گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاجزیره نظامی متروک در آلاسکا!

جزیره نظامی متروک در آلاسکا!

جزیره نظامی متروک در آلاسکا!

مجله تصویری سلاح- آداک شهری در ناحیه سرشماری الوتینس غربی ایالت آلاسکا است که با بادهای شدید و آب و هوای سرد خود شناخته می شود. این دو عامل آداک را تبدیل به منطقه ای با قابلیت زیست پذیری پایین کرده اند. با این حال جزیره مذکور از نظر تاریخی محل زندگی مردم آلیوت بوده است (امروزه بومیان آلیوت بین ایالت آلاسکا و بخش اداری روسیه در سرزمین کامچاتکا تقسیم شده اند).

با توجه به موقعیت جغرافیایی مهم آداک، ارتش آمریکا اقدام به ساخت یک پایگاه و یک فرودگاه طی جنگ جهانی دوم در این منطقه کرد. از همین جا بود که عملیات های جنگی علیه ژاپنی ها در سپتامبر سال 1942 آغاز شد. پس از اتمام جنگ حدودا 6000 سرباز آمریکایی که در آداک خدمت کرده بودند، آن را منطقه ای سرد، مه آلود، بدون درخت و همراه با بادهای سهمگین توصیف کردند. علاوه بر این فوران آتش فشان آداک به صورت دوره ای، هوای پاک و تمیز را تبدیل به یک رویا کرده بود.

حضور نیروهای نظامی در این جزیره به واسطه پایگاه هوایی وابسته به نیروی دریایی آداک طی جنگ سرد نیز ادامه یافت و در نهایت در سال 1997 متوقف شد. بسته شدن پایگاه، جمعیت جزیره را از 6000 به 326 سکنه کاهش داد و بسیاری از سازه ها وضعیتی متروکه به خود گرفتند.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد