گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیاز بهترین پیستول های کالیبر 22

از بهترین پیستول های کالیبر 22

از بهترین پیستول های کالیبر 22

مجله تصویری سلاح- یکی از محبوب ترین کارتریج های موجود برای طیف متنوعی از تفنگ ها و پیستول ها، .22 است. البته انواع مختلفی از این کارتریج وجود دارد که در این میان 22 long rifle (به اختصار .22 LR) توانسته نظر اپراتورهای بیشتری را به خود جلب کند. اما به نظر شما دلیل این موضوع چیست؟ پیستول ها و تفنگ هایی که مجهز به این کارتریج کلاسیک هستند، برای آموزش تیراندازان تازه کار بهترین گزینه ممکن خواهند بود. از آن جایی که لگد این پیستول ها (بازگشت رو به عقب سلاح پس از شلیک) و همچنین سر و صدای اضافی هنگام شلیک بسیار پایین است، اعتماد به نفس کارآموز تا اندازه زیادی افزایش خواهد یافت و نسبت به یادگیری بیشتر ترغیب خواهد شد.

علاوه بر سازگاری پیستول های نیمه خودکار و رولورها با کارتریج مذکور، می توان تفنگ های گلنگدنی و نیمه خودکاری را نیز یافت که با استفاده از همین کارتریج ها کار می کنند. البته شلیک فشنگ های تفنگ خفیف (سلاح گرمی که فشنگ کالیبر .17 تا .22 را شلیک می کند) که با سیستم جداگانه ای ساخته می شوند و “ریم فایر” نام دارند، عمدتا با آلودگی بالاتری همراه هستند و به همین دلیل اپراتور باید زمان بیشتری را صرف تمیزکاری سلاح خود کند. در ادامه نگاهی به چند مورد از بهترین پیستول های مجهز به کارتریج .22 اینچ خواهیم داشت.

اسمیت اند وسون ویکتوری

مدل ویکتوری از شرکت اسلحه سازی آمریکایی اسمیت اند وسون در پاسخ به تولید سری Ruger Mark پا به عرصه رقابت گذاشت. به همین دلیل است که این سلاح با مورد نام برده که در ادامه تصویر آن را خواهید دید، شباهت ظاهری زیادی به یکدیگر دارند. اسمیت اند وسون ویکتوری حداکثر 1.3 کیلوگرم وزن دارد و از یک طراحی تخت برخوردار است. علاوه بر این با باز کردن پیچ ها، می توان قطعات مختلف اسلحه را به راحتی جدا کرد.

اغلب اوقات حتی بهترین پیستول های کالیبر .22 نیز با برخی از انواع خاص مهمات ناسازگاری دارند. این در حالی است که ویکتوری به طرز اعجاب انگیزی می تواند با هر مدلی از مهمات کار کند و ضریب اطمینان بالایی را هم در اختیار اپراتور قرار دهد. این موضوع خود مهر تایید بر معرفی اسمیت اند وسون ویکتوری در شمار بهترین پیستول های مجهز به کالیبر .22 خواهد بود.

 

 

سری Ruger Mark

سری مارک محبوب ترین خط تولید پیستول های .22 LR هستند. این سری متشکل از چهار نسل است که مارک IV سال 2016 معرفی شد. نخستین نسخه از این پیستول افسانه ای، تفنگ اول Ruger بود که طی زمان و با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی جای خود را به نمونه های مدرن تر و در عین حال موثرتر داد.

درست مانند اسمیت اند وسون ویکتوری، سری مارک نیز به واسطه ضریب اطمینان بالا، دقت و قابلیت استفاده از انواع متفاوت مهمات حال حاضر بازارهای نظامی، به شهرت بالایی دست یافته است. البته روند تمیزکاری این سلاح هم همانند محصولات دیگری که با فشنگ های ریم فایر کار می کنند، مقداری دشوار است. گفته می شود که سر هم کردن مجدد قطعات برای یک اپراتور با تجربه و حرفه ای، چیزی حدود 30 دقیقه زمان خواهد برد. خوشبختانه این مشکل در روند سر هم سازی مارک IV تا اندازه زیادی اصلاح شده است. هرچند در ادامه این مدل به علت مکانیسم ایمنی معیوب توسط کمپانی Ruger از بازار جمع آوری شد. لازم به ذکر است که این مسئله تنها مربوط به آن دسته از سلاح های مارک IV است که تا پیش از ژوئن سال 2017 ساخته شدند و مابقی نمونه های تولیدی مشکلی از این نظر ندارند.

 

 

برونینگ Buck Mark

این سلاح نیز شباهت زیادی به دو مورد قبلی دارد. متخصصین مهم ترین نقطه قوت برونینگ Buck Mark را کیفیت بالای ساخت و جنس منحصر به فرد می دانند. گفتنی است که این اسلحه شامل نزدیک به 20 مدل مختلف است و علاقه مندان می توانند از میان آنها نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنند. با وجود مزایای متعدد، سازگاری این سلاح با مهمات متفاوت چندان زیاد نیست و بدین ترتیب نمی تواند با نمونه هایی که پیش تر معرفی شدند رقابت کند. یکی دیگر از ویژگی های برونینگ Buch Mark، امکان جا به جایی لوله سلاح میان مدل های گوناگون آن محسوب می شود. همچنین قیمت این محصول در مقایسه با رقبای خود کمتر است و از این نظر نیز گزینه ای مناسب به شمار می رود.

 

 

برتا Neos

برتا Neos نیز برای تیراندازان مبتدی و در راستای تحقق اهداف آموزشی، نمونه ای مناسب محسوب می شود. همانطور که از تصویر پیداست، این پیستول ایتالیایی با کارتریج .22 ظاهری کاملا متفاوت و در عین حال جذاب دارد. ماشه نیز از عملکردی روان برخوردار است که کار با آن را بسیار آسان کرده است. اما شاید اصلی ترین خصوصیت آن، قابلیت استفاده از مهمات مختلف بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی باشد.

کمپانی برتا یک کیت تبدیل کننده کارابین نیز برای این محصول به فروش می رساند که می تواند آن را از پیستول به کارباین (این نوع تفنگ نسبت به تفنگ گلوله زنی و فتیله ای کوتاه تر و سبکتر است) مبدل سازد.

 

 

والتر P22

و اما آخرین مورد از لیست بهترین پیستول های مجهز به کالیبر .22 مربوط به پیستول نیمه خودکار والتر P22 می شود که با فشنگ های ریم فایر کار می کند. این اسلحه آلمانی در سال 2002 معرفی شد و از یک فریم پلیمری بهره می برد. برای برخی از مدل های آن نیز می توان از صدا خفه کن استفاده کرد.

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد