گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاتفنگ طلایی اسکارامانگا!

تفنگ طلایی اسکارامانگا!

تفنگ طلایی اسکارامانگا!

مجله تصویری سلاح «تفنگ طلایی» مشخصه اصلی «فرانسیسکو اسکارامانگا» یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های منفی مجموعه فیلم‌های باند که رویارویی‌اش با راجر مور در نقش مأمور 007 از خاطر دوستداران مجموعه فیلم‌های جیمز باند نمی‌رود.

این اسلحه نخستین بار در رمان مشهور «یان فلمینگ» با نام «مردی با تفنگ طلایی» معرفی شد و در این رمان یک اسلحه با کالیبر .45 به نمایش درآمد. بر اساس یک فیلم سینمایی بعدها نشان داده شد که قطعات مختلف این سلاح به صورت دستی به یکدیگر متصل می‌شود. این تفنگ تک‌تیر با اتصال چهار ابزار ساده و معمولی تبدیل به یک ابزار کشنده می‌شود: قلم، فندک، جعبه سیگار و دکمه سردست. این ابزارها تقریبا در همه فیلم‌های جیمیز باند به همین شکل به کار گرفته شدند.

1

در رمان فلمینگ تلفنگ طلایی یک سلاح تک‌تیر با کالیبر 4.2 میلیمتر بود که گلوله‌های طلایی با ژاکت‌های نقره‌ا‌ی‌ را هم شامل می‌شد. اسکارامانگا همچنین یک تپانچه لوله کوتاه از جنس طلا داشت که گلوله‌های آن آغشته به سم مار بودند.

2

در فیلم سینمایی ساخته شده یک سلاح گرم تک‌تیر به نمایش درآمد که کالیبر 4.2 میلیمتری داشت و بدنه و گلوله‌ای آن از جنس طلا ساخته شده بودند. اسکارامانگا از تفنگ طلایی در ترور مقامات بلندپایه، دشمنان سیاسی، عملیات‌های گانگستری و ماموریت‌هایی که با عنوان 00 شناخته می‌شدند استفاده کرد. اسکارامانگا سپس تفنگ طلایی را برای قتل «گیبسون» دانشمند بریتانیایی مورد استفاده قرار دهد و این کار را به کمک «های فَت» یکی از کارمندان خود به انجام رساند. زمانی که اسکارامانگا کشته شد و جزیره او به تصرف درآمد، تفنگ طلایی او مفقود شد.

3

برای آنکه حمل این سلاح آسان باشد و مشکل امنیتی ایجاد نشود، قطعات مختلف تفنگ طلایی به صورت دستی به یکدیگر متصل می‌شدند و هر یک از بخش‌های آن می‌توانست کاربرد عادی داشته باشد. تفنگ طلایی از بخش‌های زیر تشکیل شده بود:

  • خودنویس: لوله اصلی اسلحه را تشکیل می‌داد. این خودنویس به صورت مستقیم به بدنه فندک متصل می‌شد و یک درپوش جداشدنی را هم در خود جا داده بود

4

  • فندک: که یک بخش مخفی داشت و بدنه اصلی سلاح را تشکیل می‌داد

5جعبه سیگار: بخش پایانی جعبه سیگار باز می‌شد تا به عنوان ماشه از آن استفاده شود

6

  • دکمه سردست: با تیغه‌های فنری به ماشه متصل می‌شد تا امکان شلیک گلوله فراهم شود

7

  • گلوله: یک گلوله 4.2 میلیمتری ساخته شده از طلای 23 عیار که جعبه سیگار مخفی می‌شد. برای حمل آسان، گلوله در قلاب کمربند مخفی می شد.

8

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • ای ول جیمزباند هنوز بهترین فیلم

    ژوئن 13, 2016
  • ممنونم
    بهترینها را انتخاب و ارسال می کنید
    ارادت

    جولای 16, 2016