گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هااز رکوردداران یک مزایده متفاوت!

از رکوردداران یک مزایده متفاوت!

از رکوردداران یک مزایده متفاوت!

مجله تصویری سلاح- طرفداران تسلیحات نظامی، اطلاعات کاملی پیرامون مشخصات مدل های مختلف سلا در اختیار دارند. آنها به خوبی می دانند که اسلحه های نادر دارای نوعی ارزش تاریخی! هستند که قیمت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این تمایل کلکسیونرها به خریداری این دسته از سلاح های ارزشمند، در افزایش محبوبیت آنها بسیار موثر خواهد بود. داستانی که هر کدام از این سلاح ها به همراه دارند، منتج به جذابیت و ارتقا قیمت آنها شده است. در ادامه نگاهی به 10 مورد از گران قیمت ترین اسلحه های فروخته شده طی مزایده های مختلف خواهیم داشت.

شماره 10؛ تفنگ طلایی هیتلر به ارزش 114،000 دلار

این تفنگ که در جایگاه دهم گران قیمت ترین سلاح های مزایده ای جای دارد، تحت عنوان تفنگ طلایی پیشوا نیز شناخته می شود. شایعات مختلفی در مورد این نمونه تاریخی وجود دارد. برای مثال گفته می شود که تفنگ طلایی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد هیتلر در سال 1939 به وی هدیه داده شده است. این تفنگ یک والتر PP (مخفف پیستول پلیس) با کالیبر 7.65 میلی متر و از جنس طلا محسوب می شود که به نظر می رسد هیتلر از آن برای خودکشی استفاده کرده است. تفنگ مذکور در سال 1987 طی یک مزایده به پیشنهاد کننده ای که هویت آن ناشناخته باقی مانده است، فروخته شد. کارشناسان معتقد هستند که این سلاح تا کنون چندین بار دست به دست شده است و اگر مجددا وارد یک مزایده عمومی شود، قیمت آن به چندین میلیون دلار خواهد رسید.

 

شماره 9؛ کلت .45 وایات بری استاپ ارپ به ارزش 225،000 دلار

وایات بری استاپ ارپ قهرمان آمریکایی در منطقه آریزونا بوده است. وی در سال های 1880 مارشال شهر تامبستون در آریزونا بود. در مشاغل مختلفی فعالیت داشت و بخش مهمی از شهرت او مربوط به شغل هایی همچون معدن چی طلا، کار آفرین و داوری مسابقات بوکس می شود. رولور کلت .45 که جایگاه نهمین سلاح گران قیمت مزایده  را در اختیار دارد، در یک مزایده به قیمت 225،000 دلار به خانواده ارپ رسید.

 

شماره 8؛ سلاحی که جسی جیمز را به قتل رساند به ارزش 350،000 دلار

سلاحی که برای قتل جسی جیمز استفاده شد، یک اسمیت اند وسون کالیبر .44 بوده است. جسی جیمز یاغی معروف و چهره افسانه ای آمریکا است که در سال 1882 کشته شد. جالب است بدانید که وی پس از مرگش تبدیل به یک قهرمان محبوب شد که فیلم ها و داستان های زیادی نیز بر اساس زندگی وی ساخته شدند. اخیرا سلاحی که منجر به قتل جسی جیمز شد، به قیمت 350،000 دلار به یک کلکسیونر اسلحه فروخته شده است. جیمز با گروهی از دزدان و مجرمان اقدام به سرقت از بانک ها، قطارها و همچنین مشارکت در مبارزات غارتگرانه در دهه 1880 می کرد.

 

شماره 7؛ شات گان تئودور روزولت به ارزش 862،500 دلار

شات گان تئودور روزولت بیست و ششمین رئیس جمهور آمریکا مجهز به یک لوله دوقلو، طی مزایده ای به ارزش 862،500 دلار فروخته شد و این سلاح را تبدیل به هفتمین تفنگ مزایده ای گران قیمت کرد. شات گان نام برده را محبوب ترین اسلحه روزولت می دانند که علاقه زیادی به شکار داشته است.

 

شماره 6؛ تگزاس رنجر سم ویلسون کلت واکر به ارزش 920،000 دلار

در سال 1847، رولور کلت واکر به رنجر تگزاسی “سم ویلسون” نسبت داده شد. وی یک کارگر بسته بندی گوشت اهل تروی نیویورک بود که نام وی به عنوان منشا نماد آمریکا، “عمو سام” شناخته شد. این سلاح به طور خاص برای نیروهای کاری ساخته شده بود که به حفظ و اجرای قانون در منطقه زندگی خود کمک می کردند. کلت سم ویلسون یکی از 1،100 نمونه تولید محدودی است که تاکنون ساخته شده است. به همین علت است که این اسلحه توانسته به قیمت باور نکردنی 920،000 دلار در مزایده فروخته شود.

 

شماره 5؛ کلت پاترسون به ارزش 977،500 دلار

کلت پاترسون یک رولور خاص به شمار می رود که موفق به جمع آوری نزدیک به نیم میلیون دلار طی مزایده شده است. اما نکته ای وجود دارد ک این سلاح را از هر نظر منحصر به فرد ساخته است. پاترسون نخستین سری از پیستول هایی است که توسط ساموئل کلت در سال 1836 تولید شد و قادر به شلیک دو گلوله جیوه ای در هر بار شلیک بود. تبدیل این سلاح به یک تکنولوژی انقلابی، بر اهمیت تاریخی آن بیش از پیش افزوده است. لازم به ذکر است که در نهایت تنها تعداد محدودی از این اسلحه تولید شد.

 

شماره 4؛ کلت مدل 1849 طلا کاری شده به ارزش 1.1 میلیون دلار

این تفنگ مشتقی از کلت مدل پاترسون به شمار می رود اما در عین حال نشان دهنده تکامل و پیشرفت طراحی و همچنین تکنولوژی از زمان کلت نام برده به بعد است. گفته می شود که کلت مدل 1849 از نظر حمل و نقل بسیار آسان تر از پاترسون بوده است. البته باید توجه داشت که قیمت بالای این کلت تنها مربوط به ارزش تاریخی آن نیست. استفاده از طراحی طلا کوب نیز در این مورد بسیار موثر بوده است.

 

شماره 3؛ تفنگ چخماقی سیمون بولیوار به ارزش 1،687،500 دلار

مورد بعدی سلاحی است که توانسته با قیمت بیش از یک و نیم میلیون دلاری خود، در جایگاه سوم گران ترین تفنگ های مزایده جای گیرد. این سلاح چیزی نیست جز تفنگ چخماقی سیمون بولیوار. تفنگ چخماقی گونه ای از سیستم های تسلیحاتی است که برای مسلح شدن ابتدا باید آن را باز و فشنگ را جایگذاری کرد. در نهایت نیز چخماق به سمت عقب کشیده می شود. لازم به ذکر است که سیمون بولیوار از جمله فرماندهان انقلابی و سیاست مداران سرشناس ونزوئلا به شمار می رود. این مجموعه از سلاح های چخماقی نیز به همین دلیل دارای اهمیت تاریخی هستند. سلاح مذکور در اختیار سیمون بولیوار قرار داشته است.

 

شماره 2؛ سری پیستول های متعلق به جرج واشینگتن به ارزش 1،986،000 دلار

دومین مجموعه از گران قیمت ترین سلاح های مزایده ای، مربوط به پیستول هایی است که متعلق به نخستین رئیس جمهور آمریکا جرج واشینگتن بوده اند. این تفنگ ها که از دوران جنگ انقلابی به جا مانده اند، هویت تاریخی ویژه ای را به همراه خود دارند و طی یک مزایده به ارزش 1،986،000 دلار فروخته شدند.

 

شماره 1؛ سلاحی که رئیس جمهور لینکلن با استفاده از آن به قتل رسید، غیر قابل قیمت گذاری

آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا به دست یک بازیگر تئاتر به نام جان ویلکس بوث در آمفی تئاتر فورد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در نهایت در 14 آوریل سال 1865 نیز درگذشت. سلاحی که برای انجام این ترور استفاده شد، در اواسط دهه 1800 به قیمت 25 دلار به فروش رفت اما هم اکنون نمونه ای بسیار ارزشمند محسوب می شود که قابل قیمت گذاری نیست.

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد