گروه مجلات آنلاین عصر ایران
خانهپرنده های نظامیروسیه قدرتمندترین بمب افکن جهان را می سازد!

روسیه قدرتمندترین بمب افکن جهان را می سازد!

روسیه قدرتمندترین بمب افکن جهان را می سازد!

مجله تصویری سلاح روسیه در حال طراحی و توسعه نسل بعدی بمب‌افکن‌های رادارگریز است که می‌تواند از جو کره زمین خارج شود و در کمتر از دو ساعت به هر نقطه از کره زمین برسد. این هواپیمای بمب‌افکن که ظاهر متفاوتی نسبت به مدل‌های امروزی دارد، حتی میتواند حملات هسته‌ای را از خارج جو زمین در نقطه مورد نظر انجام دهد.

1

این بمب‌افکن استراتژیک که با نام PAK-DA شناخته می‌شود، یک هواپیمای مافوق صوت است که هیچ یک از رادارهای موجود در جهان نمی‌تواند آن را شناسایی کند و قرار است طی پنج سال آینده پرواز خود را در آسمان آغاز کند. البته این مسئله به شرط آن صورت می‌گیرد که تمام آزمایش‌ها روی نمونه اولیه ساخته شده از این هواپیمای جنگنده با موفقیت به انجام برسد.

2

«سرگئی کاراکایِف» فرمانده نیروهای استراتژیک موشکی روسیه گفت:‌ «ما هم‌اکنون در حال بررسی تفاوت‌های جزئی و بررسی‌های بسیار دقیق این هواپیما هستیم که این مرحله حدود یک سال به طول می‌انجامد. زمانی که موافقت نهایی برای پرواز این بمب‌افکن صادر شود، مرحله تولید موتور اصلی را شروع خواهیم کرد. این اتفاق در دومین سال توسعه این بمب‌افکن صورت می‌گیرد که به عبارت دیگر می‌توان گفت در سال 2018 وارد این مرحله می‌شویم. از آن زمان تولید سخت‌افزاری بخش‌های مختلف هواپیما آغاز می‌شود. ممکن است که در این برنامه‌ریزی و زمانبندی برخی مشکلات ایجاد شود. اما به هر حال در سال 2020 میلادی ما باید این هواپیما را آماده پرواز کرده باشیم».

3

سوختی که برای بمب‌افکن رادارگریز روسیه در نظر گرفته شده نفت سفید است تا بتواند در جو زمین بهتر پرواز کند. با این وجود ترکیبی از متان و اکسیژن نیز برای تامین انرژی این هواپیما در نظر گرفته شده است تا PAK-DA تمام نیروی مورد نیاز خود را دریافت کند. این نوع سوخت نحوه پرواز هواپیمای جنگنده روسی در خارج از جو زمین را هم مشخص می‌کند که البته ارتش روسیه هنوز فناوری لازم برای این نوع پرواز را تکمیل نکرده است. استفاده همزمان از این دو نوع سوخت متفاوت نیازمند آن است که هواپیما دو موتور مجزا داشته باشد. یکی از این موتورها برای پرواز هواپیما به کار گرفته می‌شود و موتور دیگر در شرایطی فعال می‌شود که مانند سفینه فضایی از جو زمین عبور می‌کند.

4

البته گفته می‌شود که البته هدف از طراحی و ساخت این هواپیما انتقال تجهیزات و وسایل مختلف به ایستگاه بین‌المللی فضایی بوده است. با این وجود به نظر می‌رسد پس از گذشته مدتی اهداف بخش تحقیق و توسعه در این پروژه تغییر کرده و هم‌اکنون قابلیت‌های بمب‌افکن هم به این هواپیما اضافه شده است.

6

5

 

اشتراک گذاری با :
امتیاز به این نوشته
نظر
  • سلام.من همیشه مطالبتون رو دنبال میکنم.وبسایت خیلی خوبی دارید.ممنون

    نوامبر 28, 2016
  • سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون
    ادامه بدین

    مارس 30, 2017
  • یا خدا این دیگه چیه

    آوریل 1, 2017