گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاوقتی یک “ساعت ساز” از اسلحه اثر هنری می سازد!

وقتی یک “ساعت ساز” از اسلحه اثر هنری می سازد!

وقتی یک “ساعت ساز” از اسلحه اثر هنری می سازد!

مجله تصویری سلاح- بازسازی اشیا و ابزارآلات مختلف یکی از زمان‌برترین اتفاقات محسوب می‌شود و توجه به جزییات در این اتفاق اهمیت زیادی دارد. این فرآیند می‌تواند سوالات فراوانی را در مورد گذشته پاسخ دهد و تاریخ را برای ما بازگو کند.

 

1

2

این تپانچه باشکوه توسط «فررِس روچات» یکی از مشهورترین ساعت‌سازان جهان ساخته شده است. قدمت این تپانچه حدود 200 سال تخمین زده می‌شود. این قطعه هنری باارزش هم‌اکنون در یکی از بزرگترین گالری‌های ساعت‌سازی سوئیس موسوم به «پارمیجانی فلوریِر» نگهداری می‌شود.

 

3

4

سیستم مکانیکی که در گذشته برای این تپانچه به کار گرفته شده همگان را متعجب کرده است و البته در کنار آن، کار دستی ارزشمند روی بدنه این تپانچه آن را از همه نمونه‌های موجود در جهان متمایز می‌کند. در بدنه این تپانچه از طلا و جواهر استفاده شده است و به همین خاطر شکل ظاهری آن بسیار باشکوه است.

 

5

6

بازسازی بخش‌های مختلف این تپانچه کار بسیار دشواری بوده است. این فرآیند سال‌ها به طول انجامید تا مکانیسم داخلی آن که به صورت کامل از کار افتاده بود بار دیگر عملیاتی شود. به هر حال گالری «پارمیجانی فلوریِر» تلاش فراوانی انجام داد و در نهایت موفق شد این فرآیند را به اتمام برساند. ولی پایان این بازسازی یک شگفتی بزرگ برای همگان به وجود آورد.

7

زمانی که بازسازی این تپانچه تمام شد تا بتواند مانند روزهای اول به خوبی کار کند، مشخص شد با هر شلیک یک پرنده کوچک آوازخوان از لوله اصلی تپانچه بیرون می‌آید. البته، اگر شما با کارهای قبلی  «فررِس روچات» آشنایی داشته باشید این اتفاق چندان هم عجیب و دور از ذهن نیست. این پرنده کوچک آوازخوان امضای اصلی برادران روچات در تمام صنایع دستی ساخته شده توسط آنها محسوب می‌شود.

 

8

9

ولی در این تپانچه، پرنده کوچک پس از بیرون آمدن از لوله اصلی شروع به آواز خواندن می‌کند و حرکات موزون انجام می‌دهد. ساخت این پرنده با قابلیت‌های مذکور بسیار پیچیده است و به مهارت زیادی نیاز دارد. بازسازی این تپانچه نیز به صورت کامل توسط نرم‌افزارهای رایانه‌ای انجام شد تا مشخص شود که این اسلحه ارزشمند هم پرنده مذکور را در خود جا داده است.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد