گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هامین نظامی عجیب در سواحل کارولینای شمالی!

مین نظامی عجیب در سواحل کارولینای شمالی!

مین نظامی عجیب در سواحل کارولینای شمالی!

مجله تصویری سلاح- به تازگی یک گردشگر موفق به کشف مین نظامی عجیب و غریبی در نزدیکی منطقه ساحلی واقع در ایالت کارولینای شمالی آمریکا شده است. از آن جایی که ایمنی این جسم توسط پلیس محلی تایید نشده بود، نیروی دریایی به منظور بررسی دقیق موضوع و همچنین جا به جایی مین به محل اعزام شد. به نظر می رسد که این کره بزرگ روکش دار در اصل یک نمونه شبیه سازی شده از مین های دریایی برای استفاده در قالب اهداف آموزشی شکارچیان مین بوده باشد.

 ابعاد مین و ظاهر متفاوت آن سبب شد تا پلیس محلی نیز درصدد تحقیقات بیشتر برآید. در ادامه با دخالت کادر نیروی دریایی ظرف مدت زمانی کوتاه مشخص شد که جسم مورد نظر بی خطر است و می توان آن را بدون هیچ گونه تمهیدات خاصی جا به جا کرد.

 

 

این جسم در واقع همان مین مارک 49 به صورت آموزشی است که منحصرا برای یادگیری بهتر مین یابان و دیگر تیم های تخصصی شکارچی مین طراحی شده و در نهایت نیز در نزدیکی شهر کیل دویل هیلز ایالت کارولینای شمالی کشف شد.

شکل ظاهری این مین آموزشی کاملا مشابه یک مین دریایی واقعی است؛ کره ای بزرگ به رنگ سیاه که بخش اعظم سطح آن را جلبک های دریایی پوشانده اند. البته طبق گزارشی از روزنامه The Charlotte Observer، این اولین باری نیست که اجسام نظامی همراه با حرکات ممتد آب دریا به نوار ساحلی یک ایالت می رسند و مایه تعجب و نگرانی افراد محلی می شوند.

 

 

در قسمتی از سطح مین نوشته ای به چشم می خورد که شامل این حروف است: تارگت Mk. 49 Mod 1.

Mk یا همان Mark تنها برای اشاره به مین های جنگی به کار نمی رود. نیروی دریایی از این واژه در موارد متنوعی از تفنگ های دستی گرفته تا هر تسلیحات مرتبط دیگری استفاده می کنند. مارک 49 یکی از 14 نمونه مدل های بی اثری(که در تصویر زیر مشاهده می شود) است که شبیه ساز کاملی از مین های دریایی مختلف محسوب می شود.

اما ارتباط این محصول با مین واقعی همتای خود به جنگ جهانی اول باز می گردد. مین مادر ظاهری کروی داشت و روی سطح خود مجهز به یک سری زوائد انگشت مانند بود.

اما این برجستگی ها به چه کاری می آمدند؟ کشتی دشمن هنگام حرکت در آب و به دنبال برخورد با یکی از پروب های تماسی مکانیسم انفجار را فعال می کرد. این موضوع باعث می شد که انرژی انفجاری آزاد شود و تمام خدمه کشتی به کام مرگ کشانده شوند.

 

 

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد