که اسمیت اند وسون 500 با لوله هایی به طول متفاوت تولید می شود که تنوع بالایی در شکل ظاهری سلاح ایجاد کرده اند.

 

 

مشخصات اسمیت اند وسون مدل 500

– نوع: هفت تیر

– محل تولید: آمریکا

– طراحی شده به سال: 2002 الی 2003

– تولید کننده: اسمیت اند وسون

– وزن: 1.59 الی 2.2 کیلوگرم

– کارتریج: اسمیت اند وسون مگنوم .500

– برد موثر شلیک: حدودا 50 متر

– حداکثر برد شلیک: حدودا 100 متر

– سیستم تغذیه: سیلندر با ظرفیت 5 گلوله

– طول لوله: 69.8، 88.9، 102، 165، 191، 213 و 267 میلی متر

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد