گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاUSNS مرسی؛ بیمارستان دریایی!

USNS مرسی؛ بیمارستان دریایی!

USNS مرسی؛ بیمارستان دریایی!

مجله تصویری سلاح- USNS مرسی که به آن (T-AH-19) نیز گفته می شود، پرچمدار کشتی های بیمارستانی کلاس مرسی در نیروی دریایی آمریکا به شمار می رود. عملکرد اصلی کشتی بیمارستانی، به همراه داشتن تاسیسات پزشکی و بیمارستانی به خصوص در نزدیکی مناطق جنگی برای امداد رسانی به نیروهای خودی است. گفتنی است که حمله به یک کشتی بیمارستانی، تحت عنوان جنایت جنگی شناخته می شود. کشتی مورد نظر در ابتدا به عنوان یک تانکر نفت کش توسط کمپانی ملی فولاد و کشتی سازی در سال 1976 در آمریکا ساخته شد. اما در سال 1984 به یک کشتی بیمارستانی تغییر کاربری داد و روند تغییرات جدید را هم در همان کمپانی سپری کرد. بدین ترتیب USNS مرسی در تاریخ 8 نوامبر سال 1986، خدمت نظامی خود را به صورت رسمی آغاز کرد که مجهز به یک عرشه فرود بالگرد با امکانات کنترل پرواز نیز بود. گفتنی است که کلاس مرسی از کشتی های بیمارستانی، سومین کشتی های بزرگ ناوگان دریایی آمریکا از نظر طول هستند.

ماموریت اصلی کشتیUSNS  مرسی، فراهم کردن خدمات درمانی و دارویی به صورت سیار، انعطاف پذیر، سریع و مستمر است تا بتوان نیروی زمینی و هوایی سپاه تفنگداران دریایی را به بهترین نحو ممکن پشتیبانی کرد. اما یکی دیگر از وظایف مهم و البته از جمله اهداف بشر دوستانه مرسی T-AH-19، کمک های درمانی و به خصوص جراحی در شرایط بلایای طبیعی و همچنین حوادث نظامی در ماموریت های صلح آمیز خواهد بود.

 

 

پیش تر اشاره شد که این کشتی توسط کمپانی ملی فولاد و کشتی سازی آمریکایی در سن دیگو تولید شده است. امروزه USNS مرسی در وضعیت عملیاتی نیمه فعال قرار دارد و خدمه آن که عضوی از مرکز پزشکی دریایی سن دیگو هستند، تنها در شرایط لزوم به حضور در کشتی و دریا فراخوانده می شوند. لازم به ذکر است که در صورت اعلام، خدمه فقط 5 روز زمان برای تجهیز کامل کشتی و آماده سازی آن در اختیار خواهند داشت.

مشخصات کشتی بیمارستانی USNS مرسی

– سازنده: کمپانی ملی فولا و کشتی سازی

– خدمت رسمی: 8 نوامبر سال 1986

– ساخته شده در: سن دیگو، کالیفرنیا

– وضعیت: فعال

– جا به جایی: 65،552 تن

– طول: 272.49 متر

– نیروی محرکه: دو دیگ بخار، دو توربین، یک شفت با قدرت کلی 24،500 اسب بخار

– سرعت: 17 گره دریایی معادل 31.4 کیلومتر بر ساعت

– ظرفیت خدمه: 12 نیروی عادی و 58 نیروی نظامی در وضعیت عملیاتی تخفیف یافته/ 61 نیروی عادی و 1،214 نیروی نظامی در وضعیت عملیاتی کامل

– مدت زمان مورد نیاز برای آماده سازی: 5 روز

– مجموع ظرفیت بیمار: 1000 تخت

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد