گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هادرباره شکارچی متفاوت ابوبکر بغدادی!

درباره شکارچی متفاوت ابوبکر بغدادی!

درباره شکارچی متفاوت ابوبکر بغدادی!

مجله تصویری سلاح-این روزها معروف ترین سگ جهان یک مالینوای بلژیکی است که به همراه یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در عملیات شکار ابوبکر بغدادی، رهبر تشکیلات تروریستی “دولت اسلامی عراق و شام یا به اختصار داعش” شرکت داشته است. این سگ که نام آن اعلام نشده  طی عملیات مذکور به دنبال انفجار جلیقه انتحاری توسط بغدادی، مجروح شده است.

برخی از رسانه ها نام سگ را “کونان” اعلام کرده اند اما تا به امروز هیچ گزارش رسمی در این خصوص به دست نیامده است. گفته می شود که قهرمان داستان، بغدادی را در شبکه ای از تونل های زیر زمینی تحت تعقیب قرار داده که نهایتا به خودکشی رهبر داعش و سه کودک همراه وی انجامیده است.

تصویری از کونان

 

به گفته ژنرال مارک الکساندر میلی رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا، مالینوایی که در عملیات به دام انداختن بغدادی شرکت داشته در حال طی دوران نقاهت خود است و به زودی خدمت نظامی را از سر خواهد گرفت. طبق مطلب انتشار یافته توسط روزنامه واشینگتن پست سگ مورد نظر نر بوده است. بر اساس گزارشات به دست آمده از یک مقام دولتی رسمی، به دلیل آن که سگ قهرمان عضوی از نیروی دلتا است، نام وی و همچنین جزئیات مرتبط با عملیات محرمانه باقی می ماند. در ادامه نگاهی دقیق تر به خصوصیات اصلی نژاد مالینوای بلژیکی خواهیم داشت.

هر آنچه باید در مورد مالینوای بلژیکی بدانیم

مالینوای بلژیکی یک سگ بلژین شپرد با اندازه متوسط است که در نگاه اول شما را به یاد سگ های نژاد ژرمن شپرد می اندازد. مالینوای نژادی با موی کوتاه، به رنگ حنا و پوزه ای سیاه است و یکی از چهار نژاد اصلی سگ های پرورشی در بلژیک به شمار می رود. این دسته از سگ ها بعد از سال 1959 در آمریکا به عنوان نژادی مستقل شناخته شدند.

خاستگاه اصلی مالینوا شهری به نام مخلن در بلژیک است که نام آن در زبان فرانسوی و همچنین انگلیسی مالینز تلفظ می شود. سگ های نام برده در مخلن به استقامت بالای خود و همینطور لذت بردن از کار معروف هستند. آنها نژادی باهوش و بسیار فعال محسوب می شوند. علاوه بر این در شمار زیادی از فعالیت ها نیز نسبت به رقبای خود یک سر و گردن بالاتر خواهند بود. آنها به جز گله، همکاری و هماهنگی خوبی با نیروهای پلیس و همچنین در عملیات های جست و جو و امداد و نجات نشان داده اند. در واقع چابکی سگ های نژاد مالینوا باعث شده است که از پس هر شرایطی بر بیایند.

تصویری از یک سگ نژاد مالینوای بلژیکی

 

تصویری از یک سگ نژاد ژرمن شپرد

 

افرادی که با این نژاد آشنایی چندانی ندارند، به دلیل شباهت زیاد آن را با سگ ژرمن شپرد (GSD) اشتباه می گیرند. اما این دو گروه تفاوت های ساختاری و رفتاری متفاوتی با یکدیگر خواهند داشت. مالینوا سگ هایی کوچکتر با استخوان هایی سبکتر هستند. آنها وزن خود را به خوبی روی پاهایشان تحمل می کنند که همین موضوع منتج به ایجاد یک پروفایل بدنی مربعی شکل شده است. این در حالی است که ژرمن شپردهای آلمانی امروزی استخوان های پشتی بلندتری دارند که از شیب بیشتری نیز برخوردار است. از طرفی دیگر مالینوا حنایی، قرمز سوخته یا قهوه ای است و موها در قسمت انتهایی سیاه هستند. در مقابل GSD معمولا قهوه ای مایل به زرد یا برنزه است و موهای آن در قسمت گردن سیاه هستند. مورد بعدی این که گوش های مالینوا در مقایسه با ژرمن شپرد آلمانی، کوچک و مثلثی تر است.

بسیاری تصور می کنند که مالینوا نسبت به GSD سگی هوشیارتر و در عین حال سریعتر است. هرچند در این خصوص اختلاف نظرهای متعددی وجود دارد اما سگ های این نژاد به طور کلی شدیدا حساس هستند و به روش های آموزشی سرسختانه پاسخ مطلوبی نمی دهند. برخی از مالینواها رفتاری دوستانه دارند اما شماری دیگر با غریبه ها به راحتی ارتباط برقرار نمی کنند و به اصطلاح به آنها روی خوش نشان نمی دهند. با این حال مجموعا نژاد مورد نظر دارای خلق و خوی پرخاشگر نیست. به علت حساس بودن و سطح انرژی بالا، مالینوا فقط به افرادی توصیه می شود که تجربه نگه داری از سگ و آموزش آن را داشته اند. گفتنی است که این نژاد علاقه زیادی به همکاری و حضور در تمامی فعالیت های با مالک خود دارد و بدین ترتیب برای کسانی که ساعات زیادی از شبانه روز را کار می کنند و یا باید دائما در سفر باشند، به هیچ عنوان مناسب نیست.

از آن جایی که مالینوا مشتاق انجام هر کاری است که از وی خواسته شود، می تواند برای مقاصد عملیاتی مانند نمونه ای که در ابتدای مطلب ذکر شد گزینه ای خوب باشد. از جمله مهم ترین ویژگی های مطلوب آنها می توان به اطاعت پذیری، پیگیری، چابکی، هوش بالا، جست و جو و نجات، مهارت در فعالیت های پلیسی و تحرک بدنی مناسب اشاره کرد. مربیان نژاد مالینوا را با این شاخص خلقی معرفی می کنند: “عاشق بازی”. اما مالکان مالینوا باید توجه داشته باشند که این سگ برای محافظت از گله توسعه یافته است و به همین دلیل ممکن است آنهایی که به درستی آموزش ندیده اند و روابط اجتماعی ضعیفی دارند، از روی ترس یا خجالت رفتارهایی تهاجمی از خود بروز دهند.

 

 

 خصوصیات بارز نژاد مالینوای بلژیکی

– انرژی بالا و نیاز به ورزش/ تحرک بدنی به صورت روزانه و منظم

– هوش قابل توجه و هوشیاری مثال زدنی

– محافظت از گله و همراهان خود به صورت غریزی. با این حال آموزش مداوم ضروری خواهد بود

– بسیار مهربان و صاحب دوست

– عدم تناسب با زندگی در فضای آپارتمانی و تحمل تنهایی

– آستانه تحمل بسیار خوب در آب و هوای سرد و گرم

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد