گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیقرارداد ارتش آمریکا برای خرید سلاح سوئیسی!

قرارداد ارتش آمریکا برای خرید سلاح سوئیسی!

قرارداد ارتش آمریکا برای خرید سلاح سوئیسی!

مجله تصویری سلاح- نماینده کمپانی اسلحه سازی سوئیسی B&T در آمریکا، موفق به انعقاد قرارداد چند میلیون دلاری با ارتش آمریکا برای  فروش عضوی از خانواده مسلسل های دستی 9 میلی متریAPC9  شده است.  بیش از یک سال مقامات نظامی درگیر بررسی نمونه های پیشنهادی بودند که در نهایت خانواده مذکور پیروز میدان رقابت شد.

ارتش آمریکا در تاریخ 29 مارس سال 2019 اعلام کرد که با B&T USA وارد معامله شده است، اما هیچ اطلاعاتی از مدل دقیق سلاح خریداری شده در اختیار عموم قرار نداد. با این حال منبعی نزدیک به ارتش اعلام کرده که اسلحه مورد نظر از سری  APC9 PROاست. به نظر می رسد ارتش آمریکا  حداقل 350 و حداکثر 1000 قبضه از این نمونه را خریداری کند. سفارشات همچنین شامل تجهیزات جانبی نامشخص، قطعات ذخیره و امکانات خاص نیز خواهند بود.

 

 

هرچند دقیقا نمی دانیم کدامیک از پیکربندی های این خانواده توسط ارتش آمریکا خریداری شده است، اما عضوی به نام APC9 PRO K بیشترین شباهت ممکن را با الزامات مد نظر ارتش دارد که احتمالا این مدل با مشخصات: طول لوله کوتاه تر از 13.9 سانتی متر، وزن کمتر از 3.1 کیلوگرم و قنداق (که به جای تا شدن به یکی از طرفین، به داخل مجموعه جمع شده و مجدد باز می شود) گزینه مورد معامله بوده است.

B&T در حال حاضر این سلاح را تنها با یک حالت آتش نیمه خودکار ارائه داده است. این در حالی است که هر نسخه از تسلیحات ارتشی، مجهز به مد تمام خودکار نیز هستند. نمونه استاندارد با استفاده از طراحی اختصاصی خشاب B&T کار می کند. دو مدل دیگر هم موجود هستند که با خشاب های خانواده پیستول های نیمه خودکار گلاک سازگاری دارند و دسته ای نیز با زیگ زاوئر P320.

گفتنی است ارتش آمریکا در سال 2017، P320 را به عنوان سلاح ثانویه استاندارد خود انتخاب کرد. این رویداد از یک نظر اهمیت ویژه ای دارد. مدل های ارتشی APC9، می توانند از مهماتی مشابه با تسلیحات قبلی استفاده کنند. بدین ترتیب زمان مورد نیاز برای جا به جایی میان خشاب ها به حداقل مقدار ممکن کاهش می یابد که در شرایط بحرانی مزیتی بسیار مهم محسوب می شود. همچنین اپراتور مسلسل دستی با بهره برداری از این قابلیت، می تواند با نیروی نظامی دیگری که تنها یک پیستول در اختیار دارد اقدام به تعویض خشاب کند.

با وجود مزیت های نام برده برای مسلسل های دستی کالیبر پیستول که اخیرا مورد توجه مقامات آمریکایی قرار گرفته اند، این دسته از تسلیحات قابلیت چندانی برای نفوذ به پوشش های زرهی ندارند. با این حال همچنان دقت بالای مسلسل های دستی در مقایسه با پیستول ها، یکی از برتری های اساسی آنها به شمار می رود.

 

 

مشخصات  B&T APC

– نوع: مسلسل دستی

– محل تولید: سوئیس

– مدت زمان خدمت: از سال 2011 تاکنون

– طراح: B&T   

– طراحی شده: دهه 2000

– تولید کننده: B&T

– تولید شده به سال: 2011 تاکنون

– وزن: 2.5 کیلوگرم با خشاب خالی (ظرفیت 30 فشنگ) و بدون دوربین

– طول: 597 میلی متر در حالت باز و 385 میلی متر در حالت بسته

– طول لوله: 175 میلی متر

– کالیبر: 9×19 میلی متر برای APC9، .45 ACP برای APC45 و .223 رمینگتون در مرحله تولید پروتوتایپ

– نواخت آتش: 1080 گلوله در دقیقه

– برد موثر شلیک: 100 متر

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد