گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیشیرکوهی درخدمت ارتش!

شیرکوهی درخدمت ارتش!

شیرکوهی درخدمت ارتش!

مجله تصویری سلاح- خودرو Cougar MRAP که با سه در ساخته شده است و با موتور دیزل کار می‌کند، از قوی‌ترین وسایل حمل‌ونقل نظامی محسوب می‌شود و با چهار چرخ برای آن ظرفیت 3 تن در نظر گرفته شده است. نام این خودرو از نوعی شیرکوهی آمریکایی الهام گرفته شده و اگر کمی با دقت به ظاهر خودرو دقت کنیم می توان نشانه هایی از این نامگذاری را درک کرد.

1

این خودرو با سیستم خودکار انتقال نیرو علاوه بر راننده و کمک‌راننده، ظرفیت لازم برای چهار سرنشین دیگر را هم شامل می‌شود. هر صندلی در این خودرو نظامی در چهار نقطه به سیستم کنترل امنیتی مجهز شده است.

طراحی Cougar به گونه‌ای است که راننده و کمک‌راننده هر کدام در جداگانه دارند و یک در دیگر نیز در قسمت پشتی تعبیه شده است تا دیگر سرنشینان از طریق آن سوار شوند. البته به جز این، یک دریچه برای خروج اضطراری روی سقف خودرو تعبیه شده است تا در مواقع لزوم بتوان از آن استفاده کرد.

6

اتومبیل غولپیکر Cougar به صورت اختصاصی در نیروی دریایی و ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و موتور آن از نوع دیزلی Caterpillar C7 است. از مهم‌ترین جنگ‌افزارهای نصب شده روی این خودرو می‌توان به سلاح‌های M240 و M2 با کالیبر .50 اشاره کرد.

U.S. Marines with Military Police Company, Maintenance Battalion, drive a Mine Resistant Ambush Protected (MRAP) vehicle at Camp Al Taqaddum, Iraq, Sep. 20, 2008. The Marines were going through an MRAP course, offered by Force Protection Inc., where they learn how to overcome different terrain situations and become comfortable drivers. (U.S. Marine Corps photo by Lance Cpl. Gabriela Garcia/Released)

این خودروی شش نفره که برای دو خدمه اصلی و چهار نیروی نظامی طراحی شده است، با حداکثر سرعت 65 مایل بر ساعت حرکت می‌کند و از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به حسگر تشخیص فشار بیش از اندازه محفظه داخلی و فیلترهای جلوگیری از افزایش فشار اشاره کرد.

4

روی این خودرو نظامی یک اهرم الکتریکی کار گذاشته شده است که می‌تواند اشیا مختلف با وزن 9000 پوند را جابه‌جا کند و بر اساس طراحی ویژه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است می‌تواند در مسیرهای آبی با عمق 39 اینچ بدون هر گونه مشکلی حرکت کند. خودرو Cougar قادر است در جاده‌های معمولی و بیابانی به راحتی حرکت کند و لاستیک‌های آن برای حرکت در دو مسیر طراحی شده‌اند. این خودرو به راحتی از طریق هواپیماهای C-17 قابل حمل است تا به منطقه نظامی مورد نظر برسد.

5

شیشه‌هایی که در این خودرو به کار رفته‌اند ضخامت 7.62 میلیمتری دارند و در مقابل شلیک مداوم گلوله مقاوم هستند. این خودرو همچنین می‌تواند در مقابل انفجار بمب‌های TNT با وزن 30 پوند بدون مشکل به مسیر خود ادامه دهد.

2

سیستم زرهی بالستیک که برای Cougar در نظر گرفته شده است موتور اصلی، رادیاتور، لاستیک‌ها، باتری، مخزن سوخت و سیستم انتقال نیرو آن را در مقابل حملات شدید محافظت می‌کند. به هر حال، اگر در انفجارهای شدید این خودرو از کار بیفتد هیچ مشکلی برای سرنشینان آن ایجاد نمی‌شود و کوچک‌ترین جراحتی نمی‌بینند.

7

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد