گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیتور خانوادگی 1911 در اسپرینگفیلد!

تور خانوادگی 1911 در اسپرینگفیلد!

تور خانوادگی 1911 در اسپرینگفیلد!

مجله تصویری سلاح- در اواسط دهه 1980، ارتش آمریکا روند بازنشستگی سیستم تسلیحاتی قدیمی خود را آغاز کرد. بدین ترتیب در سال 1985، کارخانه اسلحه سازی اسپرینگفیلد (واقع در ایالت ایلینوی) اقدام به تولید مدل های جدیدی از تفنگ های دستی به نام سری 1911 کرد. طی 28 سال آینده نیز این کمپانی به عنوان پیشرو در عرصه ساخت تفنگ های سری 1911 شناخته می شد. در واقع کارخانه اسلحه سازی اسپرینگفیلد، استانداردی را معرفی کرد که از آن پس تاکنون تمامی تفنگ های سری 1911 با استفاده از آن مورد قضاوت قرار می گیرند.

با گذشت 102 سال از رونمایی سری 1911 و میلیاردها گلوله .45ACP که از این سلاح ها شلیک شده است، هنوز هم تیراندازان نظامی آمریکا، مامورین اجرای قانون و واحد نیروهای ویژه این کشور از قدرت باورنکردنی سری فنا ناپذیر 1911 بهره می برند. این سری طیف متنوعی از تفنگ های دستی با مشخصات مختلف را به خود اختصاص می دهد که برخی مقرون به صرفه تر از نمونه های دیگر هستند. ویژگی های قابل توجه، کیفیت و عملکرد اثبات شده همگی از جمله دلایلی هستند که سری اسپرینگفیلد 1911 را تاکنون زنده نگه داشته اند. طراحی ماهرانه فریم ها، پین های تیتانیومی سبک و پورت های تخلیه استاندارد، استفاده از این سلاح ها را تبدیل به تجربه ای راحت خواهند ساخت. در ادامه نگاهی به بهترین و البته محبوب ترین مدل های سری 1911 خواهیم داشت.

سری 1911 مدل EMP®

نوآوری می تواند به صورت های مختلفی تظاهر یابد. ممکن است گاهی اوقات در قالب یک ایده کاملا جدید معرفی شود و یا ارتقا هرآنچه که موجود است. مورد دوم را می توان به وضوح در طراحی EMP مشاهده کرد. EMP که مخفف “میکرو پیستول بهبود یافته” است، در سال 2007 تولید شد و در واقع یک طراحی جمع و جور از سری 1911 به شمار می رود. عملکرد این سلاح در مقایسه با نسخه اصلی 1911، 4.5 سانتی متر کوتاه تر است. همین موضوع باعث می شود که کنترل پذیری EMP بسیار بهتر از تفنگ های هم خانواده خود باشد. ظرفیت سلاح معادل 1+9 گلوله برای کارتریج 9 میلی متری و 1+8 گلوله برای کارتریج .40 S&W است.

 

سری 1911 مدل EMP® 4” LIGHTWEIGHT CHAMPION™

برای بیش از 100 سال است که تفنگ های سری 1911 به واسطه طراحی ارگونومیک فوق العاده، ضریب اطمینان بالا و کارایی مثال زدنی، زبان زد صنایع نظامی هستند. این مدل نیز قابلیت تجهیز به دو کارتریج 9 میلی متری و .40 S&W را دارد. مدل چمپیون سبک وزن 4 اینچی، دارای یک لوله بلند تر 10.1 سانتی متری است که شعاع دید بالاتری را در اختیار اپراتور قرار می دهد.

 

سری 1911 مدل EMP® 4” CONCEALED CARRY CONTOUR

با طراحی این نسخه، عضو جدید و منحصر به فردی به خانواده تفنگ های قابل اختفا افزوده شد. در واقع EMP با گذر از فرآیند تغییر و تحول، تبدیل به نمونه ای مناسب برای حمل و نقل پنهانی شده است. این اسلحه به واسطه راحتی و دقت در استفاده، به محبوبیت فراوانی دست یافته است. درست همانند سلاح های قبلی، این مدل نیز با کارتریج های 9 میلی متری و .40 S&W سازگار خواهد بود.

 

سری 1911 مدل CHAMPION™ OPERATOR LIGHTWEIGHT

چمپیون اپراتور نیز مجهز به لوله ای با 10.1 سانتی متر است که آن را برای حمل و نقل پنهانی تبدیل به گزینه ای مناسب ساخته است. ابعاد جمع و جور این سلاح، استفاده از آن را بسیار آسان کرده است. ظرفیت استاندارد و اندازه کوچک از جمله مهم ترین ویژگی های چمپیون اپراتور به شمار می روند. برخلاف نمونه های قبلی، این اسلحه با کارتریج .45ACP کار می کند.

 

سری 1911 مدل MIL-SPEC

مدل Mil-Spec با استفاده از فولاد ضد زنگ و در کامل ترین سایز ممکن ساخته شده است. لوله سلاح 12.7 سانتی متر طول دارد که در مقایسه با تفنگ ها دیگر این سری، اندازه ای بزرگتر محسوب می شود. چوب گردوی به کار رفته در طراحی دسته این مدل، یکی از پر طرفدارترین خصوصیات آن به شمار می رود. کارتریج مورد استفاده این اسلحه، .45ACP است.

 

سری 1911 مدل RANGE OFFICER® COMPACT

این مدل نیز نمونه ای جمع و جور است که فضای زیادی از اپراتور سلب نمی کند. سلاح مذکور به دنبال تقاضای بازار نظامی برای طراحی یک تفنگ دستی سبک وزن، کوچک و با قابلیت کنترل آسان توسط خطوط تولید سری 1911 ساخته شد. کارتریج های سازگار با این اسلحه، 9 میلی متری و .45ACP هستند.

 

سری 1911 مدل RANGE OFFICER®

همانطور که از نام سلاح پیداست، این مدل جز از نظر اندازه و ابعاد تفاوتی با مدل قبلی ندارد. کارتریج های این نسخه مشابه حالت پیشین، 9 میلی متری و یا .45ACP خواهند بود. لوله 12.7 میلی متری نیز شعاع دید بالایی را در اختیار اپراتور قرار می دهد.

 

سری 1911 مدل RANGE OFFICER® CHAMPION™

این نسخه برای آن دسته از نیروهای نظامی که به دنبال سلاحی با قابلیت اختفا و همچنین وزن سبک هستند، گزینه ای مناسب به شمار می رود. در حالی که یک 1911 معمولی و تمام فولاد در حالت خالی بیش از 1.1 کیلوگرم وزن دارد، چمپیون 9 میلی متری تنها 893 گرم وزن خواهد داشت. مدل .45ACP نیز 850 گرم وزن دارد.

 

سری 1911 مدل RANGE OFFICER® ELITE COMPACT

این مدل نیز یکی دیگر از محصولات جمع و جور کمپانی است که برای ساخت آن از فولاد ضد زنگ استفاده شده است. این اسلحه با کارتریج های 9 میلی متری و .45ACP کار می کند.

 

سری 1911 مدل RANGE OFFICER® ELITE CHAMPION™

مورد بعدی با آلیاژ آلومینیوم سبک وزن و لوله 10.1 سانتی متری از جنس فولاد ضد زنگ، در دو مدل 9 میلی متری و .45ACP موجود است.

 

سری 1911 مدل RANGE OFFICER® ELITE OPERATOR®

این مدل با طراحی منحصر به فرد بدنه، می تواند در برابر خوردگی و شرایط نامناسب محیطی به خوبی دوام بیاورد. لوله سلاح 12.7 سانتی متر طول دارد و دقت کم نظیری را برای اپراتور به همراه می آورد. مدل نام برده می تواند با کارتریج های 9 میلی متری، 10 میلی متری و .45 ACP به راحتی کار کند.

 

سری 1911 مدل RANGE OFFICER® ELITE TARGET

این سلاح منحصرا به منظور تامین دقت بالا هنگام شلیک طراحی شده است. لوله ای به طول 12.7 سانتی متر دارد و می تواند در برابر خوردگی مقاومت کند. کارتریج های این مدل نیز متشکل از .45ACP و 9 میلی متری هستند.

 

سری 1911 مدل LOADED

این پیستول ها همه ویژگی هایی که یک تفنگ متعلق به سری 1911 باید داشته باشد را در خود جای داده اند. این مدل مجهز به کالیبر .45ACP است.

 

سری 1911 مدل TRP™

این سلاح از نظر کاربرد، نمونه ای حرفه ای تر در مقایسه با دیگر موارد لیست به شمار می رود. علاوه بر این قابلیت مقاومت آن در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز قابل توجه است. TRP با دو کارتریج 10 میلی متری و .45ACP سازگار است.

 

سری 1911 مدل TRP™ 10MM RMR

آخرین مدل از بهترین تفنگ های سری 1911، قابلیت کار با دو لوله به طول 12.7 میلی متر و 15.2 میلی متر را دارد. پوشش آلومینومی به کار رفته در طراحی سلاح، در کاهش وزن آن تاثیر به سزایی داشته است. کارتریج این اسلحه 10 میلی متری است.

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد