گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتسلیحات دریاییکوچکترین کشتی نیروی دریایی آمریکا!

کوچکترین کشتی نیروی دریایی آمریکا!

کوچکترین کشتی نیروی دریایی آمریکا!

مجله تصویری سلاح-  قایق Boomin Beaver  در واقع یک یدک کش امنیتی است که می تواند قایق های کوچک را جا به جا کند و البته رکورد کوچک ترین قایق کاربردی نیروی دریایی آمریکا را به خود اختصاص داده است. یکی از همین قایق ها قرار است طی حراجی عمومی به مبلغ پایه 100000 دلار به مزایده گذاشته شود.

یدک کش مورد بحث به اندازه ای جمع و جور است که ظرف مدت زمانی کوتاه در فضای مجازی به شهرتی فراوان دست یافته است! بسیاری آن را “کوچکترین کشتی نیروی دریایی آمریکا” می نامند. این محصول تنها 5.79 متر طول دارد و در حال حاضر قایقی چند منظوره به شمار می رود. Boomin Beaver نه تنها یک یدک کش است، بلکه می تواند حصارهای امنیتی شناور را روی سطح آب با آرایشی منظم قرار دهد.

 

 

یدک کش معروف ردیت

اوایل همین هفته بود که یدک کش کوچک نیروی دریایی در ردیت ظاهر شد. هرچند گفته می شود که هدف اصلی واشینگتن از ساخت این محصولات مقاصد امنیتی بوده است، اما گاها توسط نیروی دریایی برای کارهای مختلف در بنادر هم استفاده می شوند. یکی از کاربران ردیت که این قایق را در کالیفرنیا رویت کرده است توضیح می دهد: شما با یدک کشی امنیتی رو به رو هستید. به بیان دیگر این موانع حفاظتی می توانند در اطراف پایگاه های نیروی دریایی تجمع یابند و بی حرکت باقی بمانند. آنها پس از این همچون دروازه ای برای عبور و مرور کشتی های خودی عمل می کنند و به نوعی ابزار غربالگری- امنیتی خواهند بود.

 

 

یدک کش های معروف ردیت را می توان در سرویس نقشه یابی گوگل مَپز در محل موزه قانون اساسی یو اس اس بوستون مشاهده کرد. از گردهمایی قایق های کوچک نیروی دریایی در این مکان تحت عنوان “عملیات سد شناور” یاد شده است که دور تا دور یو اس ‌اس کانستیتوشن، قدیمی ترین کشتی شناور در حال ماموریت وابسته به نیروی دریایی در جهان را احاطه کرده اند. این یدک کش ها همچنین در چندین پایگاه دریایی دیگر در سراسر آمریکا قابل رویت هستند.

 

در سال 2006، یکی از همین قایق های کوچک نیروی دریایی از جانب دولت به مزایده عمومی گذاشته شد. در لیست حراجی این محصول با مشخصاتی همچون طول 5.79 متر و عرض 3.04 متر معرفی شده بود. از جمله دیگر ویژگی های قید شده می توان به موتور دیزلی Cummins 6BTA5.9 با قدرت 260 اسب بخار اشاره کرد. بالاترین رقم پیشنهادی برای این قایق 100025 دلار گزارش شد.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد