گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیFN 509 تاکتیکال؛ محصولی براساس یک پلتفرم سازگار!

FN 509 تاکتیکال؛ محصولی براساس یک پلتفرم سازگار!

FN 509 تاکتیکال؛ محصولی براساس یک پلتفرم سازگار!

مجله تصویری سلاح- FN 509 تاکتیکال عضوی از خانواده FN 509 و از سری سلاح های دستی FN است که توسط شرکت تابعه آمریکایی کارخانه اسلحه سازی بلژیکی فابریک ناسیونال به نام FN آمریکا تولید می شود. هرچند FN 509 نتوانست برنده آزمون های سیستم اسلحه دستی مدولار ارتش (رقابتی که به وسیله ارتش آمریکا و نیروی هوایی این کشور برگزار می شود و هدف از آن گزینش بهترین سلاح دستی جدید برای خدمت رسمی نظامی است) شود، اما مراحل طراحی، توسعه و تولید این محصول در کمال دقت صورت پذیرفته است و بررسی آن خالی از لطف نیست.

این اسلحه دستی مجهز به پتنت ساخت از زیرمجموعه آمریکایی کمپانی FN به شماره 10/352,654 است. یکی از مهم ترین ویژگی های این تفنگ، سیستم نصب کننده دوربین است که این امکان را در اختیار پلتفرم مذکور قرار می دهد تا بیش از 10 دوربین رد دات (نقطه قرمز) تجاری مخصوص هدف یابی را روی خود جای بدهد. از طرفی دیگر کاربران نظامی با انتخاب FN 509 تنها یک سلاح دستی ساده در اختیار ندارند. آنها به سیستمی کامل دسترسی خواهند داشت که داخل یک کیف حرفه ای سازماندهی شده است.

از جمله محتویات کاربردی آن می توان به کتابچه راهنما، کارت گارانتی و قفل اسلحه اشاره کرد. علاوه بر این محصول نام برده مجهز به یک خشاب با ظرفیت 17 فشنگ و دو خشاب با ظرفیت 24 فشنگ خواهد بود.

 

 

اما چیزی که انتظار نمی رود، بسته ای مملو از اجزای مختلف نصب شونده دوربین و یک دفترچه راهنمای جداگانه برای آنها است. همه این فاکتورها باعث شده است که FN با تفنگ 509 تاکتیکال به عنوان کمپانی پیشگام در زمینه سیستم های نصب دوربین شناخته شود. این سیستم در مقایسه با آنچه که در سلاح های دستی مشابه دیده می شود، با تقریبا همه انواع دوربین های رد دات میکرو سازگار است و از نظر فیزیکی و عملکردی نیز برتری های قابل ملاحظه ای دارد.

ماشه FN 509 مقداری سنگین و همچنین زمخت است اما برای کاربرد جنگی و استفاده توسط مامورین اجرای قانون گزینه ای مناسب خواهد بود. البته سیستم ماشه در مدل های ارتقا یافته از این سلاح دستی، سبکتر و در عین حال روان تر شده است.

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، این محصول با دو خشاب 24 و یک خشاب 17 فشنگی کار می کند. بدین ترتیب مجموعا 65 فشنگ بارگذاری شده و برای خدمت رسانی آماده خواهند بود. به غیر از این موارد، همخوانی FN 509 با طیف متنوعی از مهمات هم یکی دیگر از نقاط قوت اساسی آن به شمار می رود. از دیدگاه کنترل پذیری نیز این سلاح نسخه ای بدون چالش اضافی محسوب می شود.

 

 

مشخصات سلاح دستی FN 509

– کالیبر: 9×19 میلی متر

– ظرفیت خشاب: یک خشاب با ظرفیت 17 گلوله و دو خشاب با ظرفیت 24 گلوله

– وزن: 790.9 گرم

– طول لوله: 11.43 سانتی متر

– طول کلی: 20 سانتی متر

– حداکثر عرض: 3.4 سانتی متر

– ارتفاع: 14.6 سانتی متر

– تجهیزات جانبی: دوربین رد دات، دوربین دید در شب و صدا خفه کن

– قیمت پیشنهادی کارخانه: 1,049 دلار

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد