گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهتجهیزات جانبیراهنمای جان سخت

راهنمای جان سخت

راهنمای جان سخت

مجله تصویری سلاح ارتش آمریکا یک ابزار کاربردی و ویژه را در اختیار نیروهای نظامی خود قرار داده است که با نام «قطب‌نمای نظامی تریتیوم Cammenga G.I.» شناخته می‌شود. این قطب‌نمای ضدآب که از جنس آلومینیوم ساخته شده تجهیزات مختلفی را در خود جا داده که از جمله آنها می‌توان به لنز مخصوص بزرگنمایی، سیستم اتصال، و سیستم دستی محاسبه دقیق درجه و مسافت اشاره کرد.

1

سیستم تعدیل مسی که در این قطب‌نما به کار گرفته شده است بدون محور چرخش مغناطیسی و بدون نیاز به هرگونه مایعات فعالیت می‌کند. این قطب‌نما مبتنی بر استاندارد 7 Tritium ساخته شده است و بر این اساس بدون هرگونه منبع نور خارجی می‌تواند در فضاهای تاریک نیز اطلاعات خود را روی یک صفحه روشن به نمایش بگذارد. بر این اساس استفاده از این قطب‌نمای نظامی در هنگام شب یا فضاهایی که نور کمی دارند بسیار آسان است.

2

این مدل ویژه از قطب‌نمای آمریکایی در عملیات‌های نظامی مختلف، شوک‌های شدید، اعماق آب، و همچنین فضای پر از شن و ماسه مورد آزمایش قرار گرفته است. کارشناسان نظامی همچنین این گجت کاربردی را در دمای منفی 50 تا مثبت 150 درجه فارنهایت آزمایش کردند تا مشکلی برای آن به وجود نیاید.

3

باید توجه داشت قطب‌نماهایی که صفحه اصلی آنها از مایع پر شده است تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز را ارایه دهند در دمای بسیار سرد و گرم، زیر آب و … به خوبی کار نمی‌کنند. ولی Cammenga هیچ یک از این مشکلات را ندارد.

4

مدل ویژه این قطب‌نما که در کشور آمریکا ساخته می‌شود و هم‌اکنون توسط نیروهای نظامی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد 3H نام دارد که همراه با یک کیف محافظ، قفل مخصوص اتصال به کمربند و یک طناب مخصوص عرضه می‌شود. نکته مهم این است که شرکت سازنده این محصول را به صورت عمومی هم می‌فروشد و قیمت قطب‌نمای نظامی مذکور در کشور بریتانیا 90 پوند است.

5

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد