گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسی7 مورد از قویترین تفنگ های دستی تمام دوران!

7 مورد از قویترین تفنگ های دستی تمام دوران!

7 مورد از قویترین تفنگ های دستی تمام دوران!

مجله تصویری سلاح- تفنگ دستی نمونه ای از تسلیحات گرم است که در مقایسه با دیگر جنگ افزارهای مشابه اندازه کوچکتری دارد و پس از شلیک نیز، تیرانداز لگد کمتری را احساس خواهد کرد. در ادامه با تعدادی از قویترین مدل های این خانواده طی تمام دوران آشنا می شویم:

اسمیت اند وسون .44 مگنوم

اسمیت اند وسون .44 مگنوم یک تفنگ دستی همه فن حریف است که سابقه آن به سال 1971 و استفاده کلینت ایستوود از این سلاح در فیلم جنایی هری کثیف باز می گردد. امروزه با گذشت نزدیک به نیم قرن از تولید اسمیت اند وسون .44 مگنوم، این سلاح همچنان در گروه قدرتمندترین تفنگ های دستی دنیا طبقه بندی می شود.

 مهمات مورد استفاده به منظور از پای درآوردن حیوانات بزرگی نظیر خرس، گوزن و یا گاومیش عملکرد قابل قبولی دارند. علاوه بر این؛ دیده شده است که گلوله های سازگار با اسمیت اند وسون .44 مگنوم، قادر به سوراخ کردن صفحات فولادی نیز بوده اند.

 

اسمیت اند وسون .500

اگر بخواهیم سلاحی را با توجه به قدرت متوقف سازی آن (قابلیت یک جنگ افزار برای ناتوان سازی هدف خود که می تواند حیوان و یا انسان باشد) قضاوت کنیم، قطعا اسمیت اند وسون .500 یکی از ترسناک ترین تفنگ های روی کره زمین خواهد بود. این محصول با کالیبر 12.7 میلی متر، می تواند اهداف خود را به سرعت از پای درآورد و از اپراتور تحت موقعیت های بحرانی محافظت کند.

در سال 1971، کمپانی اسمیت اند وسون با حجم بالایی از سفارشات مربوط به مدل 29 مجهز به فشنگ های کالیبر .44 مگنوم رو به رو شد که از پس تامین آن بر نمی آمد. این موضوع باعث شد تا به دلیل عرضه کم و همچنین تقاضای بالا، مدل های 29 موجود در کمپانی با 2 الی 3 برابر قیمت خرده فروشی اصلی خود به فروش برسند. پس از این، کمپانی با تولید اسمیت اند وسون .500 توانست لقب قدرتمندترین اسلحه را به محصول جدید خود اختصاص دهد.

 

اسمیت اند وسون XVR 460 مگنوم

اسمیت اند وسون XVR 460 مگنوم رکورد دار یکی از بهترین تفنگ های دستی تولید شده تا به امروز است. طبق گزارش های به دست آمده، گلوله های سربی این محصول می توانند با سرعت خارق العاده 701 متر بر ثانیه به سوی هدف خود حرکت کنند. علاوه بر این امکان نصب انواع دوربین و تجهیز آن به دو پایه های حرفه ای نیز وجود خواهد داشت.

این مدل به عنوان یک رولور مخصوص شکار و دفاع برای استفاده در آفریقا و آلاسکا طراحی و توسعه یافت. برای آن که چنین برنامه ای به خوبی محقق شود، XVR 460 مگنوم بر پایه یکی از بزرگترین و قویترین فریم های کمپانی ساخته شد که تحت عنوان فریم- ایکس شناخته می شود.

 

دزرت ایگل مگنوم ریسرچ کالیبر .50

دزرت ایگل یک پیستول نیمه خودکار است که توسط کارخانه مگنوم ریسرچ آمریکا ساخته شد و با استفاده از گاز فشنگ مسلح می شود. آنچه که این محصول را تبدیل به سلاحی با محبوبیت بالا کرد، حضور آن در فیلم های سینمایی مختلف از جمله غارتگر و قفل، انبار و دو بشکه باروت بود.

این سلاح تا سال 1995 در صنایع نظامی رژیم صهیونیستی ساخته می شد و از آن پس مگنوم ریسرچ به طور مشترک همراه با جنرال داینامیکس اقدام به تولید آن کردند.

 

مگنوم ریسرچ BFR

مگنوم ریسرچ BFR نیز یک رولور قوی دیگر به شمار می رود که توسط شرکت مگنوم ریسرچ ساخته شده است. این محصول با استفاده از فولاد ضد زنگ و در انواع کالیبرهای بزرگ مانند اسمیت اند وسون مگنوم .500 تولید شد. واژه BFR که در نام این سلاح دیده می شود، مخفف Big Frame Revolver به معنای رولور فریم بزرگ است.

مگنوم ریسرچ BFR با کالیبر .450 Marlin می تواند گلوله ای را با سرعت 552 متر بر ثانیه به سمت هدف شلیک کند. این قابلیت باعث شده تا سلاح مذکور تبدیل به سلاحی قوی شود و به محبوبیت زیادی میان نیروهای نظامی، مامورین اجرای قانون و دیگر مصرف کنندگان بازارهای نظامی دست یابد.

 

تامسن/ سنتر G2  Contender

این پیستول در سال 1967 توسط کارخانه تامسن/ سنتر آرمز معرفی شد و از آن جایی که دارای قطعات قابل تعویض با برادر بزرگتر خود یعنی تفنگ شکار تامسن/ سنتر است، قابلیت های زیادی را در اختیار اپراتور خود قرار می دهد. G2  Contender می تواند به فشنگ هایی با کالیبر متنوع از جمله  .22 LRو یا .45-70 Government تجهیز شود.

لازم به ذکر است که نمونه اصلی از Contender، نسل یکم یا همان G1 نام داشت و در سال 1998 با نسل دوم از این سلاح های قدرتمند (G2) جایگزین شد. نسل دوم از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسل یکم دارد اما سیستم ماشه در آن مقداری متفاوت و به روز رسانی شده است.

 

روگر سوپر ردهاوک

روگر سوپر ردهاوک یکی دیگر از تفنگ های قدرتمندی است که این لیست بدون نام آن ارزشی نخواهد داشت. سوپر ردهاوک خط تولید رولورهای مگنوم است که برای نخستین بار توسط شرکت روگر در سال 1987 راه اندازی شد. تفنگ مذکور در اواخر همین سال با فشنگ های کالیبر .44 مگنوم و در دو مدل با لوله هایی به طول 19 و 24 سانتی متر معرفی شد. نمونه نهایی از این محصول نیز با استفاده از فولاد ضد زنگ و در رنگ های مختلف ساخته شد.

با وجود آن که قرار بود طبق برنامه ریزی های انجام شده به دنبال ساخت سوپر ردهاوک تولید ردهاوک اصلی متوقف شود، این محصول تا سال 2018 در وضعیت فعال باقی ماند. دلیل این موضوع نیز تمایل بسیاری از مصرف کنندگان نظامی و واحدهای پلیس به استفاده از نمونه های کلاسیک کمپانی روگر عنوان شد.

 

 مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد