گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاعتیقه هایی متفاوت!

عتیقه هایی متفاوت!

عتیقه هایی متفاوت!

مجله تصویری سلاح از جالب‌ترین عکس‌های به جا مانده در تاریخ به یکی از دو جعبه Colt مربوط می‌شود که در آن سه هفت‌تیر مجزا جاسازی شده است. این جعبه سومین مدل هفت‌تیر چرخشی با سیستم محافظ ماشه مربوط به نیروی دریایی سال 1851، هفت‌تیر پاکِت سال 1849 با کالیبر .31، و هفت‌تیر سایدهامِر پاکِت با کالیبر .31 را در خود جا داده است.

این جعبه در سال 1856 در جریان برگزاری مراسم ازدواج «سیلاس بِنت» به او داده شد. بِنت در آن سال به عنوان برترین فرد در کارخانه Colt انتخاب شده بود.

1جعبه کلت دراگون سال 1848

در این جعبه دومین مدل از هفت‌تیر کلت دراگون، حاکی‌های به سبک اروپایی، دسته‌های ساخته شده از عاج فیل و منبت‌کاری شده با طلا، و فلاسک منبت‌کاری شده از جنس نقره ساخت شرکت ویلسون به چشم می‌خورد. این جعبه از ترکیب چوب رز و فلز مس ساخته شده است. جعبه مذکور در سال 1849 برای «جِی‌جِی وَن سایکل» از بزرگترین بازرگانان مشروبات الکلی در شهر فیلادلفیا آمریکا ساخته شد.

2جعبه کلت پاتِرسون

عکسی که در اینجا به نمایش درآمده است مربوط به جعبه هفت‌تیرهای پاتِرسون شرکت Colt می‌شود. این جعبه سلاح‌هایی را در خود جا داده است که با سرنیزه و تمیز کردن لوله اصلی آماده شلیک می‌شدند. هفت‌تیری که در این جعبه قرار گرفته بسیار منحصر به فرد است و فقط دو عدد از آن ساخته شد. ولی متاسفانه یکی از آنها هنگام شلیک منفجر شد و از بین رفت.

3

4

5

 

جعبه کلت ویتنیوایل واکر سال 1847

این جعبه با شماره سریال 1022 ساخته شده است. از این جعبه فقط یک عدد در جهان موجود است و گفته می‌شود که این مورد نمونه اصلی آن است. این جعبه در سال 1847 به یک سرباز دانمارکی فروخته شد و پس از جنگ جهانی دوم به آمریکا بازگردانده شد. سلاح واکِر سنگین‌ترین هفت‌تیری محسوب می‌شود که شرکت Colt در تمام دوران فعالیت‌های خود تولید کرد. در مجموع 1200 عدد از این هفت‌تیر ساخته شد. این اسلحه سنگین در یک محفظه ویژه حمل می‌شد و به دلیل وزن بالایی که داشت، نمی‌شد آن را روی کمربند نصب کرد.

6

کُلت سینگل اکشن آرمی سال 1873

7

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد