گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاجدیدترین فناوری‌های نظامی؛ از تفنگی با لوله کج تا جایگزین جالب بالگرد در میدان جنگ!

جدیدترین فناوری‌های نظامی؛ از تفنگی با لوله کج تا جایگزین جالب بالگرد در میدان جنگ!

جدیدترین فناوری‌های نظامی؛ از تفنگی با لوله کج تا جایگزین جالب بالگرد در میدان جنگ!

مجله تصویری سلاح هر ساله شاهد عرضه محصولات نظامی مختلف توسط کشورهای صاحب فناوری در این زمینه هستیم. این در شرایطی است که شاید مدت ها پس از طراحی و بکارگیری این تسلیحات از وجود آنها باخبر شویم زیرا بسیاری از پروژه های نظامی فوق محرمانه هستند.

در ادامه فهرستی از قدرتمندترین، انقلابی‌ترین، و آینده‌نگرترین هواپیماها، پهپادها، خودروها و دیگر تجهیزات و تسلیحات نظامی ارائه شده است. این مطلب در چند بخش ارائه خواهد شد.

بخش اول/جدیدترین فناوری‌های نظامی؛ از تانک نامرئی تا ناوگان ارواح!

بخش دوم/جدیدترین فناوری‌های نظامی؛ از بمب افکن خاص آمریکایی تا مورچه های جاسوس!

 

کرنر شات

کرنر شات (Corner Shot) یک سلاح نظامی با قابلیت تغییر جهت لوله در زوایای مختلف است. کرنر شات امکان درگیری با هدف بدون این که اپراتور سلاح در معرض دید قرار بگیرد را فراهم می کند. دوربین و نمایشگر کرنر شات امکان مشاهده آنچه در پس زوایای مختلف رخ می دهد را برای اپراتور سلاح فراهم می کند.

تایرهای غیر پنوماتیک

تایرهای بدون هوا حداقل برای مدتی طولانی نیازی برای جایگزینی ندارند زیرا آنها می توانند شرایط مختلف را تاب آورده و همانند تایرهای عادی پنجر نشوند. این مساله می تواند به صرفه جویی در هزینه های نیروهای نظامی نیز کمک کند.

خودرو همه جا رو امرپ اوشکوش

اوشکوش ام-ای‌تی‌وی (Oshkosh M-ATV) یک خودرو زرهی مقاوم در برابر کمین و مین (امرپ) است که توسط شرکت اوشکوش برای برنامه خودرو همه جا رو امرپ (ام-ای‌تی‌وی) توسعه داده شده است. این خودرو سطوح مشابه محافظت با خودروهای امرپ بزرگتر و سنگین‌تر را ارائه می کند، در شرایطی که تحرک و مانورپذیری بهتری دارد. همچنین، جمر الکترونیکی این خودرو می تواند حتی پیش از رسیدن به بمب های دست‌ساز کنار جاده ای، آنها را غیرفعال کند. سلاح خودرو نیز قابلیت کنترل از راه دور را دارد.

مینروب داک-اینگ اموی-4

داک-اینگ (DOK-ING) یک شرکت مستقر در کشور کرواسی است و در زمینه تولید خودروهای الکتریکی، خودروهای چند منظوره بی سرنشین و سامانه های رباتیک فعالیت می کند. وسیله نقلیه بدون سرنشین مین‌روب ام‌وی-4 یکی از محصولات این شرکت است که می تواند میادین مین مرگبار را پاکسازی کند و همچنین موانع موجود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن کنار بزند. این مین‌روب به واسطه استفاده از پیشرانه تمام الکتریکی بسیار بی صدا فعالیت می کند.

گیبز کواداسکی

گیبز کواداسکی (Gibbs QuadSki) ترکیبی از یک خودرو همه جا رو و جت اسکی است که با کمک پیشرانه 140 اسب بخاری خود می تواند در خشکی و آب با سرعت 45 مایل بر ساعت (28 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. در شرایطی که ابتدا برای مصارف سرگرمی و تفریحی توسعه یافت، اما توجه نیروهای نظامی نیز خیلی زود به این محصول جلب شد.

سامانه اکسام25 سیدیتیئی

سامانه اکس‌ام25 سی‌دی‌تی‌ئی (XM25 CDTE System) که به نام پانیشر (مجازاتگر) نیز شناخته می شود، یک پرتابگر نارنجک با مهمات قابل برنامه‌ریزی است. این سلاح نارنجک هایی با قابلیت انفجار در هوا را پرتاب می کند که می توان از آنها برای نابودی نیروهای دشمن که سنگر گرفته یا خارج از دید هستند، استفاده کرد.

ویل تِرَک

ویل تِرَک (The Wheel Track) توسط دارپا معرفی شده و یک فناوری با قابلیت تغییر پیکربندی است که امکان تغییر شکل و عملکرد چرخ وسیله نقلیه را فراهم می کند. این تغییر شکل تنها در چند ثانیه صورت می گیرد و بر همین اساس وسایل نقلیه می توانند در شرایط محیطی مختلف حرکت کنند. ویل تِرَک در شکل دایره امکان حرکت روی سطوح سخت و در شکل مثلت امکان حرکت روی سطوح نرم را فراهم می کند.

وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین کراشر

کراشر (Crusher UGCV) یک وسیله نقلیه رزمی زمینی بدون سرنشین خودران است که توسط مرکز مهندسی رباتیک ملی دانشگاه کارنگی ملون برای دارپا توسعه یافته است. این ربات 6000 کیلوگرمی توانایی عبور از زمین های سخت و ناهموار و موانع از جمله دیوارهای عمودی به ارتفاع 1.2 متر، بسترهای صخره ای و زمین های جنگلی را دارد. کراشر می تواند 3600 کیلوگرم زره و بار را حمل کند. کراشر با کمک دوربین های خود می تواند نیروهای دشمن را از فاصله 3.2 کیلومتری ببیند.

اکسسی2وی فلیپمود

اکس‌سی2وی فلیپمود (FLYPMode Patrol Vehicle) یک خودرو نظامی است که بهبود چشمگیر توانایی های انتقال و استقرار سریع نیروها را نوید می دهد. اکس‌سی2وی فلیپمود سطح محافظتی شبیه به یک خودرو امرپ سبک در کنار میدان دید بیشتر برای خدمه و سرعت و مانورپذیری بسیار بیشتر را ارائه می کند. طراحی ماژولار و انطباق‌پذیر می تواند آن را به گزینه خوب برای نیروهای نظامی تبدیل کند.

ایرمول

ایرمول (AirMule) یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین است که توسط شرکت تکتیکال رباتیکس توسعه داده شده است. از این وسیله نقلیه می توان برای ماموریت های جستجو و نجات و اعزام و استخراج نیرو در مواردی که حضور بالگرد خطرناک است یا امکان استفاده از آن وجود ندارد، استفاده کرد.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد