گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهاسلحه شناسیسلاح ویژه “سرویس امنیت فدرال روسیه”

سلاح ویژه “سرویس امنیت فدرال روسیه”

سلاح ویژه “سرویس امنیت فدرال روسیه”

مجله تصویری سلاح- یکی از معروف‌ترین سلاح‌های روسی “VKS” نام دارد که در خانواده سلاح‌های گرم با قابلیت عمل در قسمت پشت ماشه طبقه‌بندی می‌شود و البته آن را با نام VSSK هم می‌شناسند. این سلاح نخستین بار در سال 2002 میلادی برای سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) ساخته شد.

1

سلاح 12.7 در 55 میلیمتری VKS که هنگام شلیک صدای بسیار کمی تولید می‌کند، برای عملیات‌های ویژه که قرار است در سکوت و اختفا انجام شود؛ مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به مدل 9 در 39 میلیمتری VSS (نسخه قدیمی تر این سلاح) که آن هم به صورت بی‌صدا عمل می‌کند بسیار دقیق‌تر است و قابلیت‌های نشانه‌گیری ویژه را ارایه می‌کند.

2

اهداف مشخص برای VKS پیاده‌نظام‌های مجهز به پوشش‌های زرهی سنگین هستند و  برای این سلاح یک سیستم تثبیت کننده داخلی در نظر گرفته شده است که به جز حذف صدا، تمرکز روی هدف را هم دقیق‌تر می‌کند. بخش مارپیچ در لوله اسلحه با طول 97 میلیمتر ساخته شده است. این اسلحه همچنین با دقت یک دقیقه در قوس در محدوده 100 متری با گلوله‌های ویژه خود شلیک می‌کند.

3

از روی سلاح VKS مدل‌های مختلفی ساخته شده است که هر کدام از آنها در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلف این سلاح روسی به قرار زیر معرفی شده است:

  • مدل SC-130: استاندارد
  • مدل SC-130U: مخصوص آموزش
  • مدل SC-130PT: مخصوص افزایش دقت در هدفگیری (برای گلوله‌های 59 گرمی)
  • مدل SC-130PT2: مخصوص افزایش دقت در هدفگیری (برای گلوله‌های ساخته شده از جنس برنز)
  • مدل SC-130VPS: مخصوص افزایش نفوذ (برای گلوله‌های 79 گرمی) – نفوذ زرهی: با قابلیت نفوذ در فولاد به ضخامت 16 میلیمتر از فاصله 200 متری، یا نفوذ در زره‌های سنگین از فاصله 100 متری

این سلاح از سال 2004 میلادی به صورت رسمی در میادین نبرد مورد استفاده قرار گرفته است و تولید آن به صورت ویژه برای سرویس امنیت فدرال روسیه ادامه میابد. طراحی و تولید این سلاح را دفتر مرکزی طراحی سلاح‌های ورزشی و شکاری روسیه (SKIB SOO) برعهده داشته است.

4

طول این اسلحه 1120 میلیمتر، طول مخزن قرارگیری فشنگ‌ها 450 میلیمتر، عرض آن 220 میلیمتر و ارتفاع آن هم 220 میلیمتر است. این سلاح روسی 7 کیلوگرم وزن دارد.

5

7

گفتنی است سرویس امنیت فدرال روسیه آژانس اصلی امنیتی فدراسیون روسیه و جانشین اصلی کمیته امنیت کشور در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی (کاگ‌ب) است. مسئولیت اصلی آن در داخل کشور عبارتند از ضد اطلاعات، امنیت داخلی و مرزی، مبارزه با تروریسم و همچنین بررسی برخی از انواع دیگر از جنایت‌های بزرگ است.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد