گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هااسلحه ای با رکورد جهانی!

اسلحه ای با رکورد جهانی!

اسلحه ای با رکورد جهانی!

مجله تصویری سلاح– هفت‌تیر «کلت پاترسون» ساخته شده در سال 1836 میلادی به همراه تمام لوازم جانبی که در جعبه آن موجود است، در حراجی تگزاس به قیمت 977500 دلار فروخته شد. این یک رکورد جهانی برای فروش اسلحه محسوب می‌شود و کلکسیون‌دارها می‌گویند تاکنون هرگز در طول تاریخ برای فروش یک سلاح این میزان پول پرداخت نشده است. این سلاح بسیار نادر و کمیاب است که دسته‌ای از جنس عاج فیل را شامل می‌شود و تاکنون بخشی از مجموعه اسلحه‌های کلت «آلفرد کالی» بوده است. این هفت‌تیر یک مخزن 9 اینچی برای گلوله‌ها را شامل می‌شود و اهرم بارگذاری دستی برای آماده‌سازی هر یک از گلوله‌ها در قسمت فوقانی آن تعبیه شده است. کارشناسان می‌گویند این اسلحه یکی از نخستین و بهترین نمونه‌های ساخته شده توسط «ساموئل کُلت» است که سال 1836 میلادی در شهر پاترسون در ایالت نیوجرسی آمریکا تولید شد.

1

این هفت‌تیر که یکی از نخستین نمونه‌ سلاح‌های ساخته شده توسط شرکت کُلت محسوب می‌شود، توسط یک کلکسیون‌دار آمریکایی که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی دره سیلیکون محسوب می‌شود، خریداری شد. باید گفت که این هفت‌تر به جز آنکه یک سلاح محسوب می‌شود، یک اثر هنر قابل ملاحظه هم به حساب می‌آید و قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است نشان می‌دهد این سلاح تا چه میزان ارزش داشته است.

2

این هفت‌تیر نایاب و گرانبها سپتامبر گذشته در حراجی سلاح‌ها و ابزارهای نظامی دست‌ساز فروخته شد. در کنار آن دو هفت‌تیر دیگر کُلت نیز فروخته شد که از نظر قیمت در دومین رده سلاح‌های باارزش طبقه‌بندی می‌شود. قیمت هر یک از این دو هفت‌تیر کُلت 805 هزار دلار بود.

نخستین مدل یک سلاح استثنایی تاریخی، با حکاکی‌های منحصر به‌فرد و ظاهر بسیار زیبا بود. این سلاح «هفت‌تیر مدل جدید نیروی دریایی 1861» نام داشت.

4

دومین مدل نیز در یک جعبه ویژه ساخت «گوستاو یانگ» قرار گرفته بود که حکاکی‌های زیبا و دسته‌ای از جنس عاج فیل را شامل می‌شد. این سلاح «سومین مدل هفت‌تیر دراگون کُلت» نام داشد که روی آن نام «کلنل پی.ام. میلیکِن» حک شده بود. هر دو هفت‌تیر توسط کلکیسیون «آل کالی» ارایه شدند.

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • جالب اینکه این سلاح فاقد ماشه است!!!!!

    ژوئن 26, 2016