گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیمقاوم ترین بوفالوی جهان!

مقاوم ترین بوفالوی جهان!

مقاوم ترین بوفالوی جهان!

مجله تصویری سلاح- خودروی نظامی Buffalo MPRC یک در دارد، با سوخت گازوییل حرکت می‌کند، شش چرخ را شامل می‌شود و ظرفیت آن 19 تن است. این خودرو که در مرکز «صنایع امنیت نظامی» ساخته شده است در ارتش و نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و با سرعت 65 مایل بر ساعت حرکت می‌کند.

1

خودروی نظامی بوفالو 26.9 فوت طول، 8 فوت عرض و 9.75 فوت ارتفا دارد و موتور Mack ASET AI-400 یک گیربکس اتوماتیک، و سیستم راننده و کمک‌راننده را شامل می‌شود که برای آن ظرفیت 12 سرنشین در نظر گرفته شده است. هر صندلی در این خودرو در چهار نقطه به سیستم کنترل امنیتی مجهز شده است و همه سرنشینان می‌بایست از تنها در آن که در قسمت عقب نصب شده است داخل شوند. برای این خودرو همچنین شش دریچه سقفی در بالای صندلی‌ها در نظر گرفته شده است.

3

بوفالو دو سیستم مجزا تهویه هوا، حسگر سنجش فشار بیش از حد درون محیط و فیلترهای ویژه را در خود جا داده است و از دیگر توانایی‌های آن می‌توان به حرکت در آب تا عمق 40 اینچی، زاویه 40 درجه‌ای بالا رفتن از ارتفاع و زاویه 45 درجه‌ای پایین آمدن از شیب اشاره کرد. لاستیک‌های تخت خودرو این امکان را فراهم می‌کنند تا بتواند در جاده‌های شهری یا بیابانی به راحتی حرکت کند و هواپیمای نظامی C-17 نیز به آسانی آن را حمل می‌کند.

2

 

روی بدنه بوفالو یک سیستم زره‌ای ویژه به کار گرفته شده است که از آن در مقابل مهمات 7.62 میلیمتری محافظت می‌کند. شیشه‌های این خودرو نیز در مقابل شلیک مهمات 7.62 میلیمتری مقاوم است. سیستم محافظت بالستیک بوفالو در مقابل حملات گلوله از سیستم رادیاتور، لاستیک‌ها، محفظه باتری، مخازن سوخت، موتور و سیستم انتقال انرژی آن محافظت می‌کند. بدنه این خودرو که به شکل حرف انگلیسی V طراحی شده است تا در هنگام انفجار‌های مهیب، ترکش‌ها و شعله‌های آتش از محفظه استقرار سرنشینان دور شود. اگرچه ممکن است یک انفجار بزرگ باعث از کار افتادن خودرو شود، ولی تحت هیچ شرایطی سرنشینان مجروح نخواهند شد. این در حالی است که سرنشینان به آسانی می‌توانند قطعات آسیب دیده را تعمیر کنند تا خودرو به حرکت خود ادامه دهد.

4

بوفالو به یک بازوی هیدرولیک مجهز شده است که کنترل آن از داخل خودرو انجام می‌شود. این بازوی هیدرولیک برای حفاری، استخراج و برداشتن اشیا در مسیر پیش‌رو مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی بلند کردن اجسام سنگین هم مشکلی را برای آن ایجاد نمی‌کند.

5

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد