گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاتپانچه شب؛ محبوب محافظان هیتلر!

تپانچه شب؛ محبوب محافظان هیتلر!

تپانچه شب؛ محبوب محافظان هیتلر!

مجله تصویری سلاح-  تپانچه اصلاح شده لوگر که به “تپانچه شب” نیز معروف است در واقع سلاح مورد استفاده توسط ماموران گارد هیتلر بود که به صورت دائمی اطراف پناهگاه وی گشت می زدند. اما چه چیزی باعث شد تا تپانچه شب تبدیل به اسلحه ای منحصر به فرد شود؟ با وجود آن که در زمان تولید این محصول هیچ تجهیزات خاصی برای آن لحاظ نشده بود، چندی بعد تپانچه نام برده به یک چراغ قوه برنجی آنادایز شده با قابلیت نصب روی لوله مجهز شد که در کمتر سلاح مشابهی دیده می شد. البته همگی می دانیم که چنین قابلیتی در دنیای امروزی چندان دارای اهمیت نیست.

طراحی تپانچه شب

در قسمت پشتی محفظه چراغ قوه ، باتری قرار دارد. در طراحی این سلاح همچنین دو صفحه برنجی وجود دارد که در تماس با پوست به واسطه رسانایی ضعیف این اندام، منتج به روشن شدن چراغ قوه می شوند. با توجه به این ساز و کار ساده و در عین حال کاربردی، روشنایی چراغ تنها در صورتی تامین خواهد شد که اپراتور سلاح را در دست گرفته باشد. علاوه بر این امکان نصب و آزادسازی مجدد اسلحه با سرعت بالا و به راحتی در اختیار اپراتور قرار دارد.

 

 

حتی بدون در نظر گرفتن چراغ قوه و تغییرات بعد از تولید، تپانچه شب باز هم پیکربندی معمولی ندارد. این محصول با الهام از طراحی های قدیمی تفنگ های لوگر ساخته شد و مجهز به لوله ای 10.16 سانتی متری بود. تپانچه شب همچنین با گلوله های کالیبر 7.65×21 میلی متر پارابلوم سازگار بوده است.

تصویری از پیستول های لوگر

 

در حال حاضر تنها دو قبضه از این سلاح متفاوت در کل دنیا موجود است. یکی اخیرا طی مزایده برگزار شده توسط کمپانی راک آیلند به قیمت 184000 دلار فروخته شد و دیگری نیز در یک موزه نظامی در آلمان زندگی می کند. شمار زیادی از متخصصین نظامی معتقد هستند که از جهت ارزش بسیار بالا، تپانچه شب را نمی توان به درستی قیمت گذاری کرد. این محصول در حقیقت قطعه ای افسانه ای است که از دوران جنگ جهانی دوم به جای مانده است.

اعتقاد بر این است که چراغ قوه و باتری به صورت جداگانه از تپانچه و در محفظه های چرمی مخصوص خود حمل می شدند. پیتر هافمن در کتاب خود به وجود چنین سیستمی اشاره می کند: تپانچه های شب با مهمات ردیاب و چراغ قوه که توسط مامورین نگهبان هیتلر در محدوده پناهگاه وی مورد استفاده بودند.

 

 

مشخصات تپانچه شب

– نوع: پیستول

– طول لوله: 10.16 اینچ

– تولید کننده: کمپانی اسلحه سازی DWM در زمان امپراتوری آلمان

– گیج: 30 لوگر

– جنس دسته: چوب گردو

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد