گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهخواندنی هاتفنگی که غرب را زنده کرد!

تفنگی که غرب را زنده کرد!

تفنگی که غرب را زنده کرد!

مجله تصویری سلاح– «ویلیام فردریک کودی» که بین سال‌های 1846 تا 1917 زندگی کرد، طی هشت ماه به تنهایی 4280 بوفالو را شکار کرد تا غذای کارگران خطوط ریلی «یونیون پسیفیک» را تامین کند و همین اتفاق باعث شد لقب «جست‌وجوگر بوفالو» به او داده شود. از زمان مرگ جست‌وجوگر بوفالو حدود صد سال می‌گذرد و با این وجود هنوز هم از شهرت او کاسته نشده است.

1

هم‌اکنون سازمانی با نام «مرکز تاریخی جست‌وجوگر بوفالو» در شهر کودی در ویومینگ آمریکا تاسیس شده است که بیش از 50 هزار مصنوعات مختلف، کتابخانه تحقیقاتی، نسخه‌های خطی، عکس و … را در خود جا داده است. این مرکز هم‌اکنون در تلاش است سال آینده جشن صد سالگی خود را با بازسازی 200 دستگاه اسلحه وینچستر جست‌وجوگر بوفالو جشن بگیرد.

2

«مرکز جست‌وجوگر بوفالو» همکاری‌هایی را با سازمان تامین سلاح‌های نیروی دریایی آمریکا و شرکت تولیدکننده سلاح‌های وینچستر آغاز کرده است تا به کمک آنها بتواند تفنگ اهرمی Centennial Model ویلیام کودی که در سال 1873 ساخته شده بود را بازسازی کند.

3

کودی در طول زندگی خود به خاطر اسلحه وینچستری که در دست داشت بین دوستان، همکاران، شکارچیان مشهور، تاجران بزرگ و مدیران موفق شهرت زیادی کسب کرده بود.

4

اسلحه بازسازی شده Centennial Model هم اکنون سلاح دست‌ساز کودی را بار دیگر به نمایش می‌گذارد تا مهارت این شکارچی ماهر در معرض دید عموم قرار گیرد.

5

باید توجه داشت اسلحه وینچستر «ویلیام کودی» که همچنان در مرکز مذکور موجود است، بسیار نادر است و این مدل از بهترین‌های آن در سراسر جهان محسوب می‌شود. این مرکز پنج موزه دارد که در یکی از آنها سلاح‌های کودی به نمایش درآمده است.

6

 

بازدیدکنندگان موزه کودی در آمریکا می‌توانند اسلحه وینچستر 1873 که «ویلیام کودی» با آن 4280 بوفالو را شکار کرده بود، از نزدیک مشاهده کنند. سلاح او با نام زیر شناخته می‌شود: «تفنگی که غرب را زنده کرد».

7

از روی این وینچستر قدیمی 200 اسلحه دیگر به صورت دست‌ساز ساخته شده است که سال 2017 در موزه کودی به فروش می‌رسند. بخش انتهایی اسلحه بازسازی شده از چوب درخت گردو ساخته شده و روی آن رنگ‌آمیزی ویژه صورت گرفته است. همچنین قاب محافظ، چکش، ماشه، اهرم فعال‌سازی گلوله و … در کنار آن موجود است. مخزن گلوله در این وینچستر قدیمی به صورت هشت ضلعی ساخته شده است که 1.4 اینچ قطر دارد و 24 گلوله را در خود ذخیره می‌کند. این اسلحه 7995 دلار قیمت دارد و پس از این تولید آن تکرار نمی‌‌شود.

8

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • سلام. مجله ی شما عالیه. امیدوارم موفق باشین. فقط اگر امکان داره توضیحات بیشتری رو درج کنید ذیل عکس ها. احساس میکنم نسبت توضیحات به عکس ها خیلی کمه
    در هر حال سایتتون عالیه، خیلی زیبا در عین سادگی
    موفق باشید.

    جولای 4, 2016