گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هااز شاهزاده لیا جنگ ستارگان تا مخترع نابینای روس!

از شاهزاده لیا جنگ ستارگان تا مخترع نابینای روس!

از شاهزاده لیا جنگ ستارگان تا مخترع نابینای روس!

مجله تصویری سلاح- اگر قسمتی از مجموعه فیلم های جنگ ستارگان را دیده باشید؛ شخصیت های مختلف آن مانند شاهزاده لیا و سپاهیان طوفان از تسلیحاتی با ظاهر نامتعارف استفاده می کنند. اما نکته جالبی در خصوص این مجموعه وجود دارد که تولید کننده تسلیحات روسی کلاشنیکف به آن اشاره کرده است. سلاحی که در سری فیلم های اصلی در دستان شاهزاده لیا مشاهده می کنید، نسخه اصلاح شده یک تپانچه مربوط به شوروی است.

 

 

کمپانی کلاشنیکف طی بیانیه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک با اشاره به این موضوع نوشته است: آیا می دانید شاهزاده لیا از یک تپانچه مارگولین شوروی استفاده می کند؟ مارگولین یا MCM نوعی تپانچه مخصوص تیراندازی تمرینی است که توسط اتحاد جماهیر شوروی در دهه 50 میلادی طراحی شد. این تپانچه در یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه های قسمت چهارم حضور دارد که در سال 1977 منتشر شد.

در این قسمت بخش هایی دیده می شود که شاهزاده لیا با استفاده از یک تپانچه باریک سپاهیان طوفان را هدف گرفته است. با وجود آن که از مدت ها پیش هواداران فیلم های جنگ ستارگان و به خصوص آنهایی که کمی اطلاعات نظامی دارند متوجه این سلاح شده بودند، اما رسانه ها چندان به این حقیقت نپرداختند. از طرفی تپانچه مارگولین نیز حضور زیادی در سکانس های مختلف نداشت و تنها در صحنه ای کوتاه درخشش خود را به نمایش گذاشت.

با این حال واقعیتی جالب در مورد تپانچه روسی وجود دارد و آن هم این است که سلاح نام برده توسط فردی نابینا طراحی شده است. میخائیل مارگولین تنها یک سرباز 18 ساله در ارتش شوروی بود که از ناحیه سر دچار جراحت شد و بینایی خود را از دست داد. وی که به واسطه طراحی شمار زیادی از تسلیحات نظامی شناخته می شود، خالق MCM نیز به شمار می رود.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد