گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخودروهای نظامیمتفاوت ترین تانک جهان

متفاوت ترین تانک جهان

متفاوت ترین تانک جهان

مجله تصویری سلاح- حتی در زمان جنگ جهانی دوم هم تانک‌های نظامی نقش حیاتی در پیش‌برد عملیات‌های مختلف داشتند و به مرور زمان تانک‌های زره‌پوش مجهز به تجهیزات مدرن تبدیل به رکن اصلی برای موفقیت در جنگ‌ها تبدیل شدند و سرانجام از تانک به عنوان یکی از کشنده‌ترین ماشین‌های ساخت بشر یاد شد.

اخیرا یک شرکت لهستانی با عرضه PL-01 هر آنچه که درمورد تانک‌ها می‌دانیم را تغییر داده است و ماشین نظامی جدید خود را به عنوان ابزاری برای جنگ‌های آینده معرفی می‌کند.

1ماشین نظامی PL-01 در خانواده تانک‌ها همان کاری را انجام می‌دهد که F-117 و F-22 در خانواده هواپیماهای جنگنده می‌کنند. این تانک به گونه‌ای طراحی شده که رویت آن برای دشمن بسیار دشوار است. شکل ظاهری PL-01 به گونه‌ای طراحی شده است که امواج رادارها را منحرف می‌کند.

2این تانک توسط شرکت Obrum طراحی شده است که بخشی از «هولدینگ دفاعی لهستان» محسوب می‌شود که با 7 متر طول، 3.8 متر عرض و 2.8 متر ارتفاع وارد میادین نبرد می‌شود. بر این اساس می‌توان آن را بسیار کوچک‌تر از تانک Abrams دانست که هم‌اکنون در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسئله به آن معنی خواهد بود که تمامی هواپیماها به راحتی می‌توانند PL-01 را با خود حمل کنند و در هر نقطه‌ای که می‌خواهند آن را فرود بیاورند.

3در طراحی این تانک مجموعه‌ای از صفحات شش ضلعی فلزی روی بدنه بیرونی قرار گرفته‌اند و بر اساس موقعیت مکانی که قرار می‌گیرند، می‌توانند دمای بدنه را گرم یا سرد کنند. این قابلیت باعث می‌شود تا در عملیات‌هایی که در آن از حسگرهای گرمایشی استفاده می‌شود موقعیت PL-01 شناسایی نشود. این حسگرها معمولا توسط پیاده‌نظام و بالگردهای مخصوص شکار تانک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4 نکته قابل ملاحظه در مورد PL-01 این است که تمام سیستم‌های آن به صورت اتوماتیک طراحی شده‌اند و به همین خاطر بارگذاری مهمات در آن به هیچ فضای به‌خصوصی نیاز ندارد. سلاح اصلی که روی این تانک کار گذاشته شده است با کالیبر 120 میلیمتر شلیک می‌کند. در پایان لوله اصلی مخصوص شلیک گلوله سیستم ویژه برای از بین بردن صدا در نظر گرفته شده است که این لوله نیز سیستم منحرف کننده سیگنال‌های رادار را در خود جا داده است.

5بعضی کارشناسان می‌گویند PL-01 از روی اتومبیل‌های لامبورگینی طراحی شده است و البته «هولدینگ دفاعی لهستان» می‌گوید تولید انبوه این تانک از سال 2018 آغاز می‌شود و سال 2022 میلادی برای نخستین بار از آن استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • بسیار جالب بود.
    در این مورد چیزی نمی دانستم. ممنون از این مقاله.

    آگوست 7, 2016
  • سنسور عقب هم داره؟

    آوریل 8, 2017