گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهعملیات ویژهمتفاوت ترین بیمارستانهای آمریکا در پاندمی کووید 19

متفاوت ترین بیمارستانهای آمریکا در پاندمی کووید 19

متفاوت ترین بیمارستانهای آمریکا در پاندمی کووید 19

مجله تصویری سلاح- اخیرا نیروی دریایی آمریکا ویدئوهایی از یواس‌ان‌اس مرسی،  منتشر کرده است که در واقع فضای داخلی این کشتی بیمارستانی را به خوبی نشان می دهد. همانطور که از نام آن نیز مشخص است، یک کشتی بیمارستانی به واسطه دارا بودن تجهیزات مرتبط و قابلیت ارائه خدمات پزشکی- درمانی تحت این عنوان شناخته می شود.

گفتنی است که طبق قوانین بین المللی، حمله به کشتی های بیمارستانی در شمار جنایات جنگی دسته بندی شده و باید به عبور و مرور راحت تر آنها به منظور انتقال مجروحان به بیمارستان های ارتشی یا غیر نظامی در خشکی کمک شود.

تصویری از کشتی بیمارستانی یواس‌ان‌اس مرسی

 

در ابتدا مرسی در قالب نوعی کشتی نفت کش تولید شد اما بعدتر پس از طی روند تغییرات، توانست به عنوان کشتی بیمارستانی خدمت رسانی کند. این کشتی و یواس‌ان‌اس کامفورت (کشتی خواهر مرسی)، تامین خدمات درمانی را در حوزه لس آنجلس و نیویورک سیتی بر عهده دارند.

تصویری از کشتی بیمارستانی یواس‌ان‌اس کامفورت

 

کشتی یواس‌ان‌اس مرسی با هدف کمک به مبارزه با بیماری کروناویروس 2019 که به نام کووید 19 نیز شناخته می شود، در ساحل غربی مستقر شده است. گفتنی است که کشتی های بیمارستانی مسئولیت های تعریف شده ای دارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به کمک در رویدادهای شدید از نظر تعداد تلفات مانند جنگ های بزرگ و یا اپیدمی های مرگبار اشاره کرد. در چنین مواقعی و در نخستین گام ها، کشتی های بیمارستانی از وضعیت ذخیره آزاد شده و آماده عملیات می شوند.

دانستنی هایی در مورد کشتی های بیمارستانی نیروی دریایی آمریکا

دو کشتی بیمارستانی نیروی دریایی آمریکا در وضعیت غیر فعال نگه داری می شوند و معمولا برای آماده سازی آنها در شرایط اضطراری، 5 روز زمان نیاز خواهد بود. پس از فعال سازی هر کدام از این کشتی های 272 متری با وزن 63000 تن تبدیل به یک بیمارستان کامل و مجهز با ظرفیت 1000 تخت خواب، 11 اتاق جراحی، 80 تخت مراقبت ویژه و یک اتاق رادیولوژی می شود. علاوه بر این امکان جای گیری 1300 پزشک، پرستار، خدمه و پرسنل درمانی همراه نیز وجود خواهد داشت.

DVIDS از سرویس های اطلاعاتی برقراری ارتباط میان رسانه های جهانی و پرسنل ارتش آمریکا که در داخل و یا خارج خاک این کشور فعالیت می کنند، ویدئویی از کشتی بیمارستانی کلاس مرسی در اختیار عموم قرار داده است که بسیار جالب توجه است.

 

 

هر دو کشتی بیمارستانی نیروی دریایی آمریکا در دهه 1980 ساخته شدند و اساس اصلی تولید آنها الهام از کشتی نفت کش کلاس San Clemente بوده است. یواس‌ان‌اس مرسی در تاریخ 23 مارس از بندر خانگی خود در سن دیگو به سوی لس آنجلس به حرکت درآمد. البته کشتی های بیمارستانی منحصرا در زمینه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید 19 فعال نیستند. آنها بیشتر بر درمان کیس های تروما و امراض متدوال تمرکز دارند تا بیمارستان های عادی ظرفیت بیشتری برای مقابله با پاندمی های فلج کننده در اختیار داشته باشند.

و اما نوبت به کشتی خواهر مرسی می رسد. یواس‌ان‌اس کامفورت نیز طی هفته های آتی از منبع ذخیره خود در ویرجینیا به نیویورک سیتی جا به جا خواهد شد. علت این تاخیر نیز یک سری از برنامه های بهبود و ارتقا بوده است که قرار بود پیش از همه گیری کووید 19 در خصوص کامفورت صورت گیرد. نیویورک سیتی از جمله مناطقی به شمار می رود که با 30000 کیس مبتلا تا 26 مارس، صدمه شدیدی از کروناویروس دیده است.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد