گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیلویال وینگمن؛ نخستین هواپیمای جنگی جدید استرالیا طی نیم قرن گذشته

لویال وینگمن؛ نخستین هواپیمای جنگی جدید استرالیا طی نیم قرن گذشته

لویال وینگمن؛ نخستین هواپیمای جنگی جدید استرالیا طی نیم قرن گذشته

مجله تصویری سلاح پرواز نخستین هواپیمای نظامی جدید که استرالیا طی بیش از نیم قرن گذشته طراحی و تولید کرده است، نقطه عطف مهمی در فعالیت مشترک شرکت بوئینگ و نیروی هوایی سلطنتی استرالیا بوده است.

هواپیمای بدون سرنشین بوئینگ لویال وینگمن (همرزم وفادار) به عنوان بستری آزمایشی برای آنچه تولیدکنندگان محصولات هوافضا آن را “گروه‌سازی هوایی” می نامند، عمل می کند.  گروه‌سازی هوایی شامل پرواز کنار هم هواپیماهای جنگی سرنشین‌دار و بدون سرنشین می شود.

 

 

پرواز لویال وینگمن در تاریخ یکم ماه مارس انجام شد و خلبان حاضر در مجموعه وومرا رنج (Woomera Range Complex) هدایت این هواپیما را از راه دور بر عهده داشت. بوئینگ با دولت و 35 تیم صنعتی استرالیا برای توسعه لویال وینگمن همکاری می کند.

بوئینگ برای نخستین بار در نمایشگاه هوایی آوالون 2019 از نمونه لویال وینگمن رونمایی کرد. از آن زمان، هواپیمای واقعی آزمایش های تاکسی، هندلینگ زمینی، ناوبری و کنترل و همچنین آزمایش های رابط کاربری خلبان را پشت سر گذاشته است. بوئینگ مدعی است که به لطف استفاده از تکنیک های مهندسی دیجیتال مبتنی بر مدل، این هواپیما فقط طی سه سال از مرحله طراحی به آزمایش پرواز رسیده است.

 

 

طی پرواز آزمایشی، هواپیما برخاستن موفق از زمین تحت قدرت خود پیش از پرواز در مسیری از پیش تعیین شده با سرعت ها و ارتفاعات مختلف را برای تایید کاربردی بودن پرواز و نمایش عملکرد طراحی Airpower Teaming System انجام داد.

طرح مفهومی لویال وینگمن پرواز هواپیماهای با و بدون سرنشین در ماموریت های رزمی را به تصویر می کشد. هواپیمای بدون سرنشین می تواند به صورت مستقل با پشتیبانی هواپیمای سرنشین‌دار پرواز کند و تجهیزات جنگ الکترونیک (جنگال)، حسگرها، یا حتی تسلیحات هوا به هوا یا هوا به زمین را حمل کند.

 

 

همچنین، یک هواپیمای بدون سرنشین می تواند به عنوان چشم و گوش یک جت جنگنده عمل کرده و به خدمه جت اجازه دهد رادار خود را خاموش کند تا شناسایی آنها دشوارتر شود. هواپیمای بدون سرنشین می تواند جلوتر از هواپیمای جنگنده دارای خدمه پرواز کرده، سیستم های موشکی زمین به هوا را شکار کرده و مسیر جت های جنگنده سرنشین‌دار را پاکسازی کند. همچنین، دو پهپاد می توانند به عنوان انبار مهمات عمل کرده و جت های دارای خدمه آنها را برای شلیک موشک ها و فرو ریختن بمب ها علیه اهداف هدایت کنند.

 

 

بوئینگ استرالیا چهار نمونه اولیه از هواپیمای لویال وینگمن را تولید خواهد کرد و از داده های آنها برای پیشرفت برنامه گروه‌سازی هوایی خود استفاده می کند. مشخص نیست که لویال وینگمن یک سیستم عملیاتی خواهد شد یا خیر، اما بوئینگ به این نکته اشاره داشته است که این پرنده قادر به حمل محموله های نامشخص است.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

ترجمه: محمدمهدی حیدرپور

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد