گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیپروژه 29.4 میلیارد دلاری

پروژه 29.4 میلیارد دلاری

پروژه 29.4 میلیارد دلاری

مجله تصویری سلاح- شرکت بوئینگ به تازگی تصاویر سلاح‌های جدید ساخته شده برای Advanced F-15 که به احتمال قوی در هواپیمای جنگنده F-15SA از آن پشتیبانی می‌شود را به نمایش گذاشت. این پیشرفته‌ترین مدل هواپیمای جنگنده F-15E محسوب می‌شود که به صورت اختصاصی برای نیروی هوایی سلطنتی عربستان سعودی (RSAF) ساخته شده است.

eagle_f15sa_new_config1021_725

2هواپیمای Advanced F-15 بهبود عملکرد نظامی، افزایش آگاهی موقعیتی و کاهش هزینه ساخت را شامل می‌شود و به همین خاطر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از جمله قابلیت‌های جدید الکترونیکی پروازی که برای جنگنده در نظر گرفته شده است می‌توان به مجموعه دیجیتال جنگ الکترونیک، سیستم کنترل پرواز جدید، سیستم جست‌وجو و ردیابی مادون قرمز (IRST)، و رادار فعال آرایه اسکن الکترونیکی اشاره کرد. این هواپیمای جنگنده همچنین در قسمت جلو و پشت کابین خلبان نمایشگرهای هوشمند را در خود جا داده است و سیستم‌های کلاه ایمنی هوشمند هم برای آن در نظر گرفته شده است.

3

در این جنگنده دو ایستگاه پرتاب موشک جدید به صورت فعال مستقر شده است که ظرفیت ترابری مهمات را برای هواپیما بیشتر می‌کند. این دو محفظه ویژه سلاح هوا-به-زمین AGM-88E AARGM و دو موشک هوا-به-هوا AIM-9X Sidewinder را شامل می‌شوند. مخزن تعبیه شده در این جنگنده چهار موشک دیگر را هم در خود جا داده است که دو مورد از آن AIM-120C7 و دو مورد دیگر AIM-9X که در ایستگاه‌های پرتاب موشک 2 و 8 هواپیما فعال شده‌اند. از جمله سیستم‌هایی که این هواپیما را نسبت به مدل‌های مشابه مجزا می‌کند، واحد جست‌وجو و ردیابی مادون قرمز (IRST) است که در قسمت جلو کابین خلبان قرار دارد.

An F-15K Slam Eagle from the Republic of Korea Air Force's 122nd Fighter Squadron arrives at Nellis Air Force Base, Nev. on 5 Aug. to participate in Red Flag 08-4. ROKAF aircraft and crews are participating in their first Red Flag exercise. Red Flag provides a peacetime "battlefield" within which U.S. and allied aircrews train to fight, survive and win. (U.S. Air Force photo by Chief Master Sgt. Gary Emery)

جنگنده جدید F-15SA نخستین پرواز خود را در تاریخ 20 فوریه 2013 در کارخانه بوئینگ در شهر سنت لوئیس آمریکا انجام داد و سپس سه هواپیمای مخصوص انجام آزمایش‌های هوایی در کنار آن به پرواز درآمدند تا F-15SA را تایید کنند. بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته،‌ فرآیند تولید این هواپیمای جدید سال 2015 آغاز شده است و سال 2019 میلادی به عربستان سعودی تحویل داده می‌شود.

NELLIS AIR FORCE BASE, Nev. – A Royal Saudi air force pilot gives the thumbs-up as he taxis his F-15S to the runway for a Red Flag mission here Feb. 12. Red Flag is a multi-national exercise providing pilots with a realistic environment to practice combat scenarios. The experience gained during Red Flag is vital to the survival of pilots in combat. (U.S. Air Force photo by Chief Master Sgt. Gary Emery)

این هواپیمای جنگنده بر مبنای طرح مدرنسازی پروازهای F-15 نیروی هوایی سلطنتی عربستان ساخته شده است که برای تکمیل این طرح سرمایه‌گذاری بالغ بر 29.4 میلیارد دلار به انجام می‌رسد. این اتفاق بزرگترین فروش تجهیزات نظامی به یک کشور خارجی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

BAGRAM AIRFIELD, Afghanistan-- F-15E Strike Eagle #89-0487, lands after completing the mission that brought it’s flying hours up to 10,000 at Bagram Airfield, Afghanistan, Jan. 13, 2012. #89-0487 is the only aircraft of its type to complete an air-to-air kill and is now the only F-15 to reach 10,000 flying hours. (U.S. Air Force photo/ Airman 1st Class Ericka Engblom)

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
بدون نظر

متاسفانه فرم اظهار نظر در حال حاضر بسته می باشد